J

ste menší či střední firma a hledáte ideální CRM nástroj? Dobrou volbou by mohl být český RAYNET, který nabídne kvalitní a pohotovou podporu, přehledné rozhraní zcela v češtině a příjemné ceny. Více vám prozradíme v dnešní recenzi. 

Důvěryhodnost služby Raynet - 10/10

RAYNET je původně český CRM nástroj, který byl založen už v roce 2024. Nástroj každoročně roste a neustále přibývají nové funkce a vylepšení (jen v roce 2024 jich přibylo přes 270). Není tak divu, že má tato ostravská společnost téměř 20 000 aktivních uživatelů, kteří pomocí RAYNETu zobchodovali přes 248 000 000 000 Kč.

Společnost RAYNET můžeme bez obav označit za důvěryhodnou. Nejenže zkušenosti a hodnocení uživatelů jsou veskrze pozitivní, ale nástroj navíc umožňuje bezplatné vyzkoušení bez nutnosti zadávání platebních údajů. RAYNET si tak před zakoupením některého z placených tarifů můžete vyzkoušet na vlastní kůži a nekupovat zajíce v pytli. 

Jednoduchost použití - 10/10

Přestože RAYNET nabídne bohatou funkcionalitu, jeho použití není žádná velká věda. Vytvoření účtu a zadání osobních údajů je otázkou pár minut a po prvním otevření uživatelského rozhraní vás přivítá průvodce. Ten vás provede základními úkony, jako je přidání klienta, filtrování v seznamu klientů a jeho úpravy. I poté budete mít nápovědu hezky po ruce, v samostatné záložce Začínáme vedle nástěnky. Na té navíc najdete instruktážní videa, které vám pomohou porozumět systému do hloubky a zorientovat se. Jakmile si budete jistí v kramflecích, okno s tutoriály lze z nástěnky jednoduše odstranit, aby vám nepřekáželo. 

Průvodce začátky v RAYNET

Uživatelské rozhraní - 10/10

Jedním z důvodů, proč je práce s nástrojem RAYNET tak pohodlná, je velmi intuitivní a přehledné rozhraní. Všechno důležité najdete v levém menu, které umožňuje rychlý přístup k vyhledávání, nástěnce, kalendáři, adresáři, obchodu, aktivitám, dokumentům a analýzám. Pro lepší orientaci jsou jednotlivé kategorie v menu rozbalovací. 

Pochválit musíme také domovskou stránku v podobě nástěnky, kterou si můžete přizpůsobit podle svých potřeb. Lze přidat různé panely, například poslední aktivity, připomínky narozenin a svátků, rychlé odkazy, vzkazovník nebo seznam online uživatelů, takže máte všechny důležité informace a užitečné nástroje na dosah ruky.

Nástěnka v rozhraní RAYNET

K pohodlnému používání přispívá také systém záložek. Když otevřete nějakou kategorii z menu, objeví se jako záložka, mezi kterými můžete snadno přepínat. Stejně tak se jako záložka otevírají i klienti, což usnadňuje přechod mezi jednotlivými kartami. Práci urychluje rovněž ikona + v levém dolním rohu. Po jejím rozkliknutí se vám otevře kompletní nabídka akcí (klient, kontaktní osoba, lead, obchodní případ, ceník, produkt, úkol, e-mail, telefonát, …).

A když se bavíme o uživatelském rozhraní, nesmíme opomenout ani mobilní aplikaci, díky které můžete RAYNET používat odkudkoliv. Aplikace je k dispozici jak pro iOS, tak Android.

Funkce - 10/10

S RAYNETem získáte komplexní sadu nástrojů, díky které budete mít kontrolu nad každým aspektem obchodu a vztahů s klienty. Na jaké funkce se můžete těšit?

  • Databáze kontaktů: Adresář s možností vyhledávání a přidávání kontaktů kdykoliv a odkudkoliv.
  • Historie vztahu s klientem: U každého klienta snadno najdete historii schůzek, dokumentů, e-mailů a poznámek.
  • Rychlé porady a reporty: Vytváření reportů bez složitých tabulek – stačí pár kliknutí.
  • Nabídky, objednávky a kalkulace: CRM připraví finální dokument pro zákazníka na jedno kliknutí.
  • Organizace denních úkolů: Pro pořádek v každodenní rutině a jistotu, že na nic nezapomenete.
  • Automatické přiřazení e-mailů: Všechny e-maily se automaticky ukládají ke správnému kontaktu nebo projektu.
  • Jednoduché uložení zpráv: Stačí přidat asistentskou adresu do kopie e-mailu a zpráva se uloží do CRM.
  • Přiřazení podle kódu: Po přidání kódu do předmětu e-mailu se automaticky přiřadí ke správnému záznamu.
  • Analýzy na všech úrovních: Analýza prodejního vývoje, porovnání výsledky týmů a přehled nad obchodní pipeline.
  • Správa dokumentů: Všechny dokumenty na jednom místě, kde je můžete sdílet, komentovat a rychle vyhledávat.
  • Odesílání hromadných e-mailů: Zasílání hromadných e-mailů v propojení s aplikacemi jako Mailchimp či SmartEmailing.
  • Diskuse a týmová komunikace: Diskuse nad obchodními případy a interními záležitostmi v prostředí podobném firemní sociální síti.
  • Fakturace z CRM: Vystavení faktury přímo z CRM díky propojení s iDokladem.
  • Další jazykové verze: Nástroj lze přepnout do dalších jazyků. 
  • Online podepisování dokumentů: Podepisování smluv s klienty elektronicky, bezpečně a za pár sekund.
  • Automatizace: Nástroj za vás například vytvoří obchodní případy, založí follow-up ke schůzce nebo upozorní na expiraci smlouvy.

Možnosti propojení - 10/10

RAYNET lze snadno propojit s aplikacemi třetích stran:

  • Google kalendář 
  • Google kontakty 
  • SmartEmailing 
  • Quanda 
  • Mailchimp 
  • Ecomail 
  • Outlook kalendář a kontakty 
  • iCal 
  • CRIBIS 
  • Merk 
  • Leady 
  • Rejstříky.info 
  • iDoklad 
  • Money S3 
  • ABRA Flexi 
  • Ekonomický systém POHODA 
  • UOL 
  • Rocketoo 
  • OptimCall 
  • IPEX 
  • Telfa 
  • Solidpixels 
  • Make 
  • Shoptet 
  • Fakturoid 
  • Freelo
  • Premier 
  • SupportBox 
  • Helios iNuvio
  • APUtime 
  • Money ERP 
  • Bizmachine Prospector 
  • REST API konektor

Cena - 9/10

Jak již bylo řečeno, RAYNET nabízí bezplatné vyzkoušení v rámci 30denního trialu, který nemá nijak zvlášť omezenou funkcionalitu, a vy si tak můžete nástroj “osahat” skutečně naplno. Posléze můžete vybírat ze tří placených tarifů, které se liší počtem funkcí a uživatelů a mírou zákaznické podpory.

Ceník placených tarifů RAYNET

Nejlevnější tarif START, který mohou používat až 3 uživatelé, vás vyjde na 390 Kč měsíčně za uživatele při platbě na roční bázi. Získáte pouze základní podporu na e-mailu a základní funkce. Pro větší týmy je tu tarif PROFESSIONAL za 740 Kč měsíčně za uživatele při roční platbě, který může používat až 1000 uživatelů. Navíc získáte podporu na telefonu i chatu, pomoc v začátcích, větší úložiště a navíc také funkce přijímání/odesílání e-mailů (Inbox/Outbox) a RAYNET AI.

Pro nejnáročnější je tu tarif ENTERPRISE za 1 190 Kč měsíčně za uživatele při roční platbě, který nabídne vše, co tarif PROFESSIONAL, a navíc implementační podporu, jednotné přihlašování SSO a strom viditelnosti. Podrobné rozdíly mezi jednotlivými tarify najdete ve srovnání plánů v ceníku na stránkách RAYNET. Při platbě na měsíční bázi počítejte s nárůstem ceny o 25 %.

Zákaznická podpora - 10/10

Velkou pochvalu si zaslouží zejména zákaznická podpora. RAYNET je ryze česká firma, takže je samozřejmostí čeština, a to jak v obsáhlé nápovědě, tak při kontaktování podpory. Podporu můžete kontaktovat jak e-mailem a na chatu, tak telefonicky, případně si domluvit osobní schůzku.

Kontakty na tým RAYNET

Pro koho je nástroj RAYNET vhodný?

RAYNET je CRM nástroj vhodný pro malé a střední firmy i větší týmy, které chtějí efektivně řídit vztahy se zákazníky, organizovat obchodní příležitosti a mít přehled o všech aktivitách na jednom místě. Díky dostatečné nabídce tarifů a snadné implementaci ho můžeme bez obav doporučit týmům s omezeným rozpočtem i náročnějším uživatelům, kteří vyžadují pokročilé funkce a pohotovou podporu připravenou okamžitě řešit jakékoliv problémy.

Závěrečné hodnocení - 9,8/10

Jak napovídá pohled na bodové hodnocení, RAYNET je kvalitní CRM nástroj, jehož pořízením neprohloupíte. Pochválit musíme jak možnost bezplatného vyzkoušení, tak bohaté množství funkcí a pěknou mobilní aplikaci. Plusové body si u nás získal také průvodcem v začátcích a praktickými videotutoriály, díky kterým se v nástroji skutečně bleskově zorientujete.