H

ledáte jednoduchý nástroj na rozesílání e-mailových kampaní? V České republice je čím dál oblíbenější Ecomail, mnoho firem ho pro svůj e-mailový marketing používá. Pojďme se tedy podívat, co nabízí!

🛡️ Důvěryhodnost služby Ecomail - 10/10

Společnost Ecomail byla založena v roce 2015 Janem Tlapákem, který funguje jako jednatel společnosti, a Jakubem Stupkou, který se stará o chod firmy. Jejich cílem bylo vytvořit chytrý a funkční nástroj e-mailového marketingu pro malé a střední podniky. Firma se prezentuje svým osobním přístupem a ochotou budovat platformu na míru zákazníkům.

Osobní přístup na vás dýchne už ve chvíli, kdy se podíváte na jejich webové stránky. Jsou totiž napsány poměrně neformálním přátelským jazykem. Snadno z toho nabudete dojmu, že vám ochotně vyjdou vstříc při jakékoliv příležitosti. Ecomail používají firmy jako Freshlabels, Costa Coffee nebo Natur House. Mezi marketéry jde o jeden z nejvíce doporučovaných nástrojů pro e-mailový marketing.

Společnost už na trhu funguje několik let a díky zvyšující se oblíbenosti ji můžeme s jistotou označit za důvěryhodnou.

VYZKOUŠEJTE ECOMAIL ZDARMA

📊 Funkce - 9/10

Základní funkcí Ecomailu je vytváření a rozesílání e-mailových kampaní. Můžete vytvářet newsletter, různá oznámení, pozvánky na akce a rozesílat je lidem, kteří se přihlásili k odběru vašeho obsahu. Ecomail vedle toho nabízí i další funkce, například:

  • SMS kampaň - kromě e-mailů můžete zasílat také SMS zprávy. Pro to, abyste mohli rozesílat SMS kampaně, musíte mít nakoupené kredity a telefonní čísla musíte mít v databázi uložená ve správném formátu (500 Kč = 500 kreditů, 0,8 kreditu = 1 SMS v České republice). 
  • Reporty - abyste mohli zhodnotit, zda byla kampaň úspěšná, nebo je potřeba vychytat nějaké mouchy, je třeba se vždy podívat na statistiky jednotlivých kampaní. Z reportu zjistíte úspěšnost doručení, otevření, kolik bylo prokliků a kolik e-mailů se vrátilo, aniž by byly doručeny. Můžete také sledovat, na jaké odkazy odběratelé nejčastěji klikají, nebo kteří z nich se k e-mailu opakovaně vrací. 
  • Web Tracking - můžete sledovat pohyb na vašem e-shopu a chování vašich zákazníků (užitečné u e-shopů). 
  • Spam test - pomůže vám vyhnout se tomu, aby vaše e-maily končily ve spamu. Kromě toho, že v nápovědě najdete návod na to, jak tvořit e-mailové kampaně, aby nepřistály ve spamu, můžete také prověřit obsah vašeho e-mailu přímo při tvorbě kampaní v sekci Testování. Spam test vám řekne, zda je e-mail v pořádku, nebo ne. 
  • Automatizace - vytváření automatických kampaní vám může ušetřit spoustu času. Nejdou samozřejmě použít ve všech případech, nejčastěji se používají pro přání k narozeninám a svátkům, pro přivítání po přihlášení k odběru, nebo (pokud máte e-shop), abyste oslovili klienty, kteří odejdou z e-shopu s plným košíkem. Důležité je přesně si vždy definovat kontext, který zaslání e-mailu spustí (například výročí nebo chování zákazníka).
  • Sběr a organizace dat - pomocí formulářů můžete sbírat kontakty buď z vašich webových stránek, pomocí pop-up okna nebo vysouvací lišty. Dále si nasbírané kontakty můžete organizovat v Ecomailu - dělit si je do skupin na základě různých charakteristik a zájmů. 
  • A/B testování - testování vám pomůže vylepšovat vaše budoucí kampaně. Vytvoříte dvě verze kampaně a můžete sledovat, která z kampaní na vaše zákazníky lépe funguje. 
  • Sledování konverzí z kampaní - tato funkce je možná pouze u tarifu Marketer+. Pokud máte propojený účet s e-shopem, můžete sledovat počet konverzí a počet prodejů celkem. 
  • Personalizace - na základě informací, které o zákazníkovi víte, můžete personalizovat e-maily každému zákazníkovi - například podle produktů, které si prohlížel na vašem e-shopu. 

Ecomail nabízí širokou škálu funkcí. Funkce se liší podle toho, jaký máte předplacený tarif. Některé jsou dostupné pouze pro tarif Marketer+, který je o něco dražší.

⚙️ Uživatelské prostředí - 9/10

Vytváření první kampaně ve službě Ecomail. Stačí zvolit název kampaně a vybrat si platformu (e-mail vs SMS).

Ecomail patří k těm jednodušším službám na ovládání. Po přihlášení se vám objeví uživatelské prostředí a jako první uvidíte přehled vašeho účtu. Můžete se podívat, jaký máte typ účtu a kolik máte v databázi kontaktů. Dále tam uvidíte, jaké jsou vaše naposledy odeslané kampaně a jaké kampaně jsou v plánu. V neposlední řadě tam také najdete přehled zařízení, na kterých Ecomail používáte, a přírůstky kontaktů za jednotlivé měsíce. Pokud si tedy chcete jen zkontrolovat, jak vše běží, víc než tento přehled potřebovat nebudete. Pokud ale potřebujete s Ecomailem dále pracovat, v uživatelském rozhraní najdete další sekce: 

  • Kampaně - v této sekci můžete vytvářet kampaně. Začněte názvem. Doporučuje se vymýšlet názvy kampaní co nejvíc systematicky, abyste se pak dobře zorientovali ve statistikách. Dále můžete zvolit, zda chcete rozesílat e-mailovou nebo sms kampaň (brzy bude dostupná i facebooková kampaň). V dalším kroku vyberete, komu chcete kampaň rozesílat, nastavíte předmět, jméno odesílatele a e-mail pro odpovědi. Nakonec vytvoříte obsah a můžete odesílat, popřípadě naplánovat odeslání na později. Před odesláním si můžete také poslat testovací e-mail, abyste měli jistotu, že vše vypadá tak, jak má. 
  • Kontakty - V této sekci můžete spravovat vaše kontakty, od importu po rozdělení do skupin až po případné odhlášení nebo smazání. Můžete si vytvořit seznamy kontaktů, rozdělit si vaše odběratele do různých segmentů a preferenčních skupin na základě jejich charakteristik a zájmů. Taky si zde můžete vytvářet formuláře pro sběr kontaktů (ať už si ho vložíte na webovou stránku tradičním způsobem, jako pop-up okno nebo vysouvací lištu). Můžete si zapnout funkce jako skloňování jmen či automatické zjišťování, kdy má odběratel svátek podle vloženého jména. Hodně ale závisí na tom, jakou máte klientelu, v případě zahraničních odběratelů s netradičními jmény by tyto funkce nemusely fungovat stoprocentně. 
  • Reporty - v této sekci najdete statistiky jednotlivých kampaní, jako procento doručení, počet prokliků apod. 
  • Automatizace - tady si můžete zakládat automatické kampaně, abyste ušetřili čas. Ne všechny kampaně totiž musí být kreativní a aktuální. Můžete si vytvořit obsah jako přání k narozeninám, k svátku, poděkování za nákup apod., který vám pomůže upevnit si vztahy s vašimi zákazníky. Pocítí, že vám na nich záleží a vás to nebude stát tolik času. 
  • Šablony - v této sekci si můžete prohlédnout více než 120 šablon, které jsou v Ecomailu předpřipravené, nebo si zde můžete vytvořit své vlastní. Šablony pak při rozesílání kampaní můžete upravit v editoru, nemusíte ale vytvářet kampaně od nuly, a to vám také ušetří hodně času. Šablony můžete do Ecomailu i importovat.

Uživatelské prostředí Ecomailu je velmi přehledné, při tvorbě kampaní vás nástroj provede postupně všemi kroky, takže na nic nezapomenete. Služba nemá přehnaně funkcí, takže uživatelské prostředí není přehlcené tlačítky a vše je dobře vidět.

💪 Jednoduchost používání - 10/10

Registrace do služby Ecomail je velmi jednoduchá. Pouze si vytvoříte si jméno účtu, zadáte vaše celé jméno a e-mailovou adresu, vymyslíte heslo a je hotovo! Do e-mailu vám záhy přijde přivítací a zároveň potvrzovací e-mail. V něm se vám představí Katka, která je zodpovědná za zákaznickou podporu.

Po přihlášení musíte dokončit pár počátečních nastavení. Prvním z nich je import kontaktů, pokud máte nějaké kontakty už z předtím. Ať už jste používali jinou platformu, nebo jste kontakty nasbírali jiným způsobem a máte je v Excelu, musíte si je importovat do databáze Ecomailu. Dalším krokem je ověření domény. U Ecomailu není možné rozesílat newsletter s použitím běžného e-mailu. Musíte si pořídit doménu, ověřit ji a e-maily posílat přes ni. Je to kvůli tomu, aby e-maily nepadaly do spamu. Když tohle všechno dokončíte, můžete se vrhnout na vaši první kampaň!

Jak je již zmíněno výše, nejen registrace a prvotní nastavení, i celkové používání je poměrně jednoduché, rozhodně jednodušší ve srovnání s nástroji, jako je například Mailchimp.

Vytváření kampaně ve službě Ecomail. Je potřeba napsat název kampaně, jméno odesílatele, předmět e-mailu a další věci.

‍💰 Cena - 9/10

Ecomail nabízí bezplatnou verzi, kterou můžete využívat pouze do 200 kontaktů (200 odeslaných e-mailů měsíčně). Od 200 kontaktů se zvedá cena podle počtu kontaktů.

Platforma nabízí dva tarify - Profi a Marketer+. Tyto dva tarify se liší v tom, jaké nabízí funkce.

PROFIMARKETER+
500 KONTAKTŮ250 Kč měsíčně300 Kč měsíčně
5 000 KONTAKTŮ780 Kč měsíčně1 170 Kč měsíčně
10 000 KONTAKTŮ1 140 Kč měsíčně1 710 Kč měsíčně
40 000 KONTAKTŮ3 600 Kč měsíčně5 400 Kč měsíčně
NAD 40 000 KONTAKTŮindividuálníindividuální

Profi

  • 500 kontaktů - 250 Kč měsíčně
  • 5 000 kontaktů - 780 Kč měsíčně
  • 10 000 kontaktů - 1 140 Kč měsíčně
  • 40 000 kontaktů - 3 600 Kč měsíčně
  • nad 40 000 kontaktů - individuální řešení
  • tato verze nabízí základní segmentaci kontaktů, formuláře pro sběr kontaktů, statistiky kampaní, základní automatizace apod. 

Marketer+

  • 500 kontaktů - 300 Kč měsíčně
  • 5 000 kontaktů - 1 170 Kč měsíčně
  • 10 000 kontaktů - 1 710 Kč měsíčně
  • 40 000 kontaktů - 5 400 Kč měsíčně
  • nad 40 000 kontaktů - individuální řešení
  • tato verze nabízí, kromě všech funkcí, které má varianta Profi, také možnost A/B testování, web tracking, možnost integrace s e-shopy, použití slevových kódů apod.

Při platbě za celý rok získáte slevu, jak to bývá u většiny služeb tohoto typu.

V případě, že spravujete účty více klientům, můžete si požádat o agenturní účet. Tím pádem budete mít pod vašimi přihlašovacími údaji veškeré účty klientů a budete mezi nimi moci jednoduše přepínat. Za nové zákazníky navíc získáte provizi. V případě zájmu o sjednání agenturního účtu musíte kontaktovat Ecomail a domluvit se na individuálním řešení.

Další možností je speciální nabídka pro neziskové organizace. Ecomail neziskovým organizacím nabízí 50% slevu na roční plán, to znamená,  že pokud jste neziskovka, můžete se na ně obrátit, a pokud vás schválí, nebudete muset platit plnou cenu.

Pokud jste měli účet na jiné platformě, přemýšlíte však o přesunu na Ecomail, migrace vás bude také něco stát. Základní migrace, tedy prakticky pouze převod databáze, je zadarmo. Pokud ale chcete převést i historii objednávek, automatizace, šablony či formuláře, zaplatíte za migraci 4 500 Kč bez DPH. V ceně je také konzultace se specialistou. Ecomail také nabízí variantu za 7 500 Kč, kde nabízí i individuální workshop.

Pokud nemáte čas na to spravovat účet na Ecomailu vlastními silami, Ecomail nabízí, že vás proškolí, vytvoří vám šablony na míru, nastaví vám automatizace a připraví celou marketingovou strategii. Tato služba je však zpoplatněná.

A jak si Ecomail vede v porovnání s konkurencí? Pro srovnání jsme zvolili ceny pro databázi o 5 000 kontaktech. Ecomail nabízí dva tarify Profi a Marketer+, při počtu 5 000 kontaktů je to za 780 a 1 170 Kč (při platbě za celý rok je to 650 a 975 Kč). 

  • Za stejně velkou databázi byste u Mailchimpu zaplatili přibližně 1 150 Kč u tarifu Essentials, 1 750 Kč u tarifu Standard a tarif Premium je možný až od počtu 10 000 kontaktů. 
  • SmartEmailing nabízí pouze jeden tarif a cena se liší podle toho, jak velkou databázi kontaktů máte. Při 5 000 kontaktech zaplatíte 1 200 Kč. 
  • Substack v ČR zatím hojně používán není, uvádíme ho zde však spíše pro informaci, protože představuje jiný koncept pro newsletter. Přes Substack můžete totiž svůj newsletter zpoplatnit, pokud věříte tomu, že za váš obsah lidé budou platit. Samotný substack vám službu zpoplatní, až když začnete vydělávat vy. Takže pokud newsletter rozesíláte zadarmo, tak nic neplatíte nehledě na velikost vaší databáze.

Ecomail tedy patří k levnějším variantám a jeho výhodou je i to, že jde o českou firmu, což ulehčuje komunikaci, navíc - ceny jsou nastavené na tuzemský trh.

VYZKOUŠEJTE ECOMAIL ZDARMA

‍🌄 Šablony - 9/10‍

Šablona služby Ecomail, která byla použita pro vytváření newsletteru. Dominuje fialová a zelená barva.

Při rozesílání kampaně můžete také využít šablony. Ecomail nabízí více než 120 šablon, které vám ušetří čas. Pokud máte ale zájem, můžete si vytvořit i vlastní.

V uživatelském prostředí kliknete na sekci šablony a začnete vytvářet novou. Pojmenujete si ji a pak už můžete vybírat z předpřipravených šablon.

Najdete tam například šablony pro:

  • newsletter
  • e-shop
  • zasílání slev a kuponů
  • svátky a jiné gratulace 
  • pozvánky
  • šablonu na míru - můžete si zažádat o vytvoření šablony na míru, ale tato služba je samozřejmě zpoplatněna.

Poté, co si vyberete šablonu, si ji můžete upravit v editoru. Můžete si vybrat, jaké chcete použít barvy, fonty nebo layout e-mailu. Do textu můžete přidávat obrázky, videa, tlačítka, odkazy na sociální sítě nebo GIFy.

‍🤖 Možnosti propojení - 7/10‍

Díky možnosti propojení s dalšími aplikacemi můžete pracovat se všemi informacemi na jedné platformě a nemusíte neustále překlikávat.

  • Sociální sítě - můžete si propojit váš účet s Facebookem a Instagramem a snáz tak sbírat kontakty pro e-mailovou kampaň. Také díky propojení můžete zasílat newsletter do Messengeru, pokud vám e-mailová kampaň nevyhovuje, nebo není vhodná pro vaši cílovou skupinu. 
  • E-shopy - pokud máte tarif Marketer+, můžete si účet propojit s e-shopovými aplikacemi, jako je např. Woocommerce, Magento, Shoptet a další. 
  • Google Analytics - můžete si rozšířit množství informací, které jste schopni vyčíst z reportů pomocí propojení s Google Analytics. 
  • Zapier - díky této aplikaci si můžete účet propojit se stovkami dalších služeb.

Samotný Ecomail nenabízí tolik možností k propojení jako například Mailchimp. V zásadě si můžete propojit pouze e-shop (a to jen pokud máte tarif Marketer+) a účty na sociálních sítích, ale díky propojení s aplikací Zapier si můžete účet propojit s mnoha dalšími aplikacemi třetích stran.

🕹️ Zábavnost služby Ecomail - 8/10

Vytváření e-mailových kampaní je kreativní a zábavná činnost. Je jen na vás, na kolik popustíte uzdu své fantazii a kreativitě. Pokud vás práce na e-mailovém marketingu opravdu baví, můžete si vytvářet vlastní šablony a plnit je kreativním obsahem. Pokud je to pro vás nutné zlo, můžete použít už připravené šablony a jen je lehce upravit.

Každopádně to, jak zábavná tvorba e-mailových kampaní bude, závisí čistě na vás.

‍📧 Zákaznická podpora - 10/10

Zákaznická podpora Ecomailu je na e-mailu a telefonu každý pracovní den od 9 do 17 hodin. Na webových stránkách je můžete kontaktovat také přes live chat. Výhoda Ecomailu je také ta, že podpora je v češtině, takže se nesetkáte s jazykovou bariérou ani s časovým posunem. Dokonce své klienty vybízejí k tomu, aby se v případě zájmu zastavili v jejich kancelářích na Praze 2. Nevíme, nakolik je tato výzva myšlena vážně, ale minimálně to vyvolává přátelský dojem.

Kromě zákaznické podpory najdete na webových stránkách Ecomailu také odkaz na facebookovou poradnu, kde se můžete ptát jak pracovníků v Ecomailu, tak dalších uživatelů služby, kteří vám mohou být nápomocní. Zároveň je poradna vytvořena pro sdílení tipů a inspirace z oblasti e-mailového marketingu. Další tipy také můžete najít na blogu Ecomailu nebo v nápovědě, kde můžete vyhledávat pomocí klíčových slov.

Poslední možností, kterou Ecomail nabízí na svých stránkách, je celodenní školení za 4 200 Kč. Na školení s vámi proberou, jak nastavit e-mailový marketing tak, aby vám vydělával, a pomůžou vám využít funkce Ecomailu naplno. Žádné předchozí znalosti nejsou potřeba. Hlavními tématy jsou strategie a segmentace kontaktů, vytvoření úspěšné e-mailové kampaně a automatické kampaně.

✏️ Pro koho je vhodný nástroj Ecomail

Nástroj je nejvíce vhodný pro ty, kteří mají čistě českou klientelu, jelikož nabízí uživatelské prostředí i zákaznickou podporu v češtině a také proto, že nabízí služby jako skloňování jména (při oslovování zákazníků v e-mailové kampani) nebo automatické zjišťování svátku podle českého kalendáře.

Ecomail ovšem mohou používat i podniky se zahraniční klientelou, pro ty však možná existuje vhodnější alternativa. Obecně se Ecomail hodí více pro menší a střední podniky. Pro e-shopy je vhodnější tarif Marketer+, protože nabízí možnost propojení s e-shopem a další funkce vhodné pro jejich provozovatele. Pokud e-shop nemáte a posíláte třeba jenom newsletter, vhodnější pro vás bude tarif Profi.

✅ Závěrečné hodnocení - 9/10

Ecomail je přívětivá služba, která vyniká převážně svou přehledností a jednoduchostí. Uživatelské prostředí vás provede nezbytnými kroky a nemusíte nic složitě hledat. Nabízí jak levnější variantu čistě pro odesílatele newsletterů, tak o něco dražší variantu pro provozovatele e-shopů. Navíc, jde o českou firmu, takže pokud máte českou klientelu, je tato služba pro vás jako dělaná, jelikož nabízí i funkce založené na českém jazyce a kulturním kontextu.

Jak je zmíněno výše, tento nástroj je v českém prostředí oblíbený a bývá často doporučován ve facebookových skupinách jako ideální volba pro e-mailový marketing. Tuto službu vám tedy můžeme doporučit.

VYZKOUŠEJTE ECOMAIL ZDARMA