P

okud podnikáte a záleží vám na budování pevných vztahů s vašimi zákazníky, vyplatí se investovat do kvalitního CRM systému (Customer Relationship Management). Ten vám pomůže snadno spravovat veškerou komunikaci se zákazníky a zajistí, že se k vám budou rádi vracet. Jedním z oblíbených CMR nástrojů je CMR Capsule, na který se zblízka podíváme v dnešní recenzi. 

Důvěryhodnost služby Capsule - 10/10

Historie CRM nástroje Capsule se začala psát už v roce 2009, tehdy ještě pod názvem Javeline, kdy ho zakladatelé Duncan Stockdill, Phillip Haines a Wendy Rule pod hlavičkou společnosti Zestia vyvinuli s cílem vytvořit jednoduché a efektivní řešení pro správu zákaznických vztahů. O rok později se dočkal nového názvu a další vývoj na sebe nenechal dlouho čekat. Postupně přibyla mobilní aplikace a řada užitečných funkcí, které si představíme v dnešní recenzi.

Během patnácti let od svého založení si nástroj Capsule vybojoval své místo mezi populárními CMR nástroji, o čemž vypovídá nejen nemalé množství spokojených klientů, ale také řada prestižních ocenění. Příkladem budiž vítězství v kategorii Best Entrepreneurial Tech Company na Northern Tech Awards v roce 2011. V roce 2017 byl zařazen mezi finalisty v kategorii Best CRM for SMB na TechRadar Pro Best for Business Awards. V roce 2019 pak v této souteži získal titul Best CRM Solution.

CRM Capsule během své existence nezaznamenalo žádné významné skandály ani kontroverze, zkušenosti uživatelů jsou rovněž v drtivé většině pozitivní. Nástroj tak můžeme bez obav označit za důvěryhodný. 

Funkce - 9/10

Přestože bychom na trhu našli robustnější CRM nástroje, Capsule nabídne všechny základní funkce, které od podobné služby čekáme. Nástroje pro prodej zahrnují sledování prodejních příležitostí pomocí vizuálního kanbanového systému, nechybí automatizace úkolů či podrobný reporting a analýza prodejů. Samozřejmostí je integrace s e-mailem a dalšími nástroji i snadný import kontaktů z jiných CRM nástrojů. Kromě těchto funkcí nabízí Capsule další rozšířené možnosti pro zvýšení efektivity práce a zlepšení správy zákaznických dat: 

  • Správa kontaktů: Nástroj umožňuje uchovávat klíčové informace o zákaznících, jako jsou adresy, kontaktní údaje, e-mailová komunikace, schůzky, a jiné poznámky. Karty jednotlivých zákazníků si lze přizpůsobit svým potřebám a vytvářet svá vlastní pole.
  • Přidávání dokumentů: Systém umožňuje nahrávat důležité soubory (např. smlouvy, nabídky) přímo ke kartě zákazníka.
  • Filtry: Možnost filtrovat informace na základě statusu zákazníka, tagů, milníků a dalších parametrů.
  • Dashboard pipeline: Umožňuje sledovat klíčové metriky prodejního procesu, jako je konverzní míra a důležité milníky. 
  • Kanban vizuální pipeline: Zobrazí všechny příležitosti v přehledné vizuální podobě a umožňuje snadné přesouvání mezi jednotlivými fázemi.
  • Podpora měn: Umožňuje nastavit preferovanou měnu, která se automaticky použije pro všechny transakce a finanční přehledy.
  • Filtrování příležitostí: Filtrujte příležitosti podle různých kritérií, jako jsou status, tagy a milníky, abyste snadno našli konkrétní obchodní příležitosti.
  • Správa úkolů: Umožňuje plánovat schůzky, telefonáty nebo jiné důležité úkoly. Vše uvidíte v kalendáři a budete dostávat e-mailová připomenutí.
  • Reportování: Nabízí prodejní analytiku a podrobné reporty, které vám pomohou sledovat výkon týmu, aktivity a různé obchodní metriky. Filtrování reportů umožňuje zaměřit se na konkrétní období, uživatele nebo týmy.
  • Automatizace úkolů: Umožňuje automatizovat úkoly, aby se spouštěly v předem definovaných sekvencích.
  • Automatizace prodeje: Umožňuje automatizovat rutinní procesy v prodejním cyklu.
  • Marketingová automatizace: Díky integraci s Transpond můžete automatizovat e-mailové kampaně.
  • Automatizace pomocí Zapier: Pomocí Zapier můžete propojit Capsule s tisíci dalšími aplikacemi a nástroji, což zvyšuje produktivitu a automatizuje rutinní úkoly.
  • Obnovení smazaných záznamů: Super administrátoři mohou obnovit smazané záznamy do 30 dnů, což je užitečné pro případ náhodného smazání dat.
  • Export dat: Umožňuje exportovat veškerá data z Capsule pro zálohování nebo přenos do jiných systémů, což usnadňuje práci s daty mimo Capsule.
  • Aplikace pro iOS a Android: Díky mobilní aplikace se do Capsule přihlásíte odkudkoliv. 
  • Prémiové integrace: Integrace s populárními nástroji, jako jsou Microsoft 365, Google Workspace, Xero, FreshBooks a další, umožňují bezproblémovou spolupráci mezi Capsule a ostatními systémy.
  • API přístup: Umožňuje vývojářům integrovat Capsule s vlastními nebo třetími aplikacemi.
Capsule lze integrovat s řadou nástrojů

Uživatelské prostředí - 9/10

Capsule se může pochlubit přehledným uživatelským prostředím, které na první pohled zaujme čistým a moderním designem. Na domovské stránce jsou zobrazeny všechny důležité informace, včetně posledních komentářů, aktuálních úkolů. V pravém horním menu nalezneme záložku nastavení účtu, notifikace a tlačítko + Add, které umožňuje jedním kliknutím přidat osobu, organizaci, příležitost či projekt, případně je importovat. Nechybí vyhledávací pole pro snadné vyhledávání na základě klíčových slov a dalších parametrů.

Domovská stránka Capsule před importem kontaktů

Po levé straně nalezneme hlavní menu. Zatímco ikona domů nás přenese na domovskou obrazovku s podrobnými informacemi o nadcházejících úkolech a nově přidaných kontaktech, ikona lidé a organizace nám umožní procházet kontakty. Ikona kalendář a úkoly nás zavede do kalendáře, kde najdeme přehled všech úkolů a aktivit. Ikona prodejní pipeline umožňuje spravovat obchodní příležitosti. Nechybí samostatné záložky věnované projektům, reportům a automatizaci.

Uživatelské prostředí je příjemné a po chvíli používání se v něm zorientujete. Kromě webové verze nechybí ani praktická mobilní aplikace. Jedinou větší vadou na kráse uživatelského prostředí tak zůstává fakt, že není dostupné v češtině - při volbě jazyka můžeme vybírat pouze mezi angličtinou, španělštinou, portugalštinou a francouzštinou.

Jednoduchost používání - 8/10

Za absenci češtiny strháváme body i v kategorii jednoduchosti použití. V ostatních směrech je však použití nástroje bezproblémové, zejména pokud s CRM nástrojem nepracujete poprvé. Registrace je otázkou pár minut a pro urychlení orientace v nástroji si můžete pustit úvodní video, které vám představí základní funkce a vysvětlí import kontaktů. Kromě úvodního videa navíc Capsule nabízí dalších zhruba dvacet krátkých videotutoriálů, díky kterým se s nástrojem rychle sžijete. 

Nastavení účtu Capsule

Cena - 9/10

V prvé řadě musíme pochválit fakt, že Capsule nabízí čistě bezplatnou verzi. Je však nutné počítat s řadou limitů, jako je omezení na 2 uživatele a 250 kontaktů. Pokud vám limity bezplatné verze nevyhovují, ale rádi byste si nástroj před předplacením některého z placených tarifů vyzkoušeli, je tu free trial. Během 14 dnů si můžete zdarma vyzkoušet všechny pokročilé funkce, a to bez nutnosti zadávat platební údaje.

Ceník nástroje Capsule

Pokud vám bude nástroj vyhovovat, vybírat můžete z celkem čtyř placených tarifů. Ty se od sebe liší počtem kontaktů a pokročilými funkcemi. Nejlevnější variantou je tarif Starter, který vychází na 14 liber měsíčně za uživatele a zahrnuje až 30 000 kontaktů. Tarif Growth za 27 liber měsíčně za uživatele nabídne 60 000 kontaktů a navíc například automatizaci, pokročilé reporty a funkce projektového managementu. Tarif Advanced za 42 liber měsíčně za uživatele zahrnuje 120 000 kontaktů, pro velké společnosti je tu nejdražší tarif Ultimate, který za 60 liber měsíčně za uživatele zahrnuje až 240 kontaktů. Tyto ceny platí v případě, že zvolíte platbu na roční bázi - pokud chcete platit měsíčně, je nutno počítat s 20% nárůstem ceny

Zákaznická podpora - 7/10

Co se týká zákaznické podpory, v prvé řadě musíme pochválit rozsáhlou nápovědu a praktické videotutoriály. Na druhou stranu je třeba počítat s tím, že veškeré zdroje a dokumentace nejsou k dispozici v českém jazyce. S češtinou samozřejmě nemůžeme počítat ani při přímém kontaktování podpory, které je možné prostřednictvím kontaktního formuláře a e-mailu. Odpověď tak nemusí být okamžitá. Další kanály podpory jsou dostupné pouze pro nejvyšší tarif Ultimate.

Capsule se může pochlubit obsáhlou nápovědou

Pro koho je nástroj Capsule vhodný?

CMR nástroj Capsule můžeme doporučit zejména malým a středním podnikům, které hledají jednoduché a cenově dostupné řešení pro správu kontaktů, prodejních příležitostí a úkolů. Zejména začínající firmy ocení bezplatnou verzi, ačkoliv je potřeba počítat s omezeným počtem uživatelů a kontaktů.

Závěrečné hodnocení - 8/10

Celkově můžeme Capsule označit za spolehlivý nástroj, ve kterém se snadno zorientují i ti, kteří s CRM nástrojem pracují poprvé. Plusové body si získal za velké množství funkcí, bezplatnou verzi, zkušební trial a obsáhlou nápovědu s videotutoriály. Skóre naopak trochu zhoršuje omezená uživatelská podpora a absence češtiny.