ledáte platební bránu pro váš projekt? Tak to by se vám mohl hodit tip na službu GoPay, která patří mezi nejpopulárnější platební brány v České republice. V dnešním článku se na GoPay podrobně podíváme - mrkneme se třeba na její důvěryhodnost, ceny nebo uživatelské prostředí. Pojďme na to!
🛡️ Důvěryhodnost služby GoPay - 10/10
Platební brána GoPay vznikla v roce 2007. Trh s online platbami byl tehdy ještě v plenkách - v e-shopech se nejčastěji platilo bankovním převodem a možnosti plateb nebyly zdaleka tak pokročilé, jako jsou dnes.
Potenciálu, který trh s online platbami nabízel, si tehdy všiml mladý podnikatel Pavel Schwarz. Jeho nová služba pojmenovaná GoPay měla e-shopům a dalším e-commerce projektům nabídnout jednoduchý a pohodlný nástroj, přes který by mohly přijímat platby.
Tato mise se podařila a z GoPay se postupem let stal lídr trhu. Dnes tuto platební bránu používá přes 16 tisíc firem, mezi kterými najdeme i velká jména jako O2, bonami, Footshop nebo Wedos.
GoPay je tedy prověřená a důvěryhodná služba s dlouholetou historií.
📊 Funkce a platební metody - 9/10
GoPay je platební brána. Co to znamená v praxi? Představte si, že máte například e-shop a potřebujete řešení, přes které byste mohli přijímat platby od vašich zákazníků. A právě pro tyto účely slouží platební brána.
Platební brána je takový platební most mezi vámi a vaším zákazníkem. Zákazník přes něj může pohodlně zaplatit. Vy díky platební bráně získáte od zákazníka peníze a budete mít jistotu, že je celý proces platby dostatečně zabezpečený.
Pojďme se teď podívat na konkrétní funkce. Co všechno dovede platební brána od GoPay?
- přijímání plateb od vašich zákazníků - klíčová funkce a hlavní důvod, proč si pořídit platební bránu.
- branding - platební bránu od GoPay si můžete upravit tak, aby designem zapadala do vašeho webu. Upravit můžete například barvy. Do platební brány si také můžete nahrát vaše logo.
- přijímání plateb až v devíti měnách - hodí se hlavně v případě, kdy prodáváte zboží do zahraničí. S GoPay můžete přijímat platby v těchto měnách: CZK, EUR, USD, GBP, PLN, HUF, RON, BGN a HRK.
- opakované platby - pokud provozujete například službu postavenou na předplatném a potřebujete zákazníkům automaticky strhávat peníze z jejich karty, má pro tyto účely GoPay vyvinuté vlastní řešení.
- podpora až třinácti jazyků - platební bránu můžete provozovat až v třinácti jazycích. V nabídce jsou tyto jazykové verze: CS, SK, EN, DE, RU, FR, PL, HU, RO, BG, HR, IT a ES.
Jaké platební metody nabízí platební brána GoPay? GoPay nabízí ty nejpopulárnější platební metody pro Českou republiku. Patří mezi ně:
- platební karty - VISA, VISA Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro.
- online bankovní platby - Česká spořitelna, KB, ČSOB, Raiffeisenbank, UniCredit Bank, mBank, Fio banka a Poštovní spořitelna.
- bankovní převody - MONETA Money Bank, Air Bank, Equa bank, ING Bank, Expobank, Oberbank, Sberbank, VÚB banka a Hello bank.
- elektronické peněženky - GoPay (vlastní elektronická peněženka od firmy GoPay), PayPal, Bitcoin, Google Pay a Apple Pay.
- další způsoby platby - prémiové SMSky, m-platby a Paysafecard.
Nabídka platebních metod je na GoPay široká a žádná důležitá platební metoda nechybí.
⚙️ Uživatelské prostředí - 8/10
Jak vypadá uživatelské prostředí platební brány GoPay? K dispozici budete mít webový dashboard, ve kterém najdete všechny přehledy a také možnost nastavit si různé věci týkající se vaší platební brány.
Dashboard obsahuje tyto kategorie:
- Informace - v této kategorii najdete kontakty vaší firmy, na kterou máte vedený účet u GoPay.
- Obchodní účty - v této sekci najdete přehled vašich obchodních účtů a jejich zůstatky. Účty si můžete vést v různých měnách - například v českých korunách, v eurech nebo v librách.
- Přehled komunikace - tady najdete seznam všech vašich zpráv, které jste si vyměnili s uživateli, kteří na vašem webu používají platební bránu od GoPay.
- Nastavení - zde si můžete nastavit například jazyk vaší platební brány a také aktivovat některé platební metody (jako například PayPal nebo Apple Pay).
- Extra - v této sekci můžete provádět dodatečná nastavení týkající se vaší brány.
Jak se nám pracovalo v uživatelském prostředí GoPay? Pro účely recenze jsme si na GoPay otevřeli testovací účet. V uživatelském prostředí se nám pracovalo dobře - dashboard je srozumitelný a všechny potřebné funkce se v něm dají snadno najít a použít.
Jediné, co se nám při používání platební brány GoPay nelíbilo, byl poměrně zastaralý design uživatelského dashboardu. Dashboard nepůsobí příliš elegantně a rozhodně by si zasloužil malý facelift.
Co se týká grafiky samotné platební brány, tak ta je naopak velmi moderní a elegantní:
💪 Integrace a jednoduchost používání - 8/10
Začít provozovat platební bránu od GoPay je poměrně jednoduché. Celý proces vám zabere jeden až dva týdny. Na začátku je potřeba GoPay kontaktovat přes tento nezávazný formulář. Vyplníte kontaktní údaje a informace o vaší společnosti a o vašem projektu. Přidáte také informace o tom, v jakých měnách chcete přijímat platby a jaký odhadujete měsíční obrat.
Po odeslání formuláře se vám z GoPay do 3 pracovních dnů ozvou a připraví vám nabídku na míru. Zdůrazňujeme, že nabídka je nezávazná, takže nebudete do ničeho tlačeni a proces můžete kdykoli ukončit.
Pokud se vám nabídka od GoPay zalíbí a budete chtít platební bránu nasadit na váš web, podepíšete s GoPay smlouvu a platební bránu integrujete.
Jak funguje nasazení platební brány na web?
- GoPay má přehlednou API a velmi detailní dokumentaci k tomu, jak platební bránu integrovat. Vaši programátoři si budou moct všechno projít a pustit se do práce klidně ještě před tím, než se podepíše smlouva.
- Až si s GoPay schválíte cenovou nabídku, dostanete přístup do testovacího prostředí, kde si budete moct integrovanou bránu otestovat.
- Po dokončení integrace a vyzkoušení testovacích plateb v GoPay prověří, že všechno funguje 100% správně.
- Pokud všechno poběží, jak má, získáte od GoPay přístupy do skutečného provozního prostředí. Vaši platební bránu budete moct v tu chvíli nabídnout vašim zákazníkům.
Celý proces zabere již zmíněné 1-2 týdny. Po obchodní stránce je celý proces velmi jednoduchý: stačí se s GoPay domluvit na ceně a podepsat smlouvy.
Z vývojářského pohledu není nasazení brány od GoPay nic složitého - je ale potřeba počítat s tím, že integrace platební brány je záležitost, kterou by měl dělat někdo, kdo má zkušenosti s vývojem webů a programováním. Pokud máte v týmu zkušeného vývojáře, tak celý proces určitě bez problému zvládnete. Pokud takového člověka v týmu nemáte, je potřeba počítat s tím, že ho budete muset najít.
Pro samotné používání platební brány GoPay už nebudou zkušenosti s vývojem potřeba. Platební brána funguje zcela automaticky: vaši zákazníci přicházejí na web a platí za vaše zboží nebo služby. Celý proces není potřeba nějak hlídat nebo do něj zasahovat.
💰 Cena - 6/10
Platební brána GoPay aktuálně nabízí celkem tři placené tarify.
Pojďme se na tarify podívat zblízka.
Malý obrat
- cena: 2,2 % z transakce + 3 Kč
- poplatek za vedení brány: 190 Kč měsíc
- poplatek za vyúčtování a bankovní převod: 10 Kč
Tento tarif je určený pro ty nejmenší podniky, jejichž obrat přes platební bránu bude do 15 000 Kč měsíčně.
Větší obrat
- cena: 0,9 % až 2,2 % z transakce + 3 Kč
- poplatek za vedení brány: zdarma
- poplatek za vyúčtování a bankovní převod: 10 Kč
Tarif Větší obrat je určený pro středně velké podniky s měsíčním obratem nad 15 000 Kč měsíčně.
Extra obrat
- cena: na míru
- poplatek za vedení brány: zdarma
- poplatek za vyúčtování a bankovní převod: na míru
Tarif Extra obrat je určený pro ty největší firmy. Ceny tarifu jsou neveřejné.
Upozorňujeme na to, že toto jsou ceníkové ceny, které se od těch skutečných mohou lišit. Pro konkrétní nabídku kontaktujte tým platební brány GoPay.
Co všechno ovlivňuje cenu, kterou zaplatíte za používání platební brány GoPay? Konečnou cenu určuje několik faktorů. Patří mezi ně:
- měsíční obrat - základní metrika, která má na cenu největší vliv. Čím vyšší je měsíční objem plateb, tím lepší bude vaše cena za používání brány GoPay.
- průměrná platba - podle výše průměrné platby se určuje fixní cena za transakci. S vyšší průměrnou platbou získáte výhodnější cenu.
- četnost plateb - cenu ovlivňuje i to, zda u vás vaši zákazníci nakupují pravidelně, nárazově, nebo průběžně. Větší četnost plateb znamená lepší cenu za vyúčtování a bankovní převod.
- odvětví - cenu ovlivňuje i typ zboží, které prodáváte. Pokud máte například e-shop s módou, získáte lepší ceny, než pokud byste provozovali například e-shop s alkoholem.
Jak si ceny GoPay stojí v porovnání s konkurencí? Pro porovnání jsme si vybrali platební brány ThePay, ComGate a Stripe.
- ThePay aktuálně nabízí dva tarify - tarif Start a tarif Premium. S prvním tarifem zaplatíte 1,99 % z každé transakce a fixní poplatek 2 Kč za transakci. U druhého tarifu si ThePay účtuje 0,99 % z každé transakce a žádný fixní poplatek.
- Platební brána ComGate si účtuje 0,79 % až 0,99 % z každé transakce. Při měsíčním objemu transakcí do 100 000 Kč si služba účtuje 0,99 %. Při objemu od 100 000 Kč do 500 000 Kč si služba účtuje 0,89 %. A při objemu od 500 000 Kč do 3 milionů Kč zaplatíte 0,99 %. Fixní poplatky a poplatky za převody na bankovní účet na ComGate nejsou.
- Platební gigant Stripe si účtuje 1,4 % z každé transakce a fixní poplatek 6,50 Kč za transakci.
GoPay je tedy v porovnání s konkurencí o něco dražší.
🤖 Možnosti propojení - 10/10
Pokud provozujete e-shop na některé české e-shopové platformě, můžete si platební bránu od GoPay připojit na několik kliknutí. Propojení s GoPay je aktuálně možné u všech populárních e-shopových řešení:
Výhodou je, že pokud budete GoPay implementovat na těchto e-shopových systémech, ušetříte si starosti s integrací. GoPay si totiž budete moct aktivovat na pár kliknutí. Například na Eshopu-rychle probíhá aktivace platební brány GoPay tak, že kliknete na kategorii E-shop a pole Poštovné a ZPŮSOB PLATBY. Poté aktivujete platební bránu GoPay, nastavíte vaše uživatelské údaje a potvrdíte. Tím budete mít hotovo.
📧 Zákaznická podpora - 9/10
Zákaznická podpora platební brány GoPay je k dispozici na e-mailu a na telefonu mezi 9. a 17. hodinou. Když jsme zákaznickou podporu GoPay testovali, odpověď na e-mail jsme dostali během několika hodin. Agent zákaznické podpory byl velice ochotný a odpověděl na všechno, co nás zajímalo.
Také se zákaznickou podporou po telefonu jsme měli pozitivní zkušenosti. Do GoPay jsme se dovolali a okamžitě jsme byli spojeni s operátorkou. Operátorka byla milá a trpělivá.
✏️ Pro koho je vhodná služba GoPay
Pokud máte e-shop nebo webový projekt a potřebujete na internetu přijímat platby, platební brána od GoPay může být skvělým pomocníkem. Nezáleží přitom na tom, jestli jste malý startup nebo velká zavedená firma - v GoPay totiž umí nabídnout řešení všem.
I proto najdeme mezi klienty GoPay velkou paletu firem - mezi již zmíněnými e-shopy jako bonami či Footshop je to například videotéka Voyo, operátor O2, hostingové firma Wedos nebo sázková firma Fortuna.
✅ Závěrečné hodnocení - 8,5/10
GoPay je kvalitní platební brána, která se může pochlubit velkou spoustou prominentních klientů. GoPay nabízí širokou podporu platebních metod, mezi kterými najdeme i PayPal, Google Pay, Apple Pay nebo prémiové SMSky. Nadto GoPay nabízí propojení s populárními e-shopovými službami a kvalitní zákaznickou podporu. Nasazení této platební brány zabere 1-2 týdny a je k němu k dispozici velmi detailní a přehledná dokumentace.
Nevýhodou GoPay jsou především ceny, které jsou o něco vyšší než u konkurence. Jinak jsme ale na této platební bráně žádné závažnější nedostatky nenašli, a tak vám GoPay můžeme upřímně doporučit.