V

dnešním článku se podrobně podíváme na službu HubSpot. Jaké má funkce a co všechno umí? Kolik za ni zaplatíte? A vyplatí se vůbec? Všechny tyto informace najdete na následujících řádcích.

🛡️ Důvěryhodnost služby HubSpot - 10/10

HubSpot vznikl roce 2006. Založili ho Brian Halligan a Dharmesh Shah čerstvě po absolvování slavné americké univerzity MIT. HubSpot od té doby pořádně vyrostl: dnes má více než 4 200 zaměstnanců, více než 100 000 zákazníků a jeho tržby dosahují aktuálně jedné miliardy dolarů ročně.

S akciemi společnosti HubSpot se obchoduje na burze cenných papírů v New Yorku. Firma má hodnotu několik desítek miliard dolarů.

HubSpot je tedy velká a důvěryhodná firma s dlouholetou historií.

VYZKOUŠEJTE HUBSPOT ZDARMA

📊 Funkce - 10/10

HubSpot patří mezi nejnašlapanější nástroje, které jsme v redakci testovali. Umí toho opravdu hodně a aktuálně nabízí více než sto různých funkcí a featur. Některé funkce jsou dostupné zdarma, za některé se musí platit. HubSpot totiž nabízí bezplatnou verzi, kterou je možné používat zdarma, a také prémiovou verzi, která vám odemkne přístup k některým prémiovým funkcím.

Co všechno HubSpot umí? HubSpot chce být nástrojem, který vám pomůže se správou těchto čtyř oblastí: Marketingu, Sales, Zákaznické podpory a Obsahu. Pojďme se nyní na jednotlivé oblasti blíže podívat.

1. Marketing

neplacená verze: S neplacenou verzí HubSpotu budete mít k dispozici základní funkce. Budete moct vytvářet různé formuláře pro váš web, dále budete moct vytvářet landing page a příspěvky na Facebook, Instagram, Google a LinkedIn. K dispozici budete mít také  analytickou platformu pro analýzu návštěvnosti a konverzí, dále platformu pro živý chat a také platformu pro emailový marketing, ve které budete moct vytvářet newslettery a rozesílat je (s limitem 2 000 odeslaných emailů měsíčně).

placená verze: Placená verze HubSpotu vám navíc nabídne nástroje pro SEO, automatizaci marketingu, hosting pro vaše videa, nástroje pro správu sociálních sítí, pokročilý analytický dashboard a více než 30 dalších funkcí. Placená verze vám také rozšíří některé základní funkce - s placenou verzí budete moct například poslat váš newsletter až na 20x více kontaktů.

2. Sales

neplacená verze: Pokud pracujete v oddělení obchodu, HubSpot vám poskytne platformu pro managování a správu kontaktů a dealů. Dále si v něm můžete organizovat meetingy, sdílet dokumenty s kolegy nebo vytvářet emaily se speciálními obchodními šablonami.

placená verze: V placené verzi nabídne HubSpot obchodníkům například pokročilou CRM platformu pro ještě lepší správu kontaktů a dealů, customizované reporty nebo ePodpisy, které jsou určeny k tomu, abyste mohli dokumenty s vašimi obchodními partnery podepisovat na dálku a nemuseli se scházet.

3. Zákaznická podpora

neplacená verze: S neplacenou verzí HubSpotu můžete vytvářet tikety pro zákaznickou podporu. Také si můžete zřídit týmovou schránku v dashboardu HubSpotu a spravovat z ní všechny emaily, které vaší firmě přijdou. V nabídce jsou také reporty, díky kterým uvidíte například to, jak rychle vyřizuje zákaznická podpora požadavky vašich zákazníků.

placená verze: S placenou verzí se vám odemknou další funkce HubSpotu pro zákaznickou podporu. Patří mezi ně například možnost provozovat vlastní Knowledge Base nebo oslovovat zákazníky pomocí NPS průzkumů. S placenou verzí si také budete moct nastavit cíle, kterých chcete s vaší zákaznickou podporou dosáhnout.

4. Obsah

neplacená verze: U správy obsahu HubSpot aktuálně nenabízí žádné základní funkce.

placená verze: S placenou verzí budete moct využívat prémiové funkce jako například nástroje pro tvorbu obsahu a blogu či funkce pro SEO a funkce pro obsahové strategie. Získáte také různé tooly pro lead gen a možnost spravovat váš obsah v přehledném dashboardu.

Jak hodnotíme funkce služby HubSpot? HubSpot nabízí obrovské množství funkcí. Je to, jako kdyby vzal někdo několik různých nástrojů, smíchal je dohromady a vytvořil z nich jeden nástroj pro všechno - přesně takový je HubSpot. Během testování se nám velmi líbilo, že používání základních funkcí je zdarma. HubSpot tedy můžete plnohodnotně používat a nezaplatíte za něj ani korunu. A pokud vám základní verze přestane stačit, nebo objevíte některou prémiovou funkci, bez které se neobejdete, můžete kdykoli přejít na placenou verzi.

Nabídka funkcí je široká a HubSpot v této disciplíně patří mezi nejlepší nástroje na trhu. Trochu nám připomíná nástroj Semrush (aktuální recenze, odkaz na vyzkoušení zdarma), který je také našlapaný a umí toho velkou spoustu.

A protože je HubSpot funkcemi opravdu nabitý, připravili jsme pro vás seznam pěti funkcí, které nám během testování přišly nejvíce užitečné.

TOP 5 funkcí HubSpotu podle redakce NástrojeProWeb.cz:

  • Vytváření a rozesílání newsletterů - bez newsletterů se dnes obejde málokterý projekt. HubSpot nabízí skvělou platformu, ve které si můžete newslettery snadno vytvořit a následně je odeslat.
  • Tvorba formulářů a landing page - v HubSpotu si můžete vytvořit formuláře a landing page pro různé příležitosti. Všechno naštěstí probíhá jednoduše. Vše si naklikáte v jednoduchém editoru a přidáte na web prostřednictvím kódu.
  • Živý chat - na vaše stránky můžete nasadit okénko s živým chatem a spojit se tak se zákazníky v reálném čase. HubSpot v této oblasti konkuruje řešením jako SmartSupp nebo SupportBox.
  • Správa kontaktů, leadů a úkolů - v HubSpotu můžete managovat vaše firemní kontakty a také získané leady. V dashboardu si také můžete plánovat projekty a konkrétní úkoly.
  • Vytváření tiketů - funkce, která se bude hodit hlavně zákaznické podpoře. V HubSpotu můžete vytvářet tikety pro emaily, na které je potřeba v budoucnu odpovědět.

Všechny tyto funkce jsou dostupné v základní bezplatné verzi.

⚙️ Uživatelské prostředí - 9/10

Uživatelské prostředí HubSpotu je příjemné. Na to, kolik funkcí HubSpot umí, je jeho dasboard jednoduchý a dobře se v něm pracuje. Všechno je velmi přehledné. Může za to především úvodní tutoriál, který je zpracovaný opravdu do detailů, a který vás provede těmi nejzákladnějšími funkcemi.

Úvodní tutoriál nástroje HubSpot. V tutoriálu si můžete vyzkoušet jednotlivé funkce jako například vytvořit landing page.
HubSpot - Úvodní tutoriál služby

V tutoriálu si můžete vytvořit váš první newsletter a odeslat ho prvním zákazníkům. Díky tutoriálu si také můžete osahat další funkce jako například vytvoření formuláře nebo landing page.

Až budete mít úvodní krůčky v HubSpotu za sebou, odkáže vás program do vašeho uživatelského dashboardu. Ten je rozdělený na čtyři základní části - na Marketing, Sales, Zákaznickou podporu a Obsah. Všechny funkce najdete právě v těchto kategoriích.

V dashboardu se pracuje opravdu dobře a je znát, že je navržený tak, aby v něm zvládli pracovat i úplní začátečníci. Design HubSpotu je pěkný a minimalistický a nástroj vás nikdy zbytečně nezahlcuje. Když potřebujete najít nějakou konkrétní funkci nebo report, stačí několik kliknutí a dostanete se tam, kam potřebujete.

Dashboard nástroje HubSpot. Na obrazovce je funkce pro vytváření a posílání emailů a newsletterů.
Dashboard nástroje HubSpot.

Například při vytváření newsletteru nám stačily čtyři kliky a už jsme byli v rozhraní, kde se newslettery vytvářejí. Pro přechod na stránku pro vytváření landing page nám stačily tři kliky a pro tvorbu reportu dokonce dva.

Samotná práce v HubSpotu pak probíhá následovně: vyberete si konkrétní funkci a zadáte jméno vašeho projektu (například 1. landing page). Poté si zpravidla můžete vybrat šablonu, kterých je na HubSpotu velké množství. Najdete tu šablony nejen pro landing page, ale také pro různé formuláře a newslettery. Poté zadáte všechna data jako jsou texty a obrázky a potvrdíte akci - a máte hotovo.

HubSpot se vám snaží práci co nejvíce zjednodušit a zefektivnit. Velká většina funkcí je zautomatizovaná - takže pokud například rozesíláte newsletter, nemusíte kontakty kopírovat ručně, ale můžete je naimportovat ve formátech .csv, .xlsx a .xls.

Pokud si nebudete vědět s některou funkcí rady, kdykoli se můžete vrátit do úvodního tutoriálu (učiníte tak kliknutím na ikonu HubSpotu v dashboardu) a připomenout si, jak nástroj funguje.

💪 Jednoduchost používání - 9/10

Používání HubSpotu je velmi jednoduché. Podle našich zkušeností s tímto nástrojem zvládne pracovat každý, kdo umí alespoň trochu zacházet s počítačem a internetem. Po absolvování úvodního tutoriálu už není potřeba číst nějaké další návody nebo sledovat videa - HubSpot je intuitivní a rychle si na něj zvyknete. Na rozdíl od některých jiných nástrojů jako například Pipedrive nebo Wrike budete s HubSpotem umět zacházet v podstatě okamžitě.

A pokud byste přeci jen měli nějaké dotazy nebo potřebovali pomoct, existuje spousta možností, jak situaci vyřešit. Můžete se obrátit na zákaznickou podporu, která je dostupná na živém chatu. Okénko s živým chatem najdete přímo v dashboardu ve vašem uživatelském účtu. Nejprve budete spojeni s chatbotem a pokud ten nezvládne odpovědět na vaše dotazy, budete spojeni s živým operátorem.

Nebo můžete využít rozsáhlého Help Centra, které je dostupné na oficiálních stránkách HubSpotu. V něm najdete tipy, jak HubSpot správně používat, a také popis jednotlivých funkcí a featur. V neposlední řadě se můžete obrátit i na YouTube, kde je k dispozici velké množství video tutoriálů, které vám HubSpot blíže představí.

Na jakých platformách je možné používat HubSpot? HubSpot je cloudová aplikace, takže je možné používat ji na webové adrese HubSpot.com. Desktopová aplikace zatím neexistuje. Stáhnout si ale můžete mobilní aplikaci. Podporovány jsou platformy Android a iOS. Obě verze jsme vyzkoušeli a musíme říct, že jsou opravdu povedené. Na rozdíl od konkurenčního Semrushe, jehož mobilní aplikace si žádnou velkou chválu nezaslouží, je mobilní aplikace od HubSpotu přehledná, rychlá a dobře se v ní pracuje.

💰 Cena - 9/10

Ceník HubSpotu je poměrně složitý a komplikovaný, a tak jsme si pro vás připravili o něco přehlednější shrnutí. To nejdůležitější je, že HubSpot můžete v základu používat zdarma. K dispozici vám budou základní funkce. Pokud budete chtít používat prémiové funkce, je potřeba si pořídit placené předplatné. Platit můžete buď na měsíční bázi, nebo se můžete zavázat na celý rok a získat tak 10% slevu.

Jaké jsou ceny předplatného? U HubSpotu platíte za konkrétní obor. Pořídit si tedy můžete předplatné pro Marketing, Sales, Zákaznickou podporu a Obsah. Obory můžete libovolně kombinovat - můžete si tedy například pořídit předplatné pro Marketing a Zákaznickou podporu.

STARTERPROFESSIONALENTERPRISE
MARKETING46 euro měsíčně823 euro měsíčně2 944 euro měsíčně
SALES46 euro měsíčně460 euro měsíčně1 104 euro měsíčně
ZÁKAZNICKÁ PODPORA46 euro měsíčně368 euro měsíčně1 104 euro měsíčně
OBSAH280 euro měsíčně830 euro měsíčně
  • Ceny za prémiové funkce pro Marketing začínají na 46 eurech měsíčně. Prostřední tarif stojí 823 euro měsíčně a nejvyšší tarif Enterprise stojí 2 944 euro měsíčně. Tarify se liší hlavně v tom, kolik marketingových kontaktů můžete spravovat (1 000, 2 000 a 10 000). A také v tom, na jak velkou databázi můžete rozesílat newslettery - při bezplatném tarifu je to na 2 000 adres za měsíc, s placenými tarify je toto číslo vyšší (5x, 10x a 20x). Placené tarify mají také tu výhodu, že materiály vytvořené v HubSpotu, jako například různé formuláře nebo landing page, na sobě nebudou mít loga firmy HubSpot.
  • Ceny za prémiové funkce pro Sales začínají také na 46 eurech měsíčně. Prostřední tarif stojí 460 euro měsíčně a za nejvyšší tarif Enterprise zaplatíte 1 104 euro měsíčně. Tarify se od bezplatného tarifu liší hlavně počtem šablon (10 šablon u neplacené verze a 1 000 šablon u placených tarifů). Mezi sebou se tarify liší hlavně různými limity a pokročilými funkcemi. U nejnižšího tarifu za 46 euro měsíčně si například můžete vytvořit report z 10 dashboardů, u dalšího tarifu z 25 dashboardů a u nejvyššího tarifu z 50 dashboardů.
  • Tarify za prémiové funkce pro Zákaznickou péči stojí 46, 368 a 1 104 euro za měsíc. Liší se hlavně v různých limitech - například s nejnižším tarifem si můžete vytvořit jednu schránku pro zprávy a firemní emaily. S dražšími tarify si můžete vytvořit až sto takových schránek.
  • Tarify za prémiové funkce pro Obsah stojí 280 a 830 euro měsíčně. Tarify nabízejí drag-and-drop editor pro tvorbu stránek, šablony a nástroje pro SEO a A/B testování. Dražší tarif pak nabízí navíc některé velmi pokročilé funkce jako například pokročilé nastavení CDN či různé úrovně přístupu pro různé typy uživatelů.

Další informace o jednotlivých tarifech si můžete přečíst na webu HubSpotu.

Ceny služby HubSpot jsou rozumně nastavené. Je dobře, že firma nabízí tarify jak pro malé firmy a startupy, tak i pro velké korporátní klienty. Většina uživatelů HubSpotu si podle našich zkušeností vystačí s bezplatným plánem - a nebo s nejnižší variantou předplatného, která se prodává za 46 euro měsíčně. Pro náročnější uživatele, kteří potřebují využívat pokročilé funkce, je určena střední varianta předplatného a také předplatné Enterprise.

A jak si ceny HubSpotu stojí v porovnání s konkurencí?

  • služba Pipedrive pro správu kontaktů, leadů a dealů nabízí celkem čtyři tarify. Ceny začínají na 15 eurech měsíčně. Střední tarif pořídíte za 29 euro měsíčně a druhý nejvyšší tarif za 59 euro měsíčně. Ceny nejvyššího Enterprise tarifu jsou neveřejné.
  • služba Semrush s funkcemi pro SEO, obsah, sociální sítě a marketing nabízí celkem tři tarify - za 119,95 dolarů, 229,95 dolarů a 449,95 dolarů měsíčně.

Při srovnání se svými konkurenty nabízí HubSpot podobné ceny. Jeho velkou výhodou nicméně je, že na rozdíl od svých konkurentů nabízí plnohodnotnou bezplatnou verzi.

VYZKOUŠEJTE HUBSPOT ZDARMA

🌄 Šablony - 9/10‍

Pokud budete chtít HubSpot využívat naplno, rozhodně doporučujeme vybrat si z široké nabídky šablon, které jsou na HubSpotu k dispozici. Tento nástroj nabízí šablony pro různé příležitosti. V nabídce jsou například šablony pro:

  • infografiku - v HubSpotu můžete vytvořit pěkné profesionální infografiky na různá témata.
  • newslettery - před rozesílkou vašich emailů můžete text zasadit do předpřipravené šablony.
  • ebooky - ebooky jsou v dnešní době velice populární a v HubSpotu je můžete vytvořit a propagovat na několik kliknutí.
  • CV - pokud hledáte práci, můžete si váš životopis vytvořit v HubSpotu a použít jednu z předpřipravených šablon.
  • motivační dopis - stejným způsobem můžete vytvářet i motivační dopisy.
  • šablony pro zákaznickou podporu - v HubSpotu si můžete vytvořit skripty, do kterých napíšete odpovědi na dotazy zákazníků, které se často opakují.
  • obchodní emaily - v nabídce je několik šablon pro oslovování nových klientů.
  • checklisty - v HubSpotu najdete několik šablon pro checklisty, ve kterých si budete moct odškrtávat splněné úkoly.
  • šablony pro příspěvky na sociální sítě - doporučujeme je zejména při vytváření postů na Instagram. Nabídka šablon pro tuto sociální síť je na HubSpotu velmi bohatá.
  • dotazníky spokojenosti - v nabídce najdete různé šablony pro získávání feedbacku od vašich zákazníků.

Nabídka šablon na HubSpotu je dostatečně bohatá a široká. Velkou výhodou je, že základní šablony jsou dostupná zdarma. Budete je tedy moct používat i v případě, kdy si nepořídíte placené předplatné.

🤖 Možnosti propojení - 9/10

Službu HubSpot je možné propojit s desítkami různých aplikací. Mezi ty aktuálně nejpopulárnější služby, se kterými jde HubSpot propojit, patří:

  • Gmail - po propojení budete moct pracovat s vašimi kontakty a odeslanými zprávami z Gmailu v dashboardu HubSpotu.
  • Outlook - stejným způsobem budete moct pracovat i s emailovým klientem od Outlooku.
  • Google kalendář - po propojení uvidíte vaše akce z Google kalendáře ve vašem dashboardu na HubSpotu. V dashboardu budete moct vytvářet akce a meetingy, které se ukážou ve vašem Google kalendáři.
  • Facebook Ads - díky integraci budete mít ještě větší přehled nad vašimi kampaněmi. V dashboardu HubSpotu se vám ukáže ROI vašich kampaní i další statistiky.
  • Google Ads - stejným způsobem můžete spravovat i reklamy na Googlu.
  • Facebook Messenger - všechnu vaši firemní konverzaci z Facebook Messengeru včetně chatbotů budete moct spravovat v dashboardu HubSpotu.
  • Slack - z konverzací na Slacku budete moct vytvářet tikety a úkoly v HubSpotu.
  • Mailchimp - po propojení budete moct synchronizovat vaše kontakty v obou těchto platformách.
  • Zoom - meetingy, které si naplánujete v HubSpotu, budete moct proměnit ve video hovory na Zoomu.
  • LinkedIn - vaši aktivitu na LinkedInu včetně nových příspěvků můžete spravovat přímo z dashboardu HubSpotu.
  • Google Search Console - po propojení můžete data z Google konzole přenést do SEO nástrojů od HubSpotu a získat tak přesnější reporty a zajímavé informace.
  • Instagram - vydávání i správu instagramových příspěvků budete moct po propojení provádět přímo na HubSpotu.
  • Shopify - po integraci budete moct vaše data ze Shopify analyzovat v platformě HubSpot. Stejným způsobem je možné napojit i eshopové řešení WooCommerce. Česká eshopová řešení jako Eshop-rychle, UPgates nebo Shoptet v nabídce nejsou.
  • Canva - po integraci budete moct grafickou práci v Canvě dělat přímo z HubSpotu.  

Nabídka propojení aplikací třetích stran je u HubSpotu velmi široká a nástroj patří v této disciplíně mezi nejlepší na trhu. Vedle výše zmíněných služeb jsou v nabídce i další - namátkou například Hotjar, Stripe, Calendly, Typeform, Eventbrite, Salesforce nebo Zendesk.

Infografika se všemi aplikacemi, které je možné propojit s nástrojem HubSpot. Aplikací jsou desítky a je mezi nimi např. Slack.
Aplikace, které je možné propojit se službou HubSpot.

A pokud byste náhodou v nabídce podporovaných služeb neobjevili tu, kterou potřebujete, budete ji moct pravděpodobně dodatečně integrovat přes integrační nástroje Zapier a Integromat. Přes tyto dvě služby jde HubSpot propojit s dalšími tisícovkami aplikací třetích stran.

🕹️ Zábavnost - 9/10

HubSpot patří mezi nejzábavnější nástroje na trhu. Má promakaný a moderní dashboard, ve kterém se dobře pracuje. Celý nástroj je minimalistický a klade velký důraz na to, aby vám jeho funkce co nejvíce usnadňovaly práci a šetřily čas.

Také oficiální web a image celé firmy HubSpot jsou cool - HubSpot patří mezi jednorožce, tedy mezi firmy, jejichž hodnota překračuje jednu miliardu dolarů. Jedná se o jednu z nejúspěšnějších firem v oboru. Přitom to celé začalo jako malý startup založený na půdě MIT. Je obdivuhodné, do jaké fáze zvládli zakladatelé během let firmu HubSpot dostat.

📧 Zákaznická podpora - 9/10

Pokud máte zaplacené předplatné, můžete HubSpot kontaktovat přes email, přes živý chat a přes telefon. Kontaktovat HubSpot přes telefon z České republiky se příliš nevyplatí, služba totiž nemá české číslo. Zbývají tedy email a živý chat. Obě možnosti jsme vyzkoušeli a musíme uznat. že zákaznická podpora HubSpotu je velmi kvalitní. Odpověď na email jsme dostali do 24 hodin a agent zákaznické podpory byl milý a ochotně odpověděl na všechno, co nás zajímalo.

Pozitivní zkušenost jsme měli i s živým chatem. S operátorem jsme byli spojeni během několika vteřin a vyřídili jsme všechno, co nás zajímalo.

Pokud používáte bezplatnou verzi produktu, tak podle oficiálních materiálů nemáte nárok na zákaznickou podporu. V praxi to ale vypadá tak, že zákaznickou podporu můžete bez problému kontaktovat - stačí v dashboardu kliknout na ikonu živého chatu. Prvně budete spojeni s chatbotem a poté se můžete nechat přepojit na operátora.

✏️ Pro koho je vhodný nástroj HubSpot

HubSpot je vhodný pro velké i malé firmy. Může být ideálním nástrojem a pomocníkem pro marketingové oddělení, pro oddělení obchodu, zákaznickou podporu i kolegy, kteří pracují s obsahem. Podle našich zkušeností tento nástroj ocení zejména reklamní agentury, startupy nebo eshopy. Hodit se ale může i do korporací a velkých firem.

Praktické je, že si u HubSpotu můžete vybrat konkrétní funkce a za ty zaplatit - můžete si ho tedy do vaší firmy pořídit například pouze pro marketingové účely, nebo pouze do oddělení zákaznické podpory. HubSpot po vás nikdy nechce, abyste si zakoupili všechny funkce pro všechny obory, které umí.

Závěrečné hodnocení - 9/10

HubSpot patří mezi nejlepší nástroje na trhu. Je velmi komplexní, nabízí totiž přes stovku různých funkcí, které se dají uplatnit v oboru Marketingu, v Sales, v Zákaznické podpoře a při práci s Obsahem.

Uživatelské prostředí HubSpotu je jednoduché, intuitivní a dobře se v něm pracuje. Kladně hodnotíme i úvodní tutoriál, který vám HubSpot představí a seznámí vás s jednotlivými funkcemi. Ceny HubSpotu nejsou nejnižší - na to, co všechno tento nástroj umí, je však považujeme za rozumné. Velkou výhodou je, že za používání HubSpotu nemusíte vždy platit a základní verze pro vás bude k dispozici zdarma.

Vedle toho HubSpot nabízí velký výběr šablon, široké možnosti propojení s aplikacemi třetích stran a kvalitní zákaznickou podporu. Žádné velké nedostatky jsme během testování tohoto nástroje neobjevili, a tak vám můžeme HubSpot upřímně doporučit.

VYZKOUŠEJTE HUBSPOT ZDARMA