ledáte nástroj, který by vám prozradil, jak je na tom váš web ohledně kvality SEO? V dnešním článku pro vás máme tipy na ty nejlepší SEO nástroje. Pomůžou vám nejen s analýzou vašeho webu, ale také s návrhem nových klíčových slov nebo s analýzou konkurence. Které služby se probojovaly do našeho listu?
1. Semrush
- cena: od 119,95 do 449,95 dolarů měsíčně
- jednoduchost používání: velmi jednoduché
- čeština: ❌ ne
Semrush patří mezi nejznámější a nejužitečnější nástroje v oboru. Vznikl už v roce 2008 a dnes má přes 7 milionů zákazníků. Co všechno Semrush umí? Nabízí kompletní platformu, ve které najdete všechny důležité funkce pro SEO.
Semrush změří sílu domény, ukáže vám detailní odkazový profil konkrétního webu a navrhne vám nová klíčová slova, na která byste mohli cílit. Se Semrushem můžete také provádět různé analýzy. Můžete si udělat audit vašeho on-page SEO a nechat si navrhnout věci, které zlepšit. Nebo si můžete nechat zobrazit klíčová slova, na které cílíte jak vy, tak vaše konkurence. Semrush je zkrátka nabitý funkcemi.
Uživatelské prostředí tohoto nástroje je jednoduché a dobře se v něm pracuje. Všechny funkce jsou dostupné na pár kliknutí, dashboard je přehledný a pokud si necháte vygenerovat nějaký report, tak to většinou zabere jen několik vteřin.
Semrush aktuálně nabízí tři cenové tarify za 119,9, 229,95 a 449,95 dolarů měsíčně. Tarify se od sebe liší hlavně maximálním počtem reportů a klíčových slov, která budete moct v Semrushi analyzovat. Více o cenách a jednotlivých funkcích se můžete dočíst v naší aktuální recenzi.
Semrush patří mezi ty nejužitečnější nástroje, které jsme v redakci testovali. Největší výhodou je jeho komplexnost: analýza zpětných odkazů, návrh klíčových slov, audit on-page SEO… všechny tyto funkce Semrush zvládne a nabízí je pohromadě v jedné platformě. Pokud bychom z našeho seznamu měli vybrat jen jeden nástroj, který používat, byl by to Semrush.
2. Ahrefs
- cena: od 99 do 999 dolarů měsíčně
- jednoduchost používání: jednoduché
- čeština: ❌ ne
Ahrefs je další těžkou váhou na poli SEO nástrojů. Tahle firma sídlící v Singapuru vznikla v roce 2011 a dnes nabízí ucelenou platformu s velkým počtem funkcí.
S Ahrefs si můžete změřit sílu vaší domény a odkazový profil vašeho webu. Také si můžete nechat navrhnout nová klíčová slova, na která cílit, a nebo si udělat celkový audit vaší stránky a nechat si navrhnout věci, které zlepšit. Ahrefs se také skvěle hodí na monitoring konkurence.
Uživatelské prostředí služby Ahrefs je jednoduché a dobře se v něm pracuje. Dashboard nám přišel o něco méně přehledný než dashboard služby Semrush, ale po chvíli si na něj zvyknete a nebude pro vás žádný problém najít nějakou konkrétní funkci.
Ahrefs je placený nástroj a v tuto chvíli nabízí čtyři tarify - za 99, 179, 399 a 999 dolarů měsíčně. Tarify se liší hlavně počtem uživatelů, kteří budou mít přístup do dashboardu Ahrefs, a také počtem klíčových slov, které je možné analyzovat.
Pokud by vám z nějakého důvodu nevyhovovala služba Semrush, Ahrefs můžeme doporučit jako kvalitní alternativu. Ahrefs je na trhu dlouho, takže je to prověřený nástroj, a svou kvalitou jednoznačně patří ke špičce.
3. Google search konzole
- cena: zdarma
- jednoduchost používání: vyžaduje cvik
- čeština: ❌ ne
Google search konzole je skvělým pomocníkem, díky kterému se můžete dozvědět zajímavé věci o vašem webu. V konzoli najdete informace o výkonu vaší stránky ve vyhledávači Google. Najdete tu data o tom, kolik lidí z Googlu přišlo, na jaká klíčová slova vás našli, nebo jaká byla vaše průměrná pozice a CTR.
Vedle toho najdete v Google search konzoli důležité funkce, jako například přidání sitemapy nebo funkci Disavow, přes kterou se můžete distancovat od nevyžádaných zpětných odkazů, které vedou na váš web. Užitečná je také funkce URL inspection, díky které si můžete ověřit, že konkrétní stránky vašeho webu se na Googlu správně indexují a nejsou na nich žádné chyby.
Pokud byste rádi získali seznam všech zpětných odkazů, které vedou na váš web, a nechtěli byste k tomu využívat některý z placených SEO nástrojů, můžete se na zpětné odkazy podívat v Google search konzoli v sekci Links.
Používání Google search konzole je zdarma a služba po vás nikdy nebude chtít žádné peníze.
Byť vám Google search konzole neposkytne takovou paletu funkcí jako placené SEO nástroje a nepomůže vám například s analýzou konkurence nebo návrhem klíčových slov, jedná se šikovnou službu, kterou by bylo škoda nevyužít.
4. ContentKing
- cena: od 79 do 189 euro měsíčně za web, který má do 6 000 URL adres
- jednoduchost používání: jednoduché
- čeština: ❌ ne
ContentKing je skvělá služba pro monitoring vašeho obsahu. Jak to funguje? ContentKing projede váš web a pak vás upozorňuje na všechny změny a chyby, které by vám neměly uniknout. Pokud se například nějaká stránka špatně indexuje, chybí na ní page title nebo se rozbije odkaz, ContentKing vás upozorní ve svém dashboardu (notifikace jde nastavit i na email).
ContentKing monitoruje vaši stránku na denní bázi, takže si nemusíte lámat hlavu s nějakými aktualizacemi nebo updaty. Jediné, co potřebujete, je přidat na ContentKing vaši stránku - a od té chvíle vám začnou chodit upozornění na všechny důležité věci.
Ceny ContentKingu jsou závislé na tom, kolik stránek má váš web (stránka se bere jako jedna URL). Pokud má do 1 000 stránek, zaplatíte od 29 do 139 euro měsíčně. Pokud má do 5 000 stránek, zaplatíte od 69 do 179 euro měsíčně. Dražší varianty předplatného obsahují navíc některé prémiové funkce, které jsou ale podle našeho názoru pro běžné používání ContentKingu zbytečné.
Uživatelské prostředí i stránky služby ContentKing jsou čisté, jasné a přehledné.
ContentKing má podle našeho názoru na trhu rozhodně své místo - nabízí specifický a užitečný produkt, který se dokáže postarat o to, že váš obsah bude pravidelně kontrolován. Nestane se tak, že by v něm byly nějaké chyby, o kterých byste nevěděli.
5. Majestic
- cena: od 46,99 do 379,99 euro měsíčně
- jednoduchost používání: vyžaduje cvik
- čeština: ❌ ne
Nástroj Majestic vám pomůže s analýzou zpětných odkazů. Ukáže vám, kolik odkazů vede na váš web a zobrazí vám i konkrétní odkazy. Majestic nabízí velmi pokročilé možnosti filtrování: můžete si například nechat ukázat všechny nofollow odkazy nebo odkazy vedoucí z anglicky mluvících webů.
Vedle toho vám Majestic může pomoct s monitorováním konkurence. U každé webové stránky vám Majestic ukáže dva hlavní údaje - Trust Flow a Citation Flow. Oba parametry mají hodnotu od nuly do sta.
Trust Flow ukazuje kvalitu zpětných odkazů vedoucích na konkrétní stránku. Citation Flow ukazuje objem odkazů vedoucích na konkrétní web.
Používání Majesticu je pohodlné, prvně je ale potřeba se s tímto nástrojem naučit a získat trochu praxe. První krůčky v Majesticu mohou být náročné - pokud byste si nevěděli s něčím rady, doporučujeme podívat se na tutoriály na YouTube.
Za používání Majesticu zaplatíte 46,99, 94,99 nebo 379,99 euro měsíčně. Tarify se mezi sebou liší počtem jednotek, které můžete zanalyzovat, a také dostupností prémiových funkcí.
Pokud jsou pro vaši práci důležité zpětné odkazy a analyzujete je na denní bázi, Majestic je nástroj, který vám může hodně pomoct.
6. Marketing Miner
- cena: zdarma až 2 299 Kč za měsíc
- jednoduchost používání: jednoduché
- čeština: ✅ ano
Marketing Miner je česká odpověď na nástroje Semrush a Ahrefs. Marketing Miner vznikl v roce 2015 a stojí za ním český podnikatel a odborník na SEO Filip Podstavec.
Marketing Miner dokáže analyzovat organickou návštěvnost jakéhokoli webu. Ukáže vám například klíčová slova, přes která chodí na web nejvíce návštěv. U klíčových slov vám zároveň ukáže jejich měsíční hledanost.
V Marketing Mineru můžete také analyzovat zpětné odkazy - služba vám ukáže celkový počet zpětných odkazů a jejich rozdělení na follow a nofollow odkazy. Ukáže vám také, kolik odkazů vede přes text a kolik přes obrázky a různá přesměrování.
Vedle toho umí Marketing Miner zjistit o konkrétní webové stránce další zajímavé informace, jako například jaké javascript frameworky daný web používá nebo zda má nasazenou CDNku.
Používání tohoto nástroje je jednoduché. Marketing Miner má líbivý dashboard s velkými tlačítky, takže aktivovat nějakou funkci nebo vytvořit report je velice snadné.
Co naopak příliš jednoduché není, je ceník. Ten nám přišel poměrně nepřehledný a složitý - Marketing Miner totiž nabízí systém měsíčního předplatného, v rámci kterého máte k dispozici určitý počet kreditů. Míchat dohromady měsíční předplatné a kredity je na náš vkus trochu nešťasná volba.
Marketing Miner můžete používat zdarma - s bezplatným předplatným budete mít k dispozici 1 aktivní projekt a budete moct měřit 3 klíčová slova denně. S vyššími tarify počet projektů i počet klíčových slov roste. Za nás doporučujeme předplatné ve variantě Digger za 1 399 Kč měsíčně, se kterým můžete mít až 10 aktivních projektů a až 200 zanalyzovaných klíčových slov denně.
Marketing Miner je kvalitní česká služba, díky které můžete získat “big picture” o konkrétní webové stránce. Hodí se jak pro analýzu a následné vylepšování vlastních webů, tak pro sledování konkurence.
7. Mangools
- cena: od 29,90 do 79,90 euro měsíčně
- jednoduchost používání: jednoduché
- čeština: ❌ ne
Mangools je firma vyrábějící sadu SEO nástrojů, za kterou stojí tým kolem Slováka Petera Hrbáčika. Firma už dávno překročila hranice Slovenska a nyní své nástroje prodává do celého světa.
Mangools se aktuálně skládá z těchto produktů:
- KWFinder - research klíčových slov
- SERPChecker - sledování pozic webů ve vyhledávačích
- SERPWatcher - sledování toho, jak se konkrétnímu webu daří ve výsledcích vyhledávání
- LinkMiner - analýza zpětných odkazů
- SiteProfiler - měření síly domény a dalších SEO parametrů
Produkty fungují odděleně a nezávisle na sobě. Přístup ke všem produktům budete mít z dashboardu, který najdete na adrese Mangools.com.
Je zajímavé, že Mangools vsadilo na úplně jinou strategii než třeba Semrush a Ahrefs. V Mangools totiž všechny featury a funkce rozdělili mezi pět různých nástrojů a nenabízejí je v jednom uživatelském rozhraní. Za nás je tato cesta správná. Mangools se díky ní odlišují od své konkurence a z uživatelského pohledu je fajn, když má člověk k dispozici pět různých specializovaných nástrojů.
UXově patří nástroje od Mangools mezi špičku. Služby jsou rychlé, designově skvěle vymyšlené a dobře se s nimi pracuje. Cenově je Mangools také velmi přívětivé - za nejlevnější verzi předplatného zaplatíte 29,90 euro měsíčně, prostřední tarif vás vyjde na 35,91 euro měsíčně a nejvyšší tarif na 71,91 euro měsíčně.
Byť jsou nástroje od Mangools vcelku opomíjené a firma v Čechách nemá takový věhlas, věříme, že by byla chyba Mangools ignorovat.
8. SimilarWeb
- cena: zdarma až 199 dolarů měsíčně
- jednoduchost používání: velmi jednoduché
- čeština: ❌ ne
Pokud potřebujete zjistit návštěvnost konkrétního webu, neexistuje na trhu lepší nástroj než SimilarWeb. SimilarWeb vám zadarmo ukáže, kolik na daný web každý měsíc chodí lidí, odkud získává návštěvnost nebo jestli si platí PPC reklamy.
Ne všechny weby jdou se SimilarWebem změřit - je potřeba, aby na stránky chodilo alespoň několik desítek tisíc návštěv měsíčně. Pokud je tato podmínka splněna, ukáže vám SimilarWeb až dechberoucí statistiky. Patří mezi ně:
- celkový počet měsíčních návštěv
- průměrný čas strávený na webu
- počet stránek na jednu návštěvu
- bounce rate
- seznam zemí, ze kterých lidé přicházejí na webové stránky
- rozdělení návštěvnosti podle procent - na přímou návštěvnost, návštěvnost z odkazujících stránek, z display reklamy, z vyhledávačů a ze sociálních sítí
- nejčastější klíčová slova, ze kterých lidé na web přicházejí
Používání SimilarWebu je zdarma a s bezplatnou verzí budete mít přístup ke všem výše zmíněným statistikám. Platí se pouze za některé velmi pokročilé funkce. K těm patří například různé analytické a researchovací nástroje, které vám například mohou vygenerovat nová klíčová slova, na která budete cílit. Ceny placeného předplatného u služby Similarweb se pohybují okolo 199 dolarů za jeden měsíc.
9. SERanking
- cena: od 31 do 151 dolarů měsíčně
- jednoduchost používání: vyžaduje cvik
- čeština: ❌ ne
SERanking je další ze služeb pro komplexní analýzu SEO. Změříte s ním sílu domény, zpětné odkazy nebo v něm najdete nová klíčová slova. SERanking působí o něco "korporátněji" a složitěji než ostatní nástroje. Na jeho používání jsme si museli chvíli zvykat a musíme přiznat, že jsme se s tímto nástrojem úplně nesžili.
Funkcemi je však SERanking opravdu nabitý. Pokud si zvyknete na jeho uživatelské prostředí, čekají na vás užitečné featury jako:
- SEO audit
- návrh klíčových slov
- monitorování zpětných odkazů
- analýza webů konkurence
- analýza on-page SEO
… a mnohé další
SERanking bychom nicméně nedoporučili těm, kteří se SEO začínají. Tento nástroj je vhodný spíše pro uživatele, kteří už se SEO nějakou dobu věnují a mají zkušenosti s konkurenčními nástroji jako Semrush nebo Ahrefs.
SERanking aktuálně nabízí celkem tři cenové tarify za 31, 71 a 151 dolarů měsíčně. Tarify se liší počtem webů, které budete moct analyzovat, a také počtem klíčových slov.
10. Moz Pro
- cena: od 99 do 599 dolarů měsíčně
- jednoduchost používání: vyžaduje cvik
- čeština: ❌ ne
Moz Pro je SEO nástroj, který využívají především velké firmy a korporace. Firma Moz byla založená už v roce 2004, a tak má na trhu velkou tradici. V posledních letech ale Moz čelí velké konkurenci z řad nových nástrojů jako například Mangools a jeho pozice není tak silná jako v minulosti.
Uživatelské prostředí služby Moz Pro nenadchne ani neurazí. Design působí poněkud zastarale, jinak ale dashboard funguje rychle a spolehlivě a nabízí všechny důležité funkce. Moz Pro nabízí stejné featury jako jeho konkurenti: můžete si v něm zanalyzovat váš web, zobrazit si zpětné odkazy nebo si navrhnout nová klíčová slova.
Cenově patří Moz Pro mezi dražší řešení. Nabízí celkem čtyři cenové tarify za 99, 179, 249 a 599 dolarů měsíčně.
Byť Moz Pro patří mezi nejpopulárnější SEO nástroje, na základě našich zkušeností vám spíše doporučíme nástroje Semrush a Ahrefs. S těmi se nám pracovalo rychleji a pohodlněji. V žádném případě vás ale od Moz Pro nechceme odradit - díky trial verzi si ho můžete vyzkoušet na 30 dní zdarma a teprve pak se rozhodnout, jestli přejdete na placenou verzi. Mimochodem, bezplatnou zkušební verzi nabízí většina nástrojů z našeho seznamu.
11. SpyFu
- cena: od 39 do 299 dolarů měsíčně
- jednoduchost používání: jednoduché
- čeština: ❌ ne
Slovo “spy” znamená v angličtině špión. A služba SpyFu je opravdu tak trochu špiónská. Můžete si v ní totiž zjistit informace o vaší konkurenci. Tyto informace se týkají SEO a vyhledávání. SpyFu vám ukáže klíčová slova, přes které na stránky konkurence chodí nejvíce lidí, a dále i věci jako nejčastěji navštěvované URL či pozice ve vyhledávačích na konkrétní klíčová slova.
Je potřeba říct, že všechny tyto funkce mají i ostatní SEO nástroje. SpyFu je jen šikovně obléká do funkčního marketingového kabátku - na monitoring a špehování konkurence slyší přece každý.
Uživatelské prostředí služby SpyFu je jednoduché. Stačí zadat název domény webu vaší konkurence a během několika vteřin se vám zobrazí všechny údaje.
Byť má SpyFu na zahraničních portálech velmi dobré hodnocení, my jsme si tento nástroj úplně neoblíbili. Mohou za to hlavně poměrně nepřesné výsledky a datové výstupy, na které jsme při používání SpyFu narazili.
Ceny této služby se pohybují od 33 do 299 dolarů měsíčně. Vzhledem k tomu, že nástroj podle našeho názoru není moc přesný, doporučujeme vám raději používat bezplatnou verzi. Pokud budete chtít za SEO nástroj utratit peníze, jsou na trhu kvalitnější služby.
12. Semor
- cena: na systému kreditů, 1 Kč = 100 kreditů
- jednoduchost používání: jednoduché
- čeština: ✅ ano
Náš seznam uzavřeme českou službou Semor, za kterou stojí podnikatel Vít Michálek. Se Semorem si můžete změřit konkrétní pozice ve vyhledávačích pro váš web, vést si v něm seznam zpětných odkazů nebo si můžete nechat vypracovat analýzu on-page SEO. Vedle toho má Semor užitečnou funkci Speed analyzer, se kterou si můžete změřit rychlost načítání webových stránek (a to jak pro desktopy, tak pro mobilní zařízení).
Semor samozřejmě není tak nabušený jako mezinárodní nástroje Semrush či Ahrefs. Nabízí ale sympatické uživatelské prostředí, které je kompletně v češtině, a ty nejdůležitější funkce, které budete při práci se SEO potřebovat.
Semor nenabízí měsíční tarify, ale platí se na něm systémem kreditů. Jeden kredit má hodnotu 0,01 Kč. Například za přeměření pozice ve vyhledávačích na jedno konkrétní klíčové slovo zaplatíte 10 kreditů, tedy 0,1 Kč.