ledáte chatovací software, díky kterému byste si mohli povídat s návštěvníky vašich stránek? Pak by vám neměla uniknout služba Smartsupp. V dnešní recenzi ji pořádně prozkoumáme. Dozvíte se, jak se s ní pracuje, kolik stojí, i to, jak ji můžete implementovat na váš web. Také jsme se podívali na zajímavé featury, které Smartstupp nabízí.
💡 Co je Smartsupp a s čím mi pomůže?
Začněme tím, proč vůbec služba Smartsupp vznikla, a jak by vám mohla pomoct. Smartsupp je chytrý nástroj pro všechny, kdo potřebují live chat pro svůj web nebo eshop. Díky Smartsuppu vás uživatel vašich webových stránek může kontaktovat napřímo a v reálném čase přes chatovací okénko. Toto okénko bude umístěno na vašem webu v pravém dolním rohu:
Vy budete uživateli odpovídat prostřednictvím jednoduchého dashboardu, který je umístěný na webu smartsupp.com. Do tohoto dashboardu se také bude ukládat historie chatů, statistiky a další věci.
Smartsupp tedy vznikl proto, aby vám usnadnil komunikaci se zákazníky. Představte si tuto situaci: máte eshop a zákazník si právě prohlíží vaše produkty. Rád by se vás na něco zeptal, ale nechce se mu volat na telefon ani posílat email. Právě v tuto chvíli přichází na scénu Smartsupp. Pokud ho váš eshop bude mít, může vám uživatel rovnou napsat přes chatovací okénko a zeptat se na to, co ho zajímá. Vy mu můžete během několika vteřin odpovědět. Díky tomu získá zákazník informace, které potřebuje. A navíc také dobrý pocit z toho, že se mu někdo věnoval a že za eshopem stojí reální lidé, kteří mu v případě potřeby dokážou pomoct.
Právě to je největší přínos Smartsuppu. Služba umí oživit váš web a nabídnout zákazníkům komunikační prostředí, které je pro ně přirozené a pohodlné. Také zvyšuje konverze, protože spokojený a informovaný zákazník více utrácí.
💬 Potřebuji živý chat pro svůj web?
Možná se ptáte, jestli vůbec takové řešení pro live podporu potřebujete. Pokusíme se na tuto otázku odpovědět. Smartsupp se hodí všem, kdo provozují eshop a chtějí být v intenzivnějším kontaktu se zákazníky. Smartsupp také oceníte, pokud máte web, u kterého je důležité být v přímém kontaktu s uživateli. Může sem patřit například web stěhovací služby. Zde uživatelé ocení, když si budou moct přes chat domluvit termín, detaily i cenu stěhování.
Řešení pro live podporu naopak nevyužijí weby, kde uživatel nemá potřebu vás kontaktovat a něco s vámi řešit. Patří sem internetové magazíny, weby s online hrami nebo zpravodajské servery.
Pokud přemýšlíte, jestli právě váš web potřebuje živý chat, položte si tuto jednoduchou otázku: co mi to přinese? Pokud cítíte, že by vám live podpora pomohla oslovit více zákazníků, zvýšila tržby a celkově zlepšila stav vašeho podnikání, běžte do toho a zkuste to. Důležité také je, abyste se živé podpoře dostatečně věnovali. Pokud s ní začnete, byla by škoda dělat to napůl. Uvidíte, že když budete na chatu k dispozici každý všední den například od 9 do 17 hodin a profesionálně zodpovíte jakýkoli dotaz, vaši zákazníci tuto péči ocení a budou se k vám rádi vracet.
Pojďme se nyní podívat na několik českých firem, které nástroj Smartsupp pro živou podporu používají. Najdeme mezi nimi například slevový portál Travelking, cestovní kancelář Firo Tour či sportovní eshop inSPORTline. Mimochodem, Smartsupp používá po celém světě už více než 325 000 firem a živnostníků, což je na firmu pocházející z Česka velký úspěch.
💪 Je používání Smartsuppu jednoduché?
Používání Smartsuppu je velmi snadné a zvládnou ho i lidé, kteří nemají zkušenosti s programováním. Začněme tím, jak můžete Smartsupp implementovat na váš web. Pokud máte eshop a používáte některou ze známých eshopových platforem, můžete si službu aktivovat přímo v administraci eshopu. Stejný postup platí, pokud používáte redakční systém, který je připravený na propojení se Smartsuppem. Mezi podporovanými službami najdete všechny populární eshopové platformy (Shoptet, Shopify, Eshop-rychle, …) i ty nejrozšířenější redakční systémy (WordPress, Joomla, Drupal, …). Seznam všech podporovaných platforem najdete na stránkách Smartsuppu.
Pojďme se nyní podívat na to, jak probíhá konkrétní příklad implementace Smartsuppu na eshopu od Shoptetu. V administraci Shoptetu nám stačilo kliknout na sekci PROPOJENÍ a z nabídky doplňků jsme si poté vybrali službu Smartsupp. Pak jsme se do služby Smartsupp přihlásili pomocí našich přístupových údajů.
A to bylo vše. Od tohoto momentu byla služba Smartsupp aktivní na našem eshopu a zákazníci nás mohli kontaktovat přes chatovací okénko.
Pokud nepoužíváte platformu, která by byla se Smartsuppem integrovaná, je potřeba službu aktivovat ručně pomocí kódu. Ten vám přijde do emailu a má zhruba takovouto podobu:
Kód pak zkopírujete na váš web mezi značky <head> … </head>. Od té chvíle se začne Smartsupp ukazovat na vašem webu.
Jak je vidět, implementace Smartsuppu je velice jednoduchá. A co jeho samotné používání? Pojďme se nyní podívat do dashboardu a ukázat si, jak to funguje, když vám přes live chat napíše váš zákazník.
Pokud si někdo na webu otevře chatovací bublinu a napíše vám zprávu, v dashboardu Smartsuppu vám přijde vizuální i zvukové upozornění na nový chat. Se zákazníkem se můžete dát okamžitě do řeči. Prostředí dashboardu nevypadá úplně nejmoderněji, ale je velmi přehledné a intuitivní. Samotné chatování pak připomíná například službu Messenger od Facebooku, takže si na platformu rychle zvyknete:
Jak je vidět, tak implementace i používání služby Smartsupp jsou velmi jednoduché. Pokud by vám ale přece nebylo něco jasné, firma na svých webových stránkách poskytuje poměrně obsáhlý návod, jak službu používat.
Postavte si vlastní chatbot
Nemůžete být u počítače 24/7? V tom případě si postavte pomocí rozhodovacího stromu vlastní chatbot, který převezme automatickou komunikaci s vašimi návštěvníky webu a potencionálními zákazníky. Stavba vlastního chatbotu je velmi intuitivní a zvádne jí každý.
💰 Kolik Smartsupp stojí?
Nyní se podíváme na to, kolik stojí používání Smartsuppu. Dobrou zprávou je, že Smartsupp můžete používat zdarma. A to pro neomezený počet operátorů (tak se v hantýrce říká lidem, kteří komunikují se zákazníky a živý chat obsluhují). Nevýhodou je, že v neplaceném FREE tarifu mohou být online pouze 3 operátoři a v tarifu také nejsou k dispozici některé funkce. Pokud si ale chcete nástroj otestovat, tak je bezplatný tarif dobrá volba. Můžete s ním v pohodě chatovat se zákazníky a nebudete nijak omezováni jen proto, aby vás Smartsupp natlačil do placených tarifů. V tomhle je služba fér.
Pokud budete chtít používat některé pokročilejší funkce, budete muset přejít na placený tarif STANDARD. Ten nabízí navíc až roční historii všech chatů, statistiky, automatické zprávy nebo video nahrávky. Díky těm budete moct sledovat, co uživatelé dělají na vašem webu a kam klikají. Za tarif STANDARD zaplatíte 375 Kč měsíčně za jednoho operátora. Pokud si tarif pořídíte na rok, získáte 33% slevu.
Pokud vám tarif STANDARD nebude stačit, můžete přejít na nejvyšší tarif PRO. Ten stojí 750 Kč měsíčně za jednoho operátora. Při nákupu na rok taktéž obdržíte 33% slevu. Tarif PRO nabízí detailní statistiky a možnost řadit operátory do skupin.
My jsme vyzkoušeli všechny tři tarify. Doporučujeme začít neplaceným tarifem FREE a službu si nejprve pořádně vyzkoušet. Pokud se váš eshop nebo web teprve rozjíždějí, je pravděpodobné, že vám bude neplacený tarif bohatě stačit. Pokud to ale myslíte s živou podporou vážně, doporučujeme vám prostřední tarif PRO. Ten vám umožní službu propojit s Google Analytics a vy tak získáte cenné statistiky, díky kterým můžete sledovat vliv Smartsuppu na konverze a chování zákazníků. Také si budete moct vyladit vizuální podobu chatovacího okénka a odlišit se tak od ostatních. V neposlední řadě získáte přístup ke dvěma klíčovým featurám, které vám nyní blíže představíme.
📊 Dvě featury, které stojí za to
Při používání Smartsuppu nás zaujaly dvě featury, které jsou součástí placených tarifů STANDARD a PRO. Jedná se o funkce Automatické zprávy a Video nahrávky. Obě funkce si nyní představíme.
🤖 Automatické zprávy
Tato funkce vám umožní oslovit zákazníka v konkrétní moment, který si sami nadefinujete. Představte si, že si zákazník například prohlíží bundy na vašem eshopu. Vy si můžete nastavit, že mu přijde automatická zpráva, která se zobrazí v chatovacím okénku. Tato zpráva může mít například toto znění:
Vidíme, že si právě prohlížíte nabídku našich bund. Můžeme vám nějak pomoci? Třeba vybrat velikost nebo barvu?
Tyto zprávy budou posílány automaticky přímo službou Smartsupp. Vy si jen v dashboardu nadefinujete, v jakých situacích se mají posílat, a jaké má být jejich znění. K dispozici je přitom široké pole parametrů: můžete si vybrat URL, na kterých se bude automatická zpráva posílat (například všechny stránky s bundami), čas odeslání zprávy (například po 60 vteřinách strávených na webu) nebo město (zpráva se například pošle všem návštěvníkům z Prahy).
Pokud uživatel na vaši zprávu zareaguje a odpoví, vy dostanete upozornění v dashboardu. Od té chvíle s ním můžete chatovat.
Tuto funkci hodnotíme velmi kladně. Pokud si s ní dáte práci a správně nadefinujete, kdy se mají automatické zprávy posílat, může to mít pozitivní vliv na konverze a prodeje. Ti, kteří tuto funkci používají, ji doporučují nasadit hlavně na stránku s platbou. Pokud je například uživatel na této stránce nečinný déle než 2 minuty, můžete mu pomocí Smartsuppu poslat automatickou zprávu, ve které se ho zeptáte, zda nemá k platbě nějaké otázky či jestli na webu našel platební metodu, která mu vyhovuje. Takto osobní přístup pak dokáže nejednoho uživatele přesvědčit, aby platbu dokončil.
📹 Video nahrávky
Další užitečnou funkcí jsou Video nahrávky. Díky nim můžete sledovat chování uživatelů na vašem webu. Na záznamu v dashboardu uvidíte, na jaké stránky uživatel kliká či jak pohybuje myší. Díky tomu budete mít lepší přehled o chování uživatelů a můžete na webu udělat změny, které zpříjemní uživatelskou zkušenost nebo zpřehlední nákup.
UPDATE 2021: Funkci video nahrávek nově umožňuje služba Smartlook. Ta byla ze Smartsuppu vyčleněna a jedná se nyní o samostatnou službu. Pokud si na Smartsuppu zakoupíte placený tarif, získáte k ní přístup.
✏️ Naše zkušenosti se Smartsuppem
Po několika měsících používání hodnotíme Smartsupp na jedničku. Služba se velmi dobře a intuitivně používá, a to i pokud nemáte s chatovacími softwary žádné zkušenosti. Také nabízí velmi dobrý poměr cena/výkon. Kladně hodnotíme to, že pokud se vám nebude chtít použít jeden z placených tarifů, můžete si vše vyzkoušet zdarma s tarifem FREE.
Nabídka featur je u Smartsuppu velmi dobrá. Vedle základních funkcí jako jsou statistiky, propojení s Google Analytics nebo ukládání historie chatů nás příjemně překvapily funkce Automatické zprávy a Video nahrávky. Obě mohou mít výrazný vliv na růst konverzí a prodejů.
Výhodou také je, že je Smartsupp česká firma. Díky tomu je Smartsupp dobře propojitelný s největšími českými eshopovými platformami jako Shoptet nebo Eshop-rychle. Implementace je obecně velmi jednoduchá, což službě přidává další body.
Pokud tedy hledáte nástroj pro živou podporu, můžeme Smartsupp na základě našich zkušeností s klidným svědomím doporučit.
📧 Naše zkušenosti se zákaznickou podporou
Chtěli jsme, abyste si o Smartsuppu mohli udělat kompletní obrázek, a proto jsme vyzkoušeli i jeho zákaznickou podporu. Ta je nabízena výhradně přes živý chat (a samozřejmě využívá řešení od Smartsuppu).
Na operátory jsme se obrátili s několika technickými i netechnickými dotazy. Během minuty se nám začali věnovat a naše otázky ihned a ochotně zodpověděli. Pokud byste na zákaznickou podporu měli nějaké otázky, je dostupná každý všední den od 8 do 16 hodin na stránkách Smartsuppu.
✅ Výhody
✅ univerzální a kvalitní platforma pro živou podporu
✅ dobrý poměr cena/výkon
✅ intuitivní a přehledný dashboard
✅ funkce Automatických zpráv a Video nahrávek
✅ velmi snadná implementace na web
❌ Nevýhody
❌ vzhled dashboardu by mohl být modernější