ledáte nástroj pro projektový management? Tak to by se vám mohla líbit služba MeisterTask. V dnešní recenzi se na ni blíže podíváme. Jaké má MeisterTask funkce, kolik stojí a jak se používá? To všechno se dozvíte na následujících řádcích.
🛡️ Důvěryhodnost služby MeisterTask - 10/10
MeisterTask je projekťácký nástroj, který vznikl v roce 2015. Založili ho internetoví podnikatelé Michael Hollauf a Till Vollmer. MeisterTask se rychle stal jedním z nejpoužívanějších nástrojů pro projektový management. Dnes má firma více než 70 zaměstnanců a kanceláře v Mnichově, Vídni a Seattlu.
Mezi klienty MeisterTasku najdeme samé prominentní firmy. Tento nástroj používají například v IBM, v Under Armour a své projekty v MeisterTasku spravuje i oblíbený výrobce čokolád, firma Ritter Sport.
MeisterTask je tedy důvěryhodný nástroj s dlouholetou historií.
📊 Funkce - 9/10
Základní funkcí nástroje MeisterTask je projektový management. Co to znamená? V MeisterTasku můžete spravovat vaše firemní projekty a všechny úkoly, které se k nim vztahují. U úkolů můžete nastavit deadliny a přidávat k nim soubory a různé poznámky. Úkoly také můžete nasdílet s vašimi kolegy a vyznačit, kdo z týmu bude za splnění úkolu zodpovědný.
Po zavedení MeisterTasku ve vaší firmě bude mít celý tým větší přehled o tom, na čem se aktuálně pracuje, a co je potřeba udělat.
Vedle základní funkce projektového managementu nabízí MeisterTask i další doplňkové funkce. Patří mezi ně:
- Filtry - projekty si můžete filtrovat podle určitých parametrů. Například podle datumu, kdy má být projekt dokončený či podle statusu, ve kterém se projekt nachází.
- Timeline - Tato funkce vám umožní zobrazit si úkoly na přehledné časové ose.
- Recurring Tasks - pokud se některé z vašich úkolů často opakují, můžete si pro ně vytvořit šablonu a ušetřit tak čas.
- Task Limits - pokud chcete, můžete limitovat maximální počet úkolů, které může váš tým vytvořit. Díky tomu nebude váš tým zavalen zbytečnými úkoly a bude se soustředit jen na to skutečně důležité.
- Trackování času - můžete měřit, kolik času tráví váš tým prací na konkrétních úkolech. To se může hodit například v reklamní agentuře, když budete potřebovat počítat hodiny pro klienty.
- Custom Fields - U úkolů můžete přidávat další parametry, které jsou pro vás a váš tým důležité (jako například číslo tiketu nebo časovou zónu).
- Checklisty - u jednotlivých úkolů si můžete nastavit seznam věcí, které je potřeba udělat a odškrtnout si je.
- Tagy - úkoly můžete opatřit různými tagy (a nastavit tak u nich prioritu či kategorii).
- Agenda - váš privátní dashboard, na kterém vidíte všechny projekty a úkoly, které se týkají přímo vás.
MeisterTask vám také umožní vytvářet si různé reporty a přehledy. Můžete si nechat vygenerovat report o tom, jak se daří vašemu týmu plnit konkrétní úkoly. Vygenerovat si můžete i report o tom, kolik času strávil váš tým na jednotlivých úkolech.
Pokud budete MeisterTask používat z pozice administrátora, budete mít možnost nastavit si různou úroveň přístupů pro váš tým. Úroveň přístupů se rozděluje na tyto role:
- Administrátor - uživatel s tímto přístupem má ta nejvyšší práva.
- Člen - má základní uživatelská práva.
- Pouze-čtení - s tímto přístupem je možné nahlížet na projekty a úkoly, ale ne je komentovat.
- Komentátor - uživatel s tímto přístupem může projekty a úkoly komentovat.
Jak hodnotíme funkce MeisterTasku? MeisterTask nabízí všechny důležité funkce, které budete potřebovat pro managování projektů. Nabídka doplňkových funkcí je dostatečně široká a nic nechybí.
⚙️ Uživatelské prostředí - 9/10
Uživatelské prostředí je podle našeho názoru největší předností MeisterTasku. Dashboard tohoto nástroje je přehledný a pracuje se v něm opravdu dobře.
Vedle toho má dashboard krásný design, který se nám během testování velmi zalíbil. Některé projektové nástroje jako například Wrike jsou velmi robustní a jejich dashboard může působit těžkopádně. To však není případ MeisterTasku:
Vytváření projektů i úkolů probíhá v MeisterTasku na pár kliknutí. Úkoly si také můžete potáhnutím myši rozřadit do šikovných přihrádek jako například “Otevřené úkoly”, “Úkoly v procesu” a “Hotové úkoly”.
Pokud na úkol kliknete, zobrazí se vám boxík se všemi detaily. V tomto boxu můžete u úkolu nastavovat věci jako je například deadline. Můžete také přidávat komentáře, soubory nebo označit kolegu, který je za splnění úkolu zodpovědný.
Pokud kliknete na tlačítko “Domů”, budete odkázáni na vaši domovskou stránku. Ta funguje jako přehled toho, co vás čeká. Najdete na ní seznam vašich úkolů, notifikace a pak i další funkce. Na této stránce si můžete nechat vygenerovat různé reporty nebo si nechat zobrazit vaši Agendu, kde uvidíte všechny projekty a úkoly, které se vás nějakým způsobem týkají. Design domovské stránky si můžete přizpůsobit na míru. Změnit můžete barvu i úvodní fotku:
Na jakých platformách můžete MeisterTask používat? Většina uživatelů používá MeisterTask v internetovém prohlížeči. Stáhnout si ho ale můžete i jako aplikaci do počítače a telefonu. Podporovány jsou operační systémy Windows, iOS a Android. Aplikaci si můžete stáhnout i do Macu. Během našeho testování se ukázalo, že aplikace není náročná na výpočetní výkon, takže MeisterTask rozjedete i na starších strojích.
Jak hodnotíme uživatelské prostředí MeisterTasku? MeisterTask je user-friendly a zejména jeho základní funkce se používají opravdu snadno. Dashboard s úkoly a projekty je dokonale jednoduchý a člověk si na něj rychle zvykne. Líbila se nám i domovská stránka, která slouží jako přehled toho, co všechno vás v práci čeká.
💪 Jednoduchost používání - 8/10
Co se týče základních funkcí nástroje MeisterTask, tak ty jsou velmi jednoduché a podle nás je zvládne používat každý.
Základem MeisterTasku je přidávání a správa projektů a úkolů. Projekt můžete přidat kliknutím na znak “+” na vaší domovské stránce. Úkoly do projektů pak přidáváte také kliknutím na tlačítko “+”. Pokud budete chtít úkol upravit, stačí na něj kliknout a otevře se vám boxík, ve kterém můžete provádět veškerou správu.
Co se týče pokročilých funkcí jako například trackování času, automatizací, tagů nebo checklistů, tak ty fungují také spolehlivě. Všechny tyto funkce můžete aktivovat kliknutím na tlačítko “i” v dashboardu. Toto tlačítko je v dashboardu poměrně schované (nachází se vedle tlačítka domov a vedle názvu projektu), takže je lehké ho přehlédnout. Po kliknutí na “i” je potřeba kliknout na “Project properties” a tam najdete všechny pokročillé funkce MeisterTasku. Pak už to funguje jednoduše - vyberete si konkrétní funkci a aktivujete ji.
Zbytek funkcí jako například reporty jsou dostupné po přihlášení do vašeho účtu na vaší domovské stránce.
Používání MeisterTasku je jednoduché. Pokud byste ale přeci potřebovali s něčím pomoct, můžete se obrátit na Help Centrum na oficiálních stránkách služby. Tam najdete různé články a návody. Nebo se můžete podívat na YouTube, kde je k dispozici velké množství tutoriálů.
💰 Cena - 8/10
MeisterTask můžete používat zdarma v rámci tarifu BASIC. Tento tarif má ale několik omezení. Pokud budete chtít MeisterTask používat se všemi jeho funkcionalitami, je potřeba přejít na placený tarif.
Pojďme se nyní na nabídku tarifů podívat zblízka.
BASIC
- cena: zdarma
- Tarif BASIC vám umožní managovat maximálně tři projekty. S tímto tarifem může MeisterTask používat neomezený počet členů týmu. K dispozici vám budou základní funkce pro projektový management a také funkce trackování času. Možnosti propojení s aplikacemi třetích stran jsou omezené. K projektům budete moct nahrávat soubory o velikosti maximálně 20 MB.
PRO
- cena: 8,25 euro měsíčně za jednoho uživatele při platbě na jeden rok
- Tarif PRO vám umožní spravovat neomezený počet projektů a pozvat do MeisterTasku neomezený počet uživatelů. K dispozici budete mít jak základní funkce tohoto nástroje, tak i prémiové funkce jako například Recurring Tasks, checklisty či automatizace. S tímto tarifem budete moci k projektům nahrávat soubory o velikosti až 200 MB.
BUSINESS
- cena: 20,75 euro měsíčně za jednoho uživatele při platbě na jeden rok
- S tarifem BUSINESS budete mít přístup ke všem prémiovým funkcím nástroje MeisterTask. Velkou výhodou tohoto předplatného oproti jiným tarifům je, že jeho součástí jsou funkce Custom Fields a Timeline. Funkce Custom Fields vám umožní přidat si k úkolům další parametry jako například číslo tiketu nebo časovou zónu. Funkce Timeline vám umožní zobrazit si vaše úkoly na vizualizované časové ose (této funkci se u jiných projektových nástrojů říká funkce “Gantt”). S tímto tarifem můžete spravovat neomezené množství projektů a přidat neomezený počet uživatelů. K projektům můžete nahrávat soubory o velikosti až 200 MB.
Jak hodnotíme ceny nástroje MeisterTask? Ceny MeisterTasku patří podle nás mezi lepší průměr. Velmi kladně hodnotíme předplatné BASIC, které je zdarma. Na to, že za něj není potřeba platit, toho nabízí poměrně hodně. Sympatické je také to, že funkce trackování času je u MeisterTasku dostupná u všech tří tarifů.
Nevýhodou naopak je, že všechny tarify je potřeba si zakoupit na jeden rok dopředu a firma nenabízí měsíční plány bez závazku. Nepotěší ani to, že některé prémiové funkce jako například funkce Timeline či Custom Fields jsou dostupné pouze u nejdražšího tarifu BUSINESS.
A jak si MeisterTask cenově stojí oproti konkurenci?
- ClickUp (aktuální recenze, odkaz na vyzkoušení zdarma) nabízí tarif za 9 dolarů měsíčně za uživatele. Za tyto peníze získáte přístup ke všem funkcím včetně funkce trackování času.
- Projekťácký nástroj Monday.com (aktuální recenze, odkaz na vyzkoušení zdarma) vás vyjde na 10, 12 nebo 20 dolarů měsíčně za uživatele. Tarif za 12 dolarů měsíčně nabízí všechny prémiové funkce kromě funkce trackování času, která je dostupná pouze u nejdražšího tarifu za 20 dolarů měsíčně.
- Nástroj Paymo (aktuální recenze, odkaz na vyzkoušení zdarma) vás vyjde na 11,95 dolarů měsíčně nebo na 18,95 dolarů měsíčně za uživatele. Tarify se liší v tom, že ten dražší obsahuje navíc funkci Gant Charts, která vám ukáže všechny úkoly na časové ose a zobrazí vám, jak jsou spolu úkoly navzájem propojené. Funkce trackování času je dostupná u obou tarifů.
- Za nástroj TeamGantt (aktuální recenze, odkaz na vyzkoušení zdarma) zaplatíte 24,95 dolarů měsíčně nebo 29,95 dolarů měsíčně za uživatele. Dražší tarif obsahuje navíc funkci trackování času.
🌄 Šablony - 2/10
Na rozdíl od svých konkurentů jako je Monday.com nebo ClickUp nenabízí MeisterTask žádné šablony. Šablony slouží k tomu, že si vaše uživatelské prostředí můžete ještě více přizpůsobit. Pokud například pracujete jako Event Manager, některé nástroje vám nabídnou speciální šablonu pro eventy, do které si můžete zaznamenat všechny naplánované a probíhající eventy a akce.
MeisterTask tuto funkci nemá, jeho dashboard vypadá pro všechny stejně a nejde ho vylepšit žádnou speciální šablonou.
Nám tento fakt nevadil, protože dashboard MeisterTasku považujeme za kvalitní a necítili jsme potřebu ho nějak vylepšovat. Pokud byste ale šablony rádi používali, doporučujeme podívat se po jiných nástrojích, které šablony v nabídce mají - například na ClickUp, Monday.com nebo Teamwork.
🤖 Možnosti propojení - 9/10
MeisterTask si můžete propojit s aplikacemi třetích stran. V nabídce jsou ty nejpoužívanější a nejoblíbenější aplikace jako například:
- Slack - po propojení si z konverzací na Slacku budete moct vytvářet úkoly v MeisterTasku.
- Microsoft Teams - úkoly a projekty z MeisterTasku si budete moct zobrazit v dashboardu Microsoft Teams.
- Outlook - z pošty v Outlooku si budete moct vytvářet úkoly v MeisterTasku.
- Gmail - z pošty v Gmailu budete moct vytvářet úkoly v MeisterTasku.
- Google kalendář - po propojení se úkoly z MeisterTasku ukážou ve vašem Google kalendáři.
- Google disk - po integraci budete moct přidávat soubory k úkolům přímo z vašeho účtu na Google disku.
- Dropbox - stejně tak budete moct přidávat soubory z Dropboxu.
A pokud nějaká vaše oblíbená aplikace není v nabídce, velmi pravděpodobně ji budete moci propojit prostřednictvím nástroje Zapier, přes který jde MeisterTask propojit s dalšími tisícovkami aplikací.
Možnosti propojení jsou tedy široké a MeisterTask v této disciplíně patří ke špičce.
🕹️ Zábavnost - 9/10
MeisterTask je velmi zábavným a cool nástrojem. Má skvělý a jednoduchý editor se skvělým designem, ve kterém se dobře pracuje. A také webové stránky služby a image celé firmy mají skvělou energii. V zábavnosti se MeisterTask snadno vyrovná i těm nejlepším službám jako ClickUp nebo Monday.com.
📧 Zákaznická podpora - 8/10
Zákaznická podpora služby MeisterTask je dostupná přes email. Když jsme ji testovali, byl náš dotaz vyřízen do druhého pracovního dne. Agent zákaznické podpory byl milý a odpověděl na všechno, co nás zajímalo.
Zákaznická podpora MeisterTasku tedy funguje spolehlivě. Do budoucna by bylo skvělé, kdyby firma přidala i možnost kontaktovat zákaznickou podporu přes živý chat.
✏️ Pro koho je vhodný nástroj MeisterTask (a pro koho ne)
Pokud hledáte jednoduchý a intuitivní nástroj na správu projektů a úkolů, je MeisterTask dobrou volbou. Doporučujeme ho zejména menším týmům a startupům, které budou nejvíce těžit z jeho jednoduchého dasboardu.
Pro větší týmy o desítkách nebo stovkách lidí bychom doporučili o něco komplexnější nástroje - jako například ClickUp (aktuální recenze, odkaz na vyzkoušení zdarma) nebo Monday.com (aktuální recenze, odkaz na vyzkoušení zdarma).
✅ Závěrečné hodnocení - 8/10
MeisterTask je kvalitní nástroj pro projektový management. Mezi jeho přednosti patří příjemné uživatelské prostředí, bohaté možnosti propojení s aplikacemi třetích stran a kvalitní zákaznická podpora.
Nevýhodou je absence jakýchkoli šablon a fakt, že ceny MeisterTasku nejsou zrovna nejlevnější. Jiné nedostatky jsme při testování tohoto nástroje neobjevili. Pokud váháte, jestli je pro vás MeisterTask to pravé, doporučujeme vám si ho zadarmo a bez rizika vyzkoušet a teprve pak se rozhodnout, jestli přejdete na placené předplatné.