ledáte nástroj pro projektový management a zaujala vás služba Hive? V dnešním článku se na ni podrobně podíváme. Pojďme na to!
🛡️ Důvěryhodnost služby Hive - 10/10
Služba Hive vznikla v roce 2016. Založili ji podnikatelé John Furneaux a Eric Typaldos, kteří chtěli vytvořit kvalitní projekťácký nástroj, který by pomáhal firmám se správou jejich projektů.
Tato mise se ukázala být jako úspěšná. Dnes má Hive stovky tisíc zákazníků po celém světě a patří mezi nejoblíbenější nástroje ve svém oboru. V roce 2019 firma získala pro svůj další rozvoj investici ve výši 10,6 milionu dolarů od společností jako Comcast Ventures, Tribeca Venture Partners a Rembrandt Venture Partners.
Hive je tedy důvěryhodná služba s dlouhou historií.
📊 Funkce - 10/10
Základní funkcí nástroje Hive je projektový management. Co to znamená? V Hive můžete spravovat vaše projekty a úkoly. K projektům a úkolům můžete přidávat poznámky, můžete si u nich nastavit deadliny a také k nim můžete pozvat kolegy.
Zavedení nástroje Hive ve vaší firmě by mělo pomoci k tomu, že budete mít nad všemi projekty a úkoly větší přehled. Všechno totiž bude jasně naplánované a celý tým bude vědět, kdo je za které úkoly zodpovědný, a do kdy se úkoly mají splnit.
Když se podíváme do dashboardu nástroje Hive, objevíme tam následující funkce:
- managování projektů a úkolů - možnost přidávat projekty a úkoly, přidávat k nim komentáře, přílohy a kolegy.
- funkce Gantt chart - umožňuje zobrazit si úkoly na vizualizované časové ose. Také vám ukáže, jak spolu jednotlivé úkoly souvisí.
- kalendář - zde uvidíte všechny úkoly na časové ose.
- kanban - rozděluje úkoly do tří úseků: na naplánované, na ty v procesu, a na hotové.
- summary views - můžete si nechat zobrazit vybrané projekty a získat tak “big picture”.
- portfolio - ukáže vám všechny projekty a akce na jedné obrazovce.
- Hive Analytics - díky analýzám můžete sledovat progres vašich kolegů, nebo i celého týmu. K dispozici jsou statistiky, jako například který den v týdnu je nejproduktivnější, nebo kolik úkolů splnili jednotliví členové týmu.
- automatizace - pokud se některé z vašich úkolů často opakují, můžete si pro ně vytvořit šablonu a ušetřit tak čas.
- Hive Mail - díky této funkci si můžete Hive propojit s vaším Gmail nebo Outlook účtem a všechnu poštu přijímat přímo v dashboardu nástroje Hive.
- přidělení úkolů - u úkolů můžete nastavit, který člen týmu bude zodpovědný za jejich splnění.
- Hive Chat - s vašimi kolegy si můžete psát a chatovat přímo v dashboardu nástroje Hive.
Jak hodnotíme funkce nástroje Hive? Funkce nástroje Hive nás během testování rozhodně zaujaly. Hive nabízí daleko více featur, než kolik je v oboru standardem. Zejména se nám líbila funkce Hive Chat, která vám umožní psát si s kolegy v reálném čase. Kladně hodnotíme i možnost propojit si Hive s Gmailem nebo Outlookem a dostávat tak všechnu poštu přímo do dashboardu Hivu. Co se týče základních funkcí pro projektový management, tak ty jsou u Hive kvalitní a nic důležitého nechybí.
⚙️ Uživatelské prostředí - 9/10
Uživatelské prostředí nástroje Hive je příjemné a velmi dobře se v něm pracuje. Jak to celé funguje? Po registraci zodpovíte na pár dotazů, jako například kolik lidí pracuje ve vaší firmě, nebo kolik členů týmu bude využívat nástroj Hive. Tyto otázky mají za cíl dozvědět se více o vašem podnikání a přizpůsobit Hive na míru vašim potřebám.

Po vyplnění těchto otázek budete nasměrování do dashboardu. V něm se děje vše podstatné. Najdete tam seznam projektů a úkolů, notifikace i updaty od firmy Hive. Z dashboardu také můžete ovládat všechny funkce.
Přidání projektů a úkolů je jednoduché - stačí kliknout na tlačítko “+New”. Projekty a úkoly spravujete tím, že na ně kliknete. Nastavit můžete nejrůznější věci jako například deadline, popisek, status nebo člověka, který je za úkol zodpovědný.
Pokud budete chtít aktivovat nějakou funkci, stačí kliknout na tlačítko “Apps”. Tam najdete všechny funkce. K aktivování konkrétní featury pak stačí jedno kliknutí.
Pojďme se teď zastavit u toho, co všechno najdete najdete v dashboardu nástroje Hive:
- My actions - přehled projektů a úkolů, které se vás nějakým způsobem týkají.
- Notes - poznámky, které jsou buď vaše, nebo je s vámi nasdílel nějaký kolega.
- Apps - zde najdete všechny funkce a také aplikace třetích stran, které můžete s Hive propojit.
- Projects - seznam všech vašich projektů.
- Groups - skupiny, které si můžete vytvořit s vašimi kolegy.
- Direct - tady najdete seznam vašich kolegů, se kterými můžete chatovat v reálném čase.
- Notifikace - upozornění (například pokud vás kolegové označí u nějakého úkolu).
- Updaty - zprávy o posledních produktových novinkách od firmy Hive.
Byť je Hive komplexním nástrojem, který toho hodně umí, jeho uživatelský dashboard je jednoduchý a přehledný. Zaujal nás také pěkný design, který je daleko hezčí než u některých konkurenčních nástrojů - například v porovnání s nástrojem Wrike.
💪 Jednoduchost používání - 9/10
Podle našich zkušeností je Hive velmi jednoduchým nástrojem. V této disciplíně se vyrovná i tem nejlepším projekťáckým nástrojům jako ClickUp nebo Monday.com. Může za to především jeho dashboard, který je dobře navržený.
Pokud budete s používáním nástroje Hive potřebovat pomoct, firma si pro vás připravila malý tutoriál. Ten je dostupný v dashboardu:

Tento tutoriál se skládá z několika jednoduchých úkolů jako například “vytvořit nový úkol” nebo “pozvat kolegu”. Za splnění každého úkolu získáte procenta progresu, takže pokud jste soutěživý člověk, budete mít motivaci tutoriál dokončit. :-)
Další informace o používání nástroje Hive můžete najít přímo na oficiálních stránkách, kde je k dispozici rozsáhlé Help Centrum. Řeší se tu jednotlivé funkce a najdete tu například i video tutoriály o tom, jak Hive správně používat. Další návody a tutoriály můžete najít také na YouTube.
Na jakých platformách se dá Hive používat? Většina uživatelů používá Hive v prohlížeči. Stáhnout si ho ale můžete i jako aplikaci do počítače a telefonu. Podporovány jsou všechny důležité platformy jako Windows, Mac, Android a iOS. Během testování jsme zjistili, že aplikace Hive není náročná na výpočetní výkon, takže ji bez problému rozjedete i na starších strojích.
💰 Cena - 8/10
Hive aktuálně nabízí jeden bezplatnýa čtyři placené tarify. Ty vycházejí nejlevněji při roční platbě.

Free
Cena: Zdarma
Určeno pro základní správu projektů. Nabízí 200 MB úložiště, AI zdarma, až 10 členů pracovního prostoru a základní nástroje pro úkoly, poznámky a komunikaci.
Starter
Cena: 5 USD za uživatele měsíčně
Vhodné pro malé týmy. Zahrnuje vše z Free plánu a přidává neomezené úložiště, Ganttovy grafy, integrace s cloudovými službami, kalendář a AI asistenta.
Teams
Cena: 12 USD za uživatele měsíčně
Navrženo pro středně velké týmy. Obsahuje vše z Starter plánu a přidává neomezený počet členů pracovního prostoru, sledování času, portfolia, vlastní pole a štítky, sdílení v týmu a flexibilní doplňky.
Enterprise
Cena: Na vyžádání
Určeno pro velké organizace. Obsahuje vše z Teams plánu a navíc nabízí pokročilé zabezpečení, vyhrazeného Customer Success Managera, neomezený onboarding a přístup k profesionálním službám.
🌄 Šablony - 9/10
S nástrojem Hive si můžete vybrat z několika předpřipravených šablon, které vám ušetří čas. Pokud například pracujete jako editor obsahu, můžete si z nabídky vybrat šablonu “Content Calendar Template”, která uživatelské prostředí dashboardu upraví tak, aby ještě více vyhovovalo vaší práci.

Nabídka šablon je poměrně bohatá a najdete v ní tyto šablony:
- šablona pro vydávání příspěvků na sociální média
- šablona pro placené marketingové kampaně
- šablona pro onboarding nových zaměstnanců
- šablona pro produkci obsahu
- šablona pro správu PR kampaní
- šablona pro produktové roadmapy
- šablona pro strategické plánování
… a další
Pokud budete chtít Hive využívat pro klasický projektový management, nemusíte si z nabídky vybrat žádnou šablonu. Dashboard se v takovém případě nastaví na defaultní šablonu pro projektový management.
Možnosti šablon na Hive jsou poměrně bohaté. Šablony můžete například vytvářet i z vašich existujících projektů a použít je v budoucnu na jiné projekty.
🤖 Možnosti propojení - 8/10
Hive si můžete propojit s aplikacemi třetích stran. Tuto možnost můžete aktivovat přímo ve vašem dashboardu na několik kliknutí (najdete ji v sekci “Apps”). Z nabídky si stačí vybrat aplikaci, kterou chcete propojit, a jedním klikem vaši volbu potvrdit. V tuto chvíli je možné Hive napřímo propojit s těmito službami:
- Google disk - po propojení můžete přidávat k úkolům v Hive soubory z Google disku.
- Dropbox - stejně tak můžete přidávat soubory z Dropboxu.
- Box - po propojení je také možné přidávat soubory z americké služby Box.
- Slack - z konverzací na Slacku si budete moci vytvářet úkoly v Hive.
- Zoom - přímo z dashboardu Hive budete moct pořádat videohovory.
- Salesforce - díky propojení získáte ještě větší přehled nad vašimi projekty a úkoly.
- Jira - z dashboardu Hive budete moct vytvářet tasky pro Jiru.
V sekci Apps se také aktivují konkrétní funkce služby Hive. Vedle funkcí, které již byly zmíněny, nás zaujala funkce Focus mode. Ta vám na požadovaný čas vypne veškeré notifikace v dashboardu Hive, takže se budete moct plně soustředit na práci.
Pokud byste Hive rádi propojili s nějakou další službou nebo online nástrojem, můžete to udělat prostřednictvím služby Zapier. Díky té je Hive možné propojit s dalšími tisícovkami různých aplikací.
Možnosti přímého propojení se službami třetích stran jsou na Hive široké, ke špičce v této disciplíně ale tento nástroj nepatří. ClickUp, Monday.com, MeisterTask a Teamwork nabízejí ještě o něco větší možnosti a umožňují napřímo propojit ještě více aplikací.
🕹️ Zábavnost - 9/10
Hive patří mezi nejzábavnější nástroje pro projektový management. Jeho dashboard je uživatelsky přívětivý a má skvělý design a jeho stránky působí moderně a profesionálně. Co se týče zábavnosti, tak nás Hive bavil stejně jako lídři trhu, kterými jsou Monday.com a ClickUp.
📧 Zákaznická podpora - 9/10
Hive můžete kontaktovat prostřednictvím živého chatu na oficiálních stránkách firmy. Když jsme tuto metodu zkoušeli, ozvali se nám z Hive během několika minut. Agent zákaznické podpory byl milý a odpověděl na všechno, co nás zajímalo.
Podpora přes živý chat přitom není v tomto oboru standardem. Firmy pro projektový management nejčastěji nabízejí podporu přes email. V tomto ohledu si tedy Hive zaslouží pochvalu. Jedinou nevýhodou je, že chatování probíhá v anglickém jazyce a v nabídce není čeština, což je však u tak velké mezinárodní služby pochopitelné.
✏️ Pro koho je vhodný nástroj Hive
Hive je skvělý nástroj pro projektový management. Ocení ho majitelé malých i velkých firem. Hive se hodí jak pro malé týmy o několika členech, tak i pro velké týmy o desítkách nebo stovkách lidí. Mezi firmami, které Hive nejčastěji používají, jsou různé reklamní agentury, startupy, ale také třeba právnické nebo stavební firmy, které v Hive managují své projekty.
✅ Závěrečné hodnocení - 9/10
Hive patří mezi ty nejlepší nástroje pro projektový management, které jsme u nás testovali. Nabízí velmi dobré ceny a spoustu funkcí. Jeho dashboard je moderní a velmi dobře se v něm pracuje. Vedle toho Hive nabízí velký výběr šablon, možnost propojení s aplikacemi třetích stran a velmi dobrou zákaznickou podporu přes živý chat. Žádné významné nedostatky jsme během testování tohoto nástroje neobjevili, a tak vám ho můžeme upřímně doporučit.