Z

ajímáte se o službu Smartlook a zjišťujete si o ní více informací? V dnešním článku pro vás shrnujeme vše podstatné. Podíváme se na to, co všechno tento zázračný software dovede, kolik stojí a jak se používá. Pojďme na to!

Smartlook je služba původem z Brna, kterou vyvinul tým kolem zakladatele Petra Janošíka. V současné době má Smartlook desítky tisíc zákazníků z celého světa a jeho služby používají majitelé menších webů i velké firmy jako Alza, O2 či Home Credit.

Co všechno Smartlook dovede? Jedná se o analytický nástroj, díky kterému si můžete do detailu prohlédnout chování návštěvníků vašich webových stránek. Smartlook jejich cestu po vašem webu nahraje a umožní vám si nahrávku pustit. Vy se tak ocitnete v kůži samotného uživatele a vidíte, jak se na webu chová, kam kliká a tak dále.

VYZKOUŠEJTE SMARTLOOK ZDARMA

Funguje to? Není v tom nějaký háček?

Smartlook jsme vyzkoušeli a můžeme říci, že doopravdy plní to, co slibuje. V uživatelsky přívětivém dashboardu si můžete vybrat nahrávku konkrétního uživatele a pustit si ji. Vedle pohybů myší a chování uživatele vidíte také informace o konkrétním uživateli. Je mezi nimi:

  • geolokace (Smartlook ukazuje město, ze kterého uživatel navštívil vaše stránky)
  • používané zařízení (např. notebook nebo chytrý telefon)
  • prohlížeč
  • všechny URL na webu, které uživatel navštívil

Byť to může vypadat, že služba vaše uživatele “špicluje”, není to tak. Smartlook funguje plně v souladu s GDPR a dává si velký pozor na to, aby respektoval soukromí uživatelů.

Jak mohu Smartlook využít pro svůj byznys?

Data o chování uživatelů mají v internetovém podnikání velké využití. Pokud například provozujete eshop, můžete sledovat, jak se vaši uživatelé na stránkách chovají, a jestli na webu nemáte nějaký prvek, který by je brzdil v nákupu. Smartlook se ale hodí i pro všechny ostatní typy webů. Mít informaci o tom, jak se vaši uživatelé chovají a kam klikají, vám pomůže lépe pochopit vaše zákazníky a jejich potřeby.

Kolik stojí Smartlook?

Smartlook si můžete vyzkoušet na deset dní zdarma. V rámci bezplatného balíčku získáte přístup k základním funkcím a budete moct použít až 1 500 nahrávek. Po uplynutí zkušební doby vám bude nabídnut některý z placených plánů.

Pojďme se na jejich nabídku podívat. Takto vypadají ceny pro nahrávání chování uživatelů na webové stránce:

Ceník analytického nástroje Smartlook. Tarif Startup stojí 716 korun měsíčně a tarif Business 1 592 korun měsíčně.

VYZKOUŠEJTE SMARTLOOK ZDARMA

  • Startup - za tento tarif zaplatíte 716 korun měsíčně. V jeho rámci Smartlook nahraje až 100 000 návštěv vašich uživatelů. Pustit si pak můžete 7 500 z nich. K dispozici vám také bude 10 heatmap, 4 eventové definice, UTM a API filtrování.
  • Business - za tento tarif zaplatíte 1 592 korun měsíčně. V jeho rámci Smartlook nahraje až 200 000 nahrávek vašich uživatelů. Pustit si pak můžete 25 000 z nich. K dispozici vám také bude 6 eventových definic a další vychytávky (včetně funkcí, které umí tarif Startup).
  • Ultimate - tento tarif na míru nemá veřejné ceny. Pro jeho získání je potřeba kontaktovat tým Smartlooku. Tarif nabízí přístup k Public API, volitelný počet měsíčních nahrávek a další vychytávky (včetně funkcí, které umí tarif Business).

Vedle toho Smartlook umí nahrávat chování uživatelů i v mobilních aplikacích. Pro ně jsou určeny speciální tarify:

  • Startup Mobile - tento tarif vás vyjde na 960 korun měsíčně. Pustit si díky němu můžete až 25 000 nahrávek. Smartlook vám jich nahraje až 100 000. Vedle toho tarif nabízí 2 eventové definice, 10 heatmap a UTM a API filtrování.
  • Business Mobile- tento tarif vás vyjde na 1 960 korun měsíčně. Pustit si díky němu můžete stejný počet nahrávek jako u tarifu Startup Mobile, tedy 25 000. Smartlook vám jich nahraje 100 000. Vedle toho tarif nabízí další vychytávky jako 6 eventových definic (a všechny funkce, které umí tarif Startup Mobile).
  • Ultimate Mobile - řešení na míru, u kterého Smartlook nezveřejňuje ceny. Tento tarif nabízí volitelný počet měsíčních nahrávek, přístup k Public API a další funkce (včetně funkcí, které umí tarif Business Mobile).

Jak probíhá implementace Smartlooku?

Smartlook je možné na web dostat třemi způsoby.

  • Prvním způsobem je nahrát do hlavičky webu javascriptový kód.
  • Dalším způsobem je přidat Smartlook prostřednictvím CMS pluginu. Podporovány jsou například platformy Slack, Piwik PRO nebo Zendesk.
  • Třetím způsobem je přidat Smartlook prostřednictvím Google Tag Manageru.

Instalace Smartlooku je snadná a zabere zhruba pět minut. Podle našich zkušeností implementace nijak nezpomaluje webové stránky.

Nejpoužívanější funkce Smartlooku

Smartlook vám vedle uživatelského chování ukáže i další zajímavé věci. Jednou z nich jsou takzvané heatmapy. To jsou místa, na která se na vaší stránce nejvíce kliká. Ve Smartlooku stačí přidat konkrétní URL a služba vám ukáže, na která místa vaši uživatelé nejvíce klikali. Hodí se to například pro testování různých prvků jako jsou bannery, odkazy či tlačítka. Služba umí heatmapy vytvořit i na základě historické návštěvnosti. Můžete si také zvolit, zda chcete ukázat heatmapy od všech uživatelů, nebo například jen od vracejících se uživatelů.

Další užitečnou funkcí jsou takzvané eventy. To jsou všechny zaznamenané akce uživatele na vašem webu. Díky eventům si můžete přehrát ty nejdůležitější okamžiky jako je například klikání uživatele na konkrétní tlačítko a nemusíte si pouštět celou jeho cestu vaším webem.

Kdo stojí za firmou Smartlook?

Službu Smartlook založil podnikatel Petr Jánošík. V současné době firma ve svých brněnských kancelářích zaměstnává desítky lidí a velmi rychle roste. Smartlook byl dříve součástí služby Smartsupp, která nabízí firmám chytré chatovací řešení pro zákaznickou podporu. Smartlook se ale oddělil a nyní funguje jako samostatný byznys, který se zaměřuje pouze na datovou analytiku.

Tým služby Smartlook ve svých brněnských kancelářích. Smartlook založil podnikatel Petr Jánošík.

Kdo je typický zákazník Smartlooku?

Smartlook používají malé i velké firmy. Mezi nejčastější klienty tohoto webového nástroje patří:

  • eshopy
  • internetové startupy
  • online platformy a tržiště
  • banky a pojišťovny
  • sázkové kanceláře
  • reklamní agentury

Má Smartlook nějakou konkurenci?

Smartlook není jediným nástrojem, který se zaměřuje na analýzu chování uživatelů. Na trhu existují další nástroje jako Fullstory, Heap, Pendo, Mixpanel či Amplitude. Všechny jsme je vyzkoušeli a můžeme říci, že žádný nám k srdci nepřirostl tolik jako Smartlook. Výhodou Smartlooku je především velmi pohodlné a intuitivní uživatelské prostředí a dobré ceny.

Závěr

Smartlook je užitečný webový nástroj, který se vám bude hodit, pokud chcete lépe pochopit chování vašich uživatelů. Se Smartlookem se dostanete uživatelům “pod kůži” a uvidíte, jak se na vašem webu chovají, na co klikají, a jak vaše stránky používají. Ceny Smartlooku jsou nastavené rozumně a nástroj si tak mohou dovolit i menší startupy a začínající eshopy. Hodnota, kterou Smartlook nabízí, za ty utracené peníze stojí.

VYZKOUŠEJTE SMARTLOOK ZDARMA