trácíte se někdy v komunikaci se zákazníky? Nevíte, komu jste volali minulý týden, nebo zapomínáte na důležité e-maily? Přišel čas na pořízení CRM systému, který vám pomůže udržet v komunikaci pořádek. Dnes si o něm popovídáme se Štěpánem Musilem z Anabix CRM, který nám vysvětlí, proč je CRM systém důležitý pro růst firmy a v čem Anabix vyniká. Tak pojďme na to!
NastrojeProWeb.cz: Štěpáne, CRM je takové magické slovo. Jak byste tento pojem vysvětlil třeba svojí tetičce, která se nepohybuje ve světě informačních technologií, ale ráda by věděla, na čem vlastně její synovec pracuje?
Štěpán Musil: Tetičce bych pověděl, že CRM systém je jako zápisník, který se jen tak nezatoulá! Připomene plánovaný nákup surovin na její vyhlášenou bublaninu, blížící se setkání s kamarádkou anebo narozeniny nejbližších. CRM systém v paměti uchovává vše pro člověka podstatné. Stejně jako v osobním životě vám zápisník dohlédne na důležité momenty, v tom profesním zase CRM sleduje obchodní příležitosti a celý průběh komunikace, takže se nestane, že někomu zapomenete odpovědět, nebo že vám unikne důležitá poptávka. Pomůže i s plánováním, abyste vše hezky stihli. Anabix CRM, na kterém pracujeme, jde ještě dál – kromě připomínek automatizuje opakující se kroky, což šetří čas i energii. Je ideálním společníkem pro podnikatele i firmy.
NastrojeProWeb.cz: Takže CRM je takovým nepostradatelným asistentem?
Štěpán Musil: Vlastně ano! I když je lidskost prima, jednou z lidských přirozeností je zapomínání. V tomto má CRM systém navrch. Anabix je takový obchodní mozek firmy – zaznamenává všechny kroky, automatizuje procesy a pomáhá se soustředit na to, co je důležité – vztahy se zákazníky. A víte, co je na tom nejlepší? Každý e-mail, telefonát, poznámka – všechno je hezky na jednom místě a kdykoliv k dispozici.
NastrojeProWeb.cz: V čem Anabix vyniká?
Štěpán Musil: U nás v Anabixu na to jdeme od srdce. Systém přizpůsobujeme každodenní práci a s jeho nastavením jsme uživatelům připraveni pomoci. Je jednoduchý, přehledný a především – opravdu užitečný. Anabix CRM je ideální pro menší, střední firmy i OSVČ, které chtějí udržet pořádek v komunikaci se zákazníky a v obchodních procesech. Naši klienti si pochvalují ucelený přehled na kartě kontaktu, snadné připojení k e-mailu a nastavení potřebných automatizací, které zefektivní další pracovní kroky.
NastrojeProWeb.cz: Prozradíte nám konkrétní příklad, kdy a jak Anabix pomohl v podnikání?
Štěpán Musil: Jedním z našich klientů je firma, jejíž gró spočívá v instalaci zabezpečovacích systémů. Než implementovali Anabix, veškerá evidence kontaktů spočívala v poznámkách v telefonu anebo v archivovaných mailech. Přehled o tom, co se zákazníky řešili třebas měsíc či dva nazpět měli minimální. Čím více zakázek, tím větší neplechu takový chaos dokáže způsobit. Jakmile přišel na řadu Anabix, nejen přehled ale i komunikace se zákazníky byla najednou plynulejší a systematičtější.
NastrojeProWeb.cz: To zní jako vysvobození pro firmy, které často tápou v tabulkách a ztrácí přehled o tom, kdo s kým co řešil. Anabix jde tedy hodně zákazníkům naproti a je uživatelsky přívětivý, nemám pravdu?
Štěpán Musil: Přesně, to je jedna z našich hlavních výhod – ucelený přehled na kartě kontaktu. Mnoho CRM systémů má informace rozdělené do různých záložek, a tak je stále potřeba se něčím proklikávat. Anabix si zakládá na přehlednosti a snadnosti použití.
NastrojeProWeb.cz: Co byste poradil firmám, které ještě nejsou úplně přesvědčené, že CRM potřebují?
Štěpán Musil: Pokud pořád tápete, zeptejte se sami sebe: Jak dlouho vám trvá najít konkrétní e-mail nebo si vzpomenout, komu jste volali minulý týden? A co když zapomenete oslovit klienta znovu po měsíci? Díky nám si nemusíte dělat starosti s tím, že něco prošvihnete. Mnoho firem, se kterými spolupracujeme, si uvědomilo, že bez CRM je těžké růst. Jakmile si CRM nastaví, zjišťují, kolik času a energie zbytečně plýtvali.
NastrojeProWeb.cz: Štěpáne, viděl jsem, že vydáváte každý měsíc zpravodaj na LinkedInu? Prozradíte nám něco o něm? Proč by si ho čtenáři neměli nechat ujít?
Štěpán Musil: Nazvali jsme ho Z deníku CRM systému s podtitulem Co by vám CRM systém o sobě pověděl, kdyby uměl mluvit. V jednotlivých vydáních přinášíme praktické rady, příklady z praxe a nové nápady, jak automatizovat procesy a usnadnit si život. A co víc, snažíme se, aby to nebylo suchopárné čtení, ale aby to čtenáře bavilo. Kdo má totiž dnes na čas nudné články? (smích)
NastrojeProWeb.cz: Takže rady, jak být v klidu a zároveň efektivní? To potřebujeme všichni! Kde všude na takové anabixácké tipy narazíme?
Štěpán Musil: Přesně tak! Kromě LinkedInu nás najdete i na dalších platformách. Pokud nedáte telefon z ruky, určitě se stavte na náš Instagram a sledujte nás! K našemu zpravodaji točíme totiž i krátká videa, která krásně dovysvětlí, jak CRM v praxi funguje. Videoformátu se věnujeme i na Youtube. V audioformě nás najdete na Spotify, Deezeru nebo Apple Podcasts což oceníte například na cestách nebo během práce. A samozřejmě nechybí ani klasika v podobě Facebooku!
NastrojeProWeb.cz: No prima! To zní jako ta správná chvíle vydat se napříč sociálními sítěmi Anabixu, ať vám můžeme hodit follow! Co plánujete dál?
Štěpán Musil: Neusínáme na vavřínech a neustále Anabix zvelebujeme a zlepšujeme, aby byl uživatelský zážitek co nejlepší. Našimi klienty jsou již delší dobu nejen firmy české, ale i slovenské. Ač jsou si naše jazyky podobné, systém jsme pro maximální pohodlí klientů kompletně přeložili do slovenštiny a vytvořili i slovenský web. Letos jsme tedy více zaměřili pozornost také na tento trh. Inspirací jsou nám naši klienti a jejich zpětná vazba.
NastrojeProWeb.cz: Na závěr – Štěpáne, kromě práce s Anabixem, co děláte, když zrovna neřešíte CRM?
Štěpán Musil: Pokud zrovna nepracuji pro Anabix, věnuji se vlastnímu projektu - tematice Segmentace zákazníků a tvorbě komunikačních map. Na mém osobním webu stepanmusil.cz najdete veškeré podrobnosti. A jelikož mám rád výzvy, čas si najdu i na pravidelná networkingová setkání v Česku i na Slovensku. Již 6 let jsem hrdým členem podnikatelského klubu Smart Network a skoro každý měsíc některou z pořádaných akcí i moderuji. O víkendu trávím většinou čas s rodinou, a rád se také ponořím do četby fantasy knih.
NastrojeProWeb.cz: Děkujeme za rozhovor, Štěpáne, a ať Anabix dál roste a pomáhá firmám. My jdeme na ten LinkedIn omrknout zpravodaj!
A pokud vás, naše čtenáře, CRM systém Anabix zaujal, nenechejte si ujít naši podrobnou recenzi.