ledáte nástroj pro analýzu konkurence a klíčových slov? V dnešním článku se podíváme na americkou službu Semrush, která přesně k takovým účelům slouží. Co všechno Semrush umí, jaké má ceny a je vůbec dostatečně důvěryhodný? Všechny tyto věci se dozvíte na následujících řádcích.
🛡️ Důvěryhodnost služby Semrush - 10/10
Semrush vznikl v roce 2008. Založila ho parta mladých programátorů a SEO specialistů, kteří chtěli vyvinout nástroj, který by firmám pomáhal analyzovat klíčová slova a konkurenci. V té době měl Semrush pouze tyto dvě základní funkce. Uměl je ale velmi dobře, a tak firma rychle rostla a získávala si další a další uživatele.
K dnešnímu dni Semrush využilo více než 7 milionů zákazníků. Firma postupně přidala další funkce jako například analýzu zpětných odkazů nebo platformu pro přidávání příspěvků na sociální sítě. Aktuálně má Semrush celkem 48 funkcí.
Společnosti Semrush se momentálně velmi daří. Velmi rychle roste a zaměstnává přes 900 lidí v kancelářích po celém světě - mimo jiné v Bostonu, Dallasu, Varšavě a také v Praze.
Semrush je tedy důvěryhodná služba s dlouholetou historií.
📊 Funkce - 10/10
Semrush je určený pro všechny profesionály, kteří pracují v internetovém marketingu nebo v oblasti SEO. Nabízí celkem 48 featur, které jsou rozděleny do pěti hlavních oborů:
- SEO - na této disciplíně Semrush vyrostl a nabízí v ní nejvíce funkcí. Je mezi nimi například funkce keyword research, která vám nabídne nová klíčová slova, na které byste mohli cílit. Nebo audit vašeho on-page SEO, kde Semrush navrhne změny, které by mohly vylepšit výkon vašich stránek. Zajímavé jsou také funkce domain overview, kde si můžete změřit sílu vaší domény, nebo funkce organic research, která vám ukáže zajímavé informace o organické návštěvnosti, která chodí na vaše stránky.
- Content - v oblasti obsahu nabízí Semrush například funkci jako Content Optimization, která vám dá doporučení, jak můžete vylepšit vaše články. Zaujala nás také funkce Topic Research, díky které vám Semrush vytvoří návrhy na nová témata, o kterých byste mohli psát.
- Market Research - zde můžete monitorovat konkurenci. Můžete se podívat například na inzeráty, které vaši konkurenti používají u PPC reklam. Nebo na to, jak silnou mají doménu, kolik mají zpětných odkazů nebo na kolik klíčových slov cílí jejich web.
- Advertising - díky funkci PPC Keyword Research můžete objevit nová klíčová slova, na které cílit ve vašich kampaních. Semrush vám také může pomoct monetizovat váš web přes různé reklamní dealy a affiliate spolupráce.
- Social Media - Semrush nabízí platformu, přes kterou můžete vydávat příspěvky na sociální sítě. Na tuto platformu můžete napojit více profilů a všechny je pak ovládat z jednoho místa. Vedle toho umí Semrush například editovat obrázky pro vaše statusy nebo najít nejvhodnější čas, kdy příspěvky vydat, aby je vidělo co nejvíce lidí.
Během testování Semrush jsme byli upřímně překvapeni tím, kolik funkcí tento nástroj má. Chvílemi nám to připadalo, jako by někdo vzal pět různých nástrojů a spojil je do jednoho. Semrush nabízí všechno, co může internetový marketér potřebovat. Obzvláště silný je v disciplíně SEO, ve které vám umí najít spousty zajímavých insights.
A protože funkcí má Semrush opravdu hodně, vybrali jsme ty, které nás během recenzování nejvíce zaujaly, a které nám přišly nejvíce užitečné.
TOP 5 funkcí podle redakce NástrojeProWeb.cz:
- domain overview - funkce, která vám prozradí sílu vaší domény. Ukáže vám i vaše konkurenty a to, jak silná je jejich doména.
- keyword gap - ukáže vám, na kolik klíčových slov cílíte, a na kolik jich cílí vaše konkurence. Také vám ukáže, v jakých klíčových slovech si navzájem konkurujete, a na která cílíte jen vy.
- backlink audit - tato funkce zanalyzuje zpětné odkazy, které vedou na vaše stránky. Řekne vám, jak jsou jednotlivé odkazy silné a jestli mezi nimi není nějaký odkaz, který by vám mohl uškodit.
- backlink gap - ukáže vám zpětné odkazy, které vedou na vaše stránky a na stránky konkurence a prověří, jestli má konkurence odkazy ze stejných stránek jako vy.
- site audit - velmi důležitá funkce, která zanalyzuje celou vaši stránku a ukáže vám různé chyby a varování. Audit vaší stránky pomůže odhalit například nefunkční stránky 404, nefunkční odkazy nebo duplicitní obsah. Semrush vám bugy rozdělí do tří různých kategorií: na chyby, což jsou ty nejzávaznější věci, které potřebují vaši pozornost. A dále na varování a na oznámení, což jsou spíše jakási doporučení ze strany Semrush.
⚙️ Uživatelské prostředí - 9/10
Všechno důležité v nástroji Semrush se odehrává v jeho dashboardu. Dashboard funguje velmi jednoduše: vlevo jsou umístěny všechny funkce a featury, vpravo před vámi pak najdete všechny výstupy.
Při testování Semrush se nám líbilo, že byly funkce přehledně seřazeny do bloků. Najdete tu bloky SEO Dashboard, Local SEO, Advertising, Social Media, Content Marketing a Competitive Research. Pokud hledáte nějakou konkrétní funkci, stačí si instinktivně vybrat blok a funkci v něm snadno najdete. Díky tomu je Semrush velmi přehledný, i když nabízí více než 40 různých featur.
Semrush se ovládá snadno a většinu akcí tu provedete na pár kliknutí. Pokud byste chtěli například znát sílu vaší domény, stačí kliknout na sekci SEO Dashboard, v ní na pole domain overview a zadat vaši doménu. Pár vteřin poté vám Semrush ukáže všechna data.
Celkově se nám dashboard velmi líbil. Připadal nám přehledný a uživatelsky přívětivý. Sympatické je také to, že přímo v dashboardu je k dispozici malé chatovací okénko, přes které můžete kontaktovat zákaznickou podporu, pokud si nebudete s něčím vědět rady.
Na jakých platformách se dá Semrush používat? Většina uživatelů používá Semrush v prohlížeči na internetové adrese Semrush.com. Nástroj si ale můžete stáhnout i jako aplikaci do telefonu. Podporovány jsou operační systémy Android a iOS. Obě verze jsme vyzkoušeli a upřímně je příliš nedoporučujeme. Se Semrush se nejlépe pracuje na velké obrazovce desktopu a jeho ovládání na telefonu není příliš pohodlné. Aplikace pro telefony má navíc omezený počet funkcí.
V jakém jazyce je dashboard nástroje Semrush? Dashboard je v angličtině - v nabídce si ale můžete vybrat i z dalších jazyků, například španělštinu, němčinu, francouzštinu nebo italštinu. Čeština v nabídce není.
💪 Jednoduchost používání - 9/10
Na to, co všechno Semrush umí a kolik má funkcí, je jeho ovládání velmi jednoduché. Uživatelské prostředí tohoto nástroje je přehledné a nástroj vás nezahlcuje zbytečnými informacemi. Podle našeho názoru zvládne Semrush používat každý, kdo umí alespoň trochu pracovat s počítačem a internetem.
Všechny akce se v Semrush provádějí na pár kliknutí. Většinou je potřeba pouze zadat data jako například název vaší domény nebo domény konkurence, a Semrush se postará o zbytek. O něco složitější je propojení se službami třetích stran, jako například s Google Analytics. Věříme, že i to ale zvládnete bez jakýchkoli problémů.
V případě, že byste s používáním služby Semrush potřebovali pomoct, můžete se kdykoli obrátit na zákaznickou podporu přes chatovací okno. Firma si také na svém webu připravila rozsáhlou Knowledge Base, kde najdete vzdělávací články a tipy. Případně se můžete podívat na YouTube, kde jsou k dispozici video tutoriály o tom, jak Semrush správně používat.
Pokud Semrush porovnáme s některými jinými nástroji, které jsme u nás testovali, jako například Pipedrive či Wrike, tak opravdu musíme vyzdvihnout to, jak je jednoduchý a přehledný.
💰 Cena - 8/10
Semrush nabízí celkem tři tarify, které je možné si vyzkoušet zdarma. Testovací období trvá sedm dní. Předplatné můžete ve zkušebním období kdykoli bezplatně zrušit, nebo můžete po jeho uplynutí pokračovat s placenou verzí. Zrušení předplatného je nejjednodušší provést tak, že kontaktujete zákaznickou podporu.
Pojďme se nyní podívat na jednotlivé placené tarify.
PRO
- cena: 119,95 dolarů měsíčně (nebo 99,95 dolarů měsíčně při platbě na jeden rok)
- Toto předplatné nabízí všechny základní funkce služby Semrush. Můžete si s ním vytvořit až pět projektů a sledovat s ním až 500 klíčových slov. S předplatným PRO mohou vaše reporty obsahovat maximálně 10 000 výsledků a každý den si můžete vygenerovat až 3 000 reportů. Pokud budete využívat funkce pro sociální sítě, můžete s tímto tarifem vydávat příspěvky až pro 10 profilů a monitorovat až 50 profilů.
GURU
- cena: 229,95 dolarů měsíčně (nebo 191,62 dolarů měsíčně při platbě na jeden rok)
- S tímto předplatným můžete spravovat až 15 projektů a sledovat až 1 500 klíčových slov. Reporty mohou obsahovat maximálně 30 000 výsledků a každý den si můžete vygenerovat až 5 000 reportů. Pokud budete Semrush používat pro sociální sítě, můžete vydávat příspěvky až pro 30 profilů a monitorovat můžete až 100 profilů. Navíc budete mít k dispozici historická data.
BUSINESS
- cena: 449,95 dolarů měsíčně (nebo 374,95 dolarů měsíčně při platbě na jeden rok)
- S nejvyšším tarifem BUSINESS můžete spravovat až 40 projektů a sledovat až 5 000 klíčových slov. Reporty mohou obsahovat maximálně 50 000 výsledků a každý den si budete moct vygenerovat až 10 000 reportů. U sociálních sítí budete moct monitorovat až 300 profilů a vydávat příspěvky až pro 50 profilů. K dispozici budete mít historická data a také funkci pro optimalizaci vašich kampaní v Google Shopping.
Více o jednotlivých tarifech se můžete dozvědět na oficiálních stránkách.
Jak hodnotíme ceny služby Semrush? Na první pohled jsou ceny služby Semrush poměrně vysoké. Faktem nicméně je, že Semrush nabízí spoustu funkcí, které mohou výrazně pomoci vašemu byznysu. Za cenu jednoho předplatného můžete vaší firmě pomoci ve více oblastech: například v SEO, v analýze konkurence či v efektivnější správě profilů na sociálních sítích. Za nás tedy Semrush nabízí odpovídající hodnotu a dobrý poměr cena/výkon.
🤖 Možnosti propojení - 9/10
Semrush je možné propojit s externími službami, a získat tak ještě přesnější data a více insights. K dispozici je aktuálně propojení s těmito produkty od Googlu:
- Google Analytics
- Google Search Console
- Google Ads
- Google My Business
- Google Disavow Tool
- Gmail
- Google Docs
- Google Sheets
- Google Search
- Google Calendar
- Google Tag Manager
Pravděpodobně nejdůležitější nám přišlo propojení se službou Google Analytics. Po propojení získáte přesnější analýzu organické návštěvnosti a klíčových slov.
Vedle toho je možné propojení se sociálními sítěmi. V nabídce jsou:
- YouTube (což sice není sociální síť, ale Semrush tak YouTube označuje)
Po propojení získáte možnost na těchto sociálních sítích zveřejňovat příspěvky přímo z dashboardu v Semrush.
Vedle těchto služeb můžete Semrush propojit i s redakčním systémem WordPress, s nástrojem Trello pro projektový management a se službou Majestic pro analyzování zpětných odkazů.
Propojení je možné také se službou Zapier, přes kterou můžete Semrush integrovat s dalšími populárními službami a aplikacemi jako například s Monday.com. Nabídka propojení se službami třetích stran je tedy dostatečně široká.
🕹️ Zábavnost - 9/10
Semrush je velmi zábavným nástrojem. Má spoustu funkcí, má skvělý dashboard a velmi dobře se s ním pracuje. Sympatická je také vize celé firmy, která chce vyvinout ten nejlepší nástroj pro všechny online marketéry. Cílem Semrush je, aby byl jedinou službou pro online marketing, kterou budete potřebovat.
Proto neustále pracuje na přidávání nových funkcí. Na začátku v roce 2008 měl pouze 2, nyní jich umí už 48. To je slušný progres. Je znát, že firma neusíná na vavřínech a i když je lídrem trhu, neustále inovuje.
📧 Zákaznická podpora - 9/10
Semrush nabízí zákaznickou podporu prostřednictvím živého chatu, který je dostupný přímo v uživatelském dashboardu. Když jsme živý chat zkoušeli, byli jsme s agentem zákaznické podpory spojeni prakticky okamžitě. Agent zákaznické podpory byl velmi ochotný a poradil nám i s pokročilejšími technickými záležitostmi.
Vzhledem k tomu, že podobné nástroje nabízejí většinou podporu pouze přes email, si Semrush zaslouží pochvalu. Zákaznická podpora je rychlá a snadno dostupná.
✏️ Pro koho je vhodný nástroj Semrush
Pokud máte webové stránky a zabýváte se online marketingem nebo obsahem, Semrush se pro vás může stát nepostradatelným nástrojem. Může vám ukázat spoustu nových informací a podnětů, které byste bez něj neodhalili.
Semrush nejvíce využijí zejména majitelé reklamních agentur, provozovatelé různých obsahových webů, eshopisté a také majitelé startupů. Nezáleží přitom na tom, jestli je vaše firma velká nebo malá. Semrush má funkce, které umí pomoci každému projektu.
✅ Závěrečné hodnocení - 9/10
Semrush je jedním z nejlepších marketingových nástrojů, jaké jsme u nás testovali. Nabízí velkou paletu opravdu užitečných funkcí. Má jednoduchý a přehledný dashboard, ve kterém se dobře pracuje. Jeho ceny jsou rozumné a vedle toho poskytuje fantastickou zákaznickou podporu. Žádné velké nevýhody jsme během recenzování tohoto nástroje neobjevili, a tak vám ho můžeme upřímně doporučit.