V

ybíráte nástroj pro projektový management a zaujala vás služba Monday.com? V dnešním článku se na tuto službu podrobně podíváme. Zaměříme se na nejdůležitější parametry, jako jsou důvěryhodnost či cena a ohodnotíme si je na stupnici 1-10, abychom viděli, jestli se Monday.com vyplatí. Pojďme na to!

🛡️ Důvěryhodnost služby Monday.com - 10/10

Monday.com vzniklo v roce 2012 v Izraeli. Založili ho internetoví podnikatelé Roy Mann a Eran Zinman, kteří chtěli vytvořit komplexní nástroj, ve kterém by mohly malé i velké firmy spravovat své projekty.

A tato mise se jim podařila. Dnes je Monday.com obří firma, která má více než 650 zaměstnanců, a jejíž hodnota se pohybuje okolo čtyř miliard dolarů. Z domovského Tel Avivu v Izraeli se firma rozšířila a dnes její kanceláře najdeme také v New Yorku, v Londýně, v Sydney, v Miami a v San Franciscu.

Řešení od Monday.com aktuálně používá více než 115 000 společností z celého světa, mezi nimiž najdeme i známé firmy jako Adobe, Uber či L'Oréal Paris.

Monday.com je tedy velká a stabilní firma s dlouholetou tradicí.

VYZKOUŠEJTE MONDAY.COM ZDARMA

📊 Funkce - 10/10

Základní funkcí Monday.com je project management. Monday.com vám poskytne platformu, do které můžete pozvat členy týmu a společně si naplánovat práci na projektech. V Monday.com vidíte, jaké úkoly vás čekají, do kdy musí být hotové, a kdo je za ně zodpovědný.

Představte si například, že máte marketingovou agenturu a chystáte kampaň pro velkého klienta. Do Monday.com můžete přidat konkrétní úkoly (jako je vymyšlení kampaně nebo tvorba reklamních materiálů), deadliny i to, který kolega se úkolů ujme.

V platformě Monday.com pak vidíte kompletní přehled všech úkolů i termínů.

Vedle project managementu má Monday.com i další funkce. Patří mezi ně například:

  • organizování marketingových a prodejních kampaní
  • organizování práce na dálku - v platformě Monday.com si každý člen týmu může nastavit, od kdy do kdy pracuje nebo v jaké je časové zóně. Ostatní členové týmu pak tyto informace uvidí. Také zde můžete plánovat pravidelné týmové cally nebo společné úkoly.
  • vývoj softwaru - Monday.com obsahuje funkce pro vývojáře jako jsou například produktové roadmapy nebo trackování bugů. Proto tento nástroj můžete využít, pokud například vyvíjíte software a aplikace.
  • HR - v rámci Monday.com můžete managovat přijímání a zaškolování nových zaměstnanců.
  • trackování času - díky této funkci můžete sledovat čas, který členové týmu stráví na konkrétních úkolech.

I když je nabídka doplňkových funkcí zajímavá, z našich zkušeností můžeme říct, že Monday.com je nejsilnější ve své hlavní disciplíně, kterou je project management. Pro tyto účely je platforma skvěle připravená a patří mezi nejlepší řešení na trhu.

⚙️ Uživatelské prostředí - 9/10

Dashboard Monday.com je moderní a uživatelsky přívětivý. Většina uživatelů používá Monday.com ve webovém prohlížeči, nástroj si ale můžete stáhnout i jako aplikaci do počítače nebo do mobilu. Na desktopu si můžete aplikaci stáhnout do počítače s operačním systémem Windows a také do Macu. U mobilů jsou podporovány operační systémy Android a iOS. Aplikace Monday.com je nenáročná na výpočetní výkon, takže ji rozchodíte i na starších počítačích.

Teď už ale zpátky k samotnému dasboardu. Ten je na Monday.com středobodem všeho a děje se v něm vše důležité. V dashboardu komunikujete s vaším týmem a přidáváte a managujete jednotlivé úkoly a deadliny.

Dashboard nástroje Monday.com, ve kterém probíhá veškeré zadávání a managování úkolů. Dashboard je jednoduchý a přehledný.
Dashboard nástroje Monday.com.

Jak přesně funguje samotný dashboard? V levé části dashboardu najdete všechny funkce související s vaším profilem. Mezi ty hlavní patří:

  • Workspaces - místo, kde najdete přehled všech úkolů, termínů a deadlinů
  • Notifikace - tady najdete upozornění, které se týkají vás a vaší práce
  • Inbox - zde najdete vaše zprávy (Monday.com můžete propojit se službou Slack a nechat si do dashboardu posílat zprávy ze Slacku)
  • Váš týden - zde vidíte, co vás čeká v daném týdnu. Úkoly jsou rozděleny podle času (co mám udělat dnes, co mě čeká v týdnu, co už je hotovo, …)
  • Možnost přidat členy týmu - vaše kolegy můžete pozvat buď nasdílením odkazu, nebo emailovou pozvánkou
  • Vyhledávání - hledat můžete podle několika kritérií (jako například “úkoly přiřazené mně”, "úkoly, ve kterých jsem zmíněný” atd.)

V pravé části dashboardu pak najdete konkrétní projekty a úkoly. Pokud jste správcem, můžete k úkolům přiřazovat kolegy, deadliny a poznámky. Pokud jste členem týmu, který na úkolech pracuje, můžete k úkolům přidávat komentáře a updaty. Až bude úkol hotový, můžete ho označit jako splněný. Úkol

💪 Jednoduchost používání - 9/10

Monday.com je poměrně jednoduchý nástroj a na to, co všechno umí, se ovládá snadno. Pro jeho používání nemusíte mít žádné speciální znalosti. Práci v Monday.com zvládne každý, kdo alespoň trochu umí pracovat s počítačem a internetem.

Po registraci vám Monday.com nabídne krátký tutoriál, v rámci kterého vám představí základní funkce jako například přidání úkolu. Monday.com se vás v úvodu také zeptá na pár jednoduchých otázek, jako například v jakém oboru pracujete nebo jak velký je váš tým. Tyto otázky mají za cíl dozvědět se více o vašem byznysu a přizpůsobit dashboard co nejlépe vašim potřebám.

Poté už bude na vás, abyste se v nástroji zorientovali a dokázali s ním pracovat. Podle našeho názoru s touto fází nebudete mít problém. My sami jsme si na Monday.com rychle zvykli a při jeho používání jsme nepotřebovali žádný další návod nebo tutoriál. Pokud byste ale přeci potřebovali pomoct, na YouTube je spoustu návodů a video tutoriálů.

💰 Cena - 8/10

Monday.com si můžete vyzkoušet na čtrnáct dní zdarma. Stačí se registrovat na oficiálním webu (během registrace nemusíte zadávat vaši platební kartu). Pokud se vám Monday.com zalíbí a budete ho chtít používat i po skončení zkušebního období, můžete si buď vybrat předplatné pro jednotlivce, které je zdarma, nebo si vybrat jeden z placených tarifů.

Ceník tarifů Monday.com

Pojďme se nyní na jednotlivé plány blíže podívat.

FREE: Zdarma. Tento plán je zdarma a umožňuje až dvěma uživatelům sledovat své pracovní úkoly. Obsahuje maximálně tři boardy, neomezené dokumenty, více než 200 šablon, osm typů sloupců a přístup přes aplikace pro iOS a Android. Je ideální pro jednotlivce, kteří si chtějí udržet přehled o své práci.

BASIC: 9 EUR měsíčně za uživatele (účtováno ročně). Tento plán zahrnuje vše z tarifu Free, navíc přidává neomezený počet položek, neomezený počet „free viewers“ (uživatelů s omezenými právy), 5 GB úložného prostoru, prioritní zákaznickou podporu a možnost vytvořit dashboard na základě jednoho boardu. Je vhodný pro menší týmy, které potřebují lepší organizaci práce.

STANDARD: 12 EUR měsíčně za uživatele (účtováno ročně). Plán Standard nabízí vše z tarifu Basic, ale navíc zahrnuje zobrazení v časové ose (Timeline) a Ganttovy grafy, kalendářové zobrazení, přístup pro hosty, automatizace (250 akcí měsíčně), integrace s externími službami jako Slack nebo Dropbox (250 akcí měsíčně) a možnost vytvořit dashboard kombinující až pět boardů. Je ideální pro týmy, které chtějí zlepšit spolupráci a optimalizovat své pracovní procesy.

PRO: 19 EUR měsíčně za uživatele (účtováno ročně). Tento plán obsahuje všechny funkce tarifu Standard a navíc přidává privátní boardy, zobrazení grafů pro vizualizaci dat, sledování času (time tracking), sloupec s výpočty (Formula Column) a výrazně rozšířené automatizace i integrace (až 25 000 akcí měsíčně). Kromě toho umožňuje vytvořit dashboard kombinující až 20 boardů. Tento plán je vhodný pro větší týmy nebo firmy s komplexními workflow.

ENTERPRISE: Cena na vyžádání. Plán Enterprise nabízí řešení na míru, zaměřené na velké organizace. Obsahuje všechny funkce z plánu Pro a přidává enterprise-grade automatizace a integrace, víceúrovňová oprávnění, pokročilou bezpečnost a správu dat, detailní reporting a analytiku, personalizovaný onboarding a prémiovou podporu. Umožňuje vytvořit dashboard kombinující až 50 boardů.

VYZKOUŠEJTE MONDAY.COM ZDARMA

🌄 Šablony - 9/10

Na rozdíl od ostatních projekťáckých nástrojů nenabízí Monday.com jednu unifikovanou šablonu, ale dá vám na výběr z více než 200 šablon. Vybrat si můžete tu, která bude co nejvíce vyhovovat vašim potřebám.

V nabídce jsou šablony jak pro project management, tak i pro jiné příležitosti, například:

  • šablony pro plánování marketingových a sales kampaní
  • šablony pro freelancery a malé týmy o několika lidech
  • šablony pro lidi, kteří se živí organizováním a plánováním eventů
  • šablony pro A/B testování
  • šablony pro produktové roadmapy
  • šablony pro editory a tvůrce obsahu
  • šablony pro správu faktur
  • šablony pro research klíčových slov

… a mnohé další

Podle našich zkušeností jsou šablony na míru opravdu užitečné. Například šablona pro plánování eventů obsahuje oproti klasické šabloně pro project management navíc několik funkcí, které se mohou lidem z oboru hodit.

Proto doporučujeme, abyste si na začátku šablonu dobře vybrali (šablonu si můžete vybrat hned po registraci na Monday.com).

🤖 Možnosti propojení - 9/10

Pokud máte předplatné Standard nebo vyšší, můžete si Monday.com propojit s externími službami. Mezi ty hlavní a nejdůležitější patří:

  • Slack - díky propojení můžete v dashboardu na Monday.com dostávat zprávy ze Slacku. Po integraci obou služeb budete mít navíc ještě větší přehled nad projekty a úkoly.
  • Dropbox - díky propojení můžete používat vaše soubory z Dropboxu v Monday.com.
  • Microsoft Teams - V Microsoft Teams můžete kolegům ukazovat projekty a úkoly z Monday.com.
  • Outlook - emaily z Outlooku můžete automaticky proměnit v úkoly v dashboardu Monday.com.
  • Adobe Creative Cloud - v Monday.com si můžete vizuálně zobrazit celý designový proces, který váš tým udělal v nástrojích od Adobe Creative Cloud.
  • Zoom - v dashboardu si můžete k jednotlivým projektům a úkolům plánovat cally na Zoomu.
  • Google Calendar - synchronizace vám umožní mít ještě lepší přehled nad vaším časem.
  • Google Drive - díky propojení můžete používat vaše soubory z Google Drivu v Monday.com.
  • Excel - tabulky z Excelu můžete přidávat k vaším projektům a úkolům a dodat tak kolegům všechny potřebné informace.
  • Gmail - emaily z Gmailu můžete automaticky proměnit v úkoly v dashboardu Monday.com.
  • LinkedIn - propojením získáte možnost vytvářet LinkedIn posty přímo v dashboardu Monday.com.
  • OneDrive - díky propojení můžete používat vaše soubory z OneDrive v Monday.com.
  • Zapier - Zapier vám umožní propojit Monday.com s dalšími službami.

Vedle těchto klíčových služeb, které vám pomohou při každodenní práci, je možné Monday.com propojit i s dalšími službami. V nabídce jsou CRM nástroje jako Salesforce nebo Zendesk, eCommerce platformy jako Shopify nebo WooCommerce, marketingové nástroje jako MailChimp nebo SurveyMonkey, softwarové nástroje jako GitLab nebo GitHub a projektové nástroje jako Basecamp či Trello.

Nabídka služeb k propojení je opravdu široká a v této disciplíně patří Monday.com mezi nejlepší nástroje na trhu.

🕹️ Zábavnost - 9/10

Zábavnost je další disciplína, ve které je Monday.com silné. Tento nástroj se nebere moc vážně a sází na hravou image. V Monday.com vědí, že nástroje pro projektový management umí být pořádně nudné, a tak si dávají záležet na tom, aby působili jinak.

Vedle vtipných reklam je zábavný i samotný nástroj Monday.com. Jeho dashboard je jednoduchý, barevný a má povedený design. Podle našich zkušeností se v Monday.com pracuje velmi pohodlně a práce v nástroji člověka baví.

VYZKOUŠEJTE MONDAY.COM ZDARMA

📧 Zákaznická podpora - 8/10

Monday.com nabízí zákaznickou podporu přes email. Podpora je dostupná 24 hodin denně, sedm dní v týdnu. Když jsme podporu kontaktovali, náš požadavek byl vyřízen během několika hodin. Agent zákaznické podpory byl ochotný a zodpověděl všechno, co nás zajímalo.

Vedle podpory přes email je na webových stránkách Monday.com k dispozici také rozsáhlé Knowledge centrum, kde můžete najít odpovědi na nejčastější dotazy jako například jak si založit účet, jak vytvořit váš první projekt a tak dále.

Zákaznická podpora Monday.com je kvalitní, bylo by ale skvělé, kdyby do budoucna vedle emailu nabízela podporu také přes telefon nebo živý chat.

✏️ Pro koho je vhodný nástroj Monday.com

Pokud máte firmu a potřebujete nástroj pro project management, bude pro vás Monday.com to pravé. Hodí se do malých i do větších firem. Podle našeho názoru ho ocení především majitelé různých agentur, kteří potřebují efektivně managovat projekty a úkoly. Zavedení Monday.com ve firmě není žádný problém - rychle si na něj zvyknou jak ti, kteří práci rozdávají, tak i jednotliví členové týmu.

✅ Závěrečné hodnocení - 9/10

Monday.com patří mezi nejlepší nástroje pro projektový management a oprávněně je lídrem celého trhu. Nabízí přívětivé uživatelské rozhraní, rozumné ceny a pestrý výběr šablon pro různé potřeby. Za velkou výhodu považujeme široké možnosti propojení se službami třetích stran. Vedle toho Monday.com nabízí kvalitní zákaznickou podporu a zázemí velké a stabilní firmy, která se pyšní prémiovými klienty.

Jedinou nevýhodou, kterou jsme během testování Monday.com objevili, byla vyšší cena funkce trackování času, která je dostupná pouze u dražšího tarifu Pro za 20 dolarů měsíčně. Jinak je ale Monday.com skvělým nástrojem, který vám můžeme s klidným svědomím doporučit.

VYZKOUŠEJTE MONDAY.COM ZDARMA