řemýšlíte nad tím, jakou platební bránu zvolit pro váš projekt? ThePay je rostoucí společností nabízející správu platebních bran, a proto se v tomto článku podíváme na to, co vlastně nabízí: jaké funkce, platební metody a tarify. Pojďme na to!
🛡️ Důvěryhodnost služby ThePay - 10/10
Společnost byla založena v roce 2011 v České republice, dnes působí z Jihlavy a patří mezi tři největší platební brány v Česku. Chystají se dokonce na expanzi do zahraničí. Jejich cílem je ale zároveň udržet tým menší a rodinnější, zakládají si totiž na individuálním přístupu ke každému klientovi.
Poskytují služby všem, od začínajících e-shopů po nadnárodní společnosti. Již v roce svého vzniku zároveň obdrželi certifikát od ČNB (České národní banky) a na svých stránkách uvádějí, že veškeré vklady klientů do částky 100 000 eur jsou ze zákona pojištěny. To znamená, že o peníze uložené na vaší platební bráně se nemusíte bát.
Společnost ThePay si vybudovala své místo na českém trhu a je důvěryhodnou a prověřenou službou.
📊 Funkce a platební metody - 9/10
ThePay nabízí mnoho užitečných funkcí. Tou hlavní je samozřejmě poskytování bezpečné platební brány pro e-shopy, internetové služby a ostatní projekty, a také asistence při příjmu plateb přes internet.
ThePay představuje širokou škálu platebních metod. Kromě plateb kartou, bankovních tlačítek a expresních i běžných převodů, můžete platit přes Apple Pay nebo Google Pay. Můžete také využít alternativnější metody placení bitcoinem nebo přes QR kód. Společnost nabízí celkem 20 platebních metod, takže si rozhodně budete mít z čeho vybírat.
- Platby kartou: MasterCard, Visa, Visa Electron, Maestro, Diners Club
- Bankovní tlačítka: Platba24, MojePlatba, ePlatby, mPeníze
- Online převody: AirBank, Creditas, ČSOB, Equa bank, Expobank, Fio banka, Hello bank, Moneta, ING Bank, Oberbank, Sberbank, Trinity Bank, Unicredit Bank, Poštovní spořitelna
- Další metody: Apple Pay, Google Pay, QR kód, Bitcoin, expresní převody
Kromě platebních metod všech druhů nabízí ThePay i řadu užitečných funkcí. Zde je přehled těch, které by pro vás mohly být nejzajímavější:
- 100 % online registrace - na to, abyste se registrovali nebo spustili platební bránu, se nemusíte nikam hnát, vše si vyřešíte online (včetně podpisu smlouvy).
- Opakovaná platba - pokud je vaše služba založena na předplatném nebo jiné službě, kde by vaši klienti ocenili možnost automatického strhávání platby každý měsíc, tato funkce je dělaná pro vás.
- Předautorizace/blokace - tato funkce se vám bude hodit, pokud je vaše služba založená na rezervacích. Budete mít možnost zablokovat částku na klientově účtu, ale strhnuta bude až později. Je také možné zablokovanou částku po vámi stanovené lhůtě vrátit, v tomto případě funguje částka jako záloha.
- Zahraniční měny - vaši zákazníci mohou platit v devíti měnách (CZK, EUR, GBP, HUF, PLN, RON, BGN a HRK). Kromě toho ThePay podporuje přes 25 jazyků, to znamená, že platební brána se automaticky nastaví v tom jazyce, v jakém má váš klient nastavený prohlížeč (pokud je tento jazyk jedním z podporovaných).
- Platba přes odkaz - pokud nabízíte služby, ale nemáte e-shop, můžete využít funkci platby přes odkaz. Klientovi pošlete odkaz na platební bránu přes Messenger nebo e-mail a klient může obratem zaplatit. Tato funkce je vhodná například pro různé konzultanty, terapeuty a lektory.
- Responsivní nastavení - funkce, kterou už možná někdy bereme jako samozřejmost, ale pořád se najdou weby, které na ni nemyslí. ThePay ovšem přizpůsobuje svůj web i rozhraní pro platební bránu také zobrazení na mobilu či tabletu.
💪 Integrace a jednoduchost používání - 9/10
Registrace je jednoduchá, a jak už bylo řečeno, můžete ji celou provést z vašeho obývacího pokoje. Nejdříve na webových stránkách ThePay kliknete na tlačítko "Chci ThePay" a zadáte váš e-mail a telefonní číslo. Přijde vám e-mail žádající o potvrzení registrace. Pak už si jen vymyslíte heslo, ještě jednou ověříte účet pomocí sms a je hotovo!
Po vytvoření účtu si můžete přidat platební bránu na váš e-shop. K tomu už budete potřebovat zadat více informací a doložit některé vaše osobní doklady či dokumenty.
Proces přidání platební brány obsahuje několik kroků. Zde jsou jednotlivé kroky popsány blíže, abyste věděli, co máte očekávat.
- Úvod - první krok je jednoduchý, pouze zadáte své IČO.
- Údaje subjektu - zde musíte zadat informace o jednatelích subjektu přesně tak, jak jsou zapsáni v obchodním rejstříku. (Pokud jste fyzická osoba, tak toto vyplňovat nemusíte).
- Konfigurace - zde vložíte URL, kde se bude platební brána nacházet. Dále je třeba zapsat předmět vaší činnosti, vybrat měny, ve kterých chcete přijímat platby, a zaškrtnout funkce, o které máte zájem.
- Dokumenty - musíte nahrát požadované dokumenty (OP, druhý doklad totožnosti, výpis z účtu, apod.).
- Bankovní účet - finální krok je ověření bankovního účtu. Pro ověření je třeba provést symbolickou platbu 1 Kč. Ověřování může chvíli trvat, systém vás bude o dokončení ověření informovat e-mailem.
- Podpis smlouvy - i podpis smlouvy můžete provést ve svém účtu, nemusíte kvůli tomu nikam chodit. Před podpisem smlouvy si projděte veškeré zadané údaje a přečtěte si přiložené dokumenty. Pokud bude vše v pořádku, můžete podepsat smlouvu přes mobil.
Velkou výhodou ThePay je, že můžete všechny úkony provést na dálku přes váš účet, včetně podpisu smlouvy. Registrace je tedy poměrně jednoduchá a časově nenáročná.
Dalším krokem je implementace platební brány na váš web. To, jak bude implementace složitá, závisí na tom, na jaké platformě váš e-shop běží. Některé způsoby jsou jednodušší a jiné vyžadují zapojení programátora.
- Placená či open-source platforma - pokud máte e-shop na Shoptetu, UPgates (placené platformy), nebo Wordpressu, Magentu a dalších open-source platformách, implementaci jde provést v nastavení a většinou jde o pár kliknutí.
- Individuální řešení - pokud chcete nastavit platební bránu individuálně, je lepší domluvit se s programátorem - pokud už ho nemáte v týmu, bude potřeba nějakého najít. Pro programátory je připraven implementační balíček, návod a potřebná dokumentace. Celá tato dokumentace je pouze v angličtině a vám se může zdát nesrozumitelná, ale váš programátor by měl být schopný si s tím poradit. Pokud by přesto narazil na obtíže, ThePay pro takové případy nabízí konzultace s jejich programátory.
V ThePay pak dokončíte nastavení - budete potřebovat ID projektu, ID obchodníka, heslo a povolenou IP adresu serveru.
Na webových stránkách najdete rozsáhlou nápovědu, která obsahuje všechna stěžejní témata a pokud tam nenajdete to vaše, můžete kontaktovat podporu.
Implementace je v případě individuálního řešení o něco složitější, protože k ní potřebujete pomoc programátora. Jakmile ale bránu vložíte na váš e-shop, zvládnete to už hravě sami.
⚙️ Uživatelské prostředí - 7/10
Pro účely této recenze jsme otestovali uživatelské prostředí ThePay. Rozhraní nevypadá na první pohled příliš lákavě a je trochu nepřehledné. Pojďme si tedy říci, kde co je! Hned po přihlášení na vás vyskočí šest záložek - nejdůležitější informace pro provoz vaší brány ale uvidíte už v přehledu.
- Přehled - zde najdete celkový přehled pro vaši platební bránu - přehled jednotlivých účtů a plateb. Můžete si zde také stáhnout výpisy z účtu a zkontrolovat nastavení platební brány. V nastavení si mimo jiné můžete zvolit platební metody, které chcete využívat, nebo jak často vám budou vypláceny peníze a jaká bude minimální částka pro vyplacení.
- Disponenti - pokud potřebujete, aby k nastavení platební brány mělo přístup více lidí, můžete jim ho zřídit zde. Existují dvě úrovně přístupů - pasivní a aktivní. Pasivní si může prohlížet všechny informace - tento přístup je vhodný např. pro účetní. Aktivní přístup vám umožňuje provádět veškeré změny a prohlížet si veškeré informace. Každý uživatel musí mít vlastní registraci v ThePay a musí ověřit své údaje před tím, než mu bude udělen přístup.
- Adresář účtů - zde si nastavíte účty, na které chcete dostávat přijaté platby od klientů. Pokud chcete přijímat platby i v jiných měnách, musíte zadat bankovní účty, které jsou v daných měnách vedené, jinak se budou platby převádět podle aktuálního kurzu.
- E-mailová upozornění - v této záložce si můžete nastavit, jaké notifikace a přehledy chcete dostávat e-mailem. Pokud v průběhu zjistíte, že některé z informací pro vás nejsou natolik stěžejní, aby vám chodily do e-mailové schránky, můžete si nastavení notifikací změnit.
- Implementace - jak už zmiňujeme výše, zde si donastavíte implementaci platební brány na váš e-shop (ID obchodníka, ID projektu, heslo a IP adresu).
- Smlouvy - zde najdete všechny smlouvy, které jste s ThePay uzavřeli.
Jak se nám pracovalo v uživatelském prostředí ThePay? Uživatelské rozhraní nám přišlo na první pohled poněkud zmatečné a chvíli nám trvalo, než jsme se v něm zorientovali. Je to způsobené tím, že ačkoliv má uživatelské prostředí šest různých záložek, většinu z nich použijete pouze pro nastavení platební brány. Běžný provoz pak řídíte přes záložku Přehled, ve které musíte nešikovně proklikávat k jednotlivým informacím, které vás zrovna zajímají. ThePay ale, jak už je výše zmíněno, nabízí rozsáhlou nápovědu, kde je vše obsaženo a ta nám velmi pomohla se zorientovat.
💰 Cena - 10/10
Než se pustíme do prezentace tarifů, musíme zdůraznit, že ThePay aktuálně nabízí dvě verze své platební brány - verzi 1.0 a verzi 2.0. Kromě toho, že novější verze nabízí některé funkce a platební metody navíc, se jednotlivé verze liší i cenou.
Nejprve se podíváme na původní verzi. Ta nabízí dva tarify - Start a Premium.
Start
- cena: 1,99 % z každé transakce + 2 Kč fixní poplatek
- poplatek za vedení brány: 99 Kč měsíčně (pouze pokud váš měsíční obrat nepřekročí 50 000 Kč)
- výplata na bankovní účet: 10 Kč
Premium
- cena: 0,99 % z každé transakce + 0 Kč fixní poplatek
- poplatek za vedení brány: 279 Kč měsíčně (pouze pokud váš měsíční obrat nepřekročí 50 000 Kč)
- výplata na bankovní účet: 10 Kč
Nyní se pojďme podívat na novější verzi 2.0. Ta nabízí tarify tři. Největší změnou je, že se neplatí poplatek za výplaty na bankovní účet ani fixní poplatek za transakce.
Obrat do 50 000 Kč měsíčně
- cena: 0,99 % z každé transakce + 0 Kč fixní poplatek
- poplatek za vedení brány: 139 Kč měsíčně
- výplata na bankovní účet: zdarma
Obrat 50 000 – 250 000 Kč měsíčně
- cena: 0,89 % z každé transakce + 0 Kč fixní poplatek
- poplatek za vedení brány: zdarma
- výplata na bankovní účet: zdarma
Obrat nad 250 000 Kč měsíčně
- cena: 0,79 % z každé transakce+ 0 Kč fixní poplatek
- poplatek za vedení brány: zdarma
- výplata na bankovní účet: zdarma
To nejzajímavější na nových tarifech je, že se sami uzpůsobují vašim tržbám. V minulosti, když se vám změnily obraty, museli jste si sami zažádat o změnu tarifu. Nyní se tarif změní automaticky právě na základě vašeho obratu z minulého měsíce.
V porovnání s konkurencí patří ThePay k levnějším službám (obzvlášť verze 2.0). Porovnejme si ji s tím, co nabízí GoPay, ComGate a Stripe, což jsou největší konkurenti ThePay na českém trhu.
- GoPay nabízí tři tarify. Za tarif pro podniky s menším obratem zaplatíte 2,2 % + fixní poplatek 3 Kč za každou transakci a poplatek za vedení brány 190 Kč měsíčně. Za tarif pro podniky s větším obratem neplatíte poplatek za vedení brány, ale zaplatíte 0,9 - 2,2 % + fixní poplatek 3 Kč za každou transakci. U obou tarifů platíte také poplatek 10 Kč za každou výplatu na bankovní účet. Třetí tarif je nastaven na mírů podnikům s těmi největšími obraty.
- Platební brána ComGate nabízí také tři tarify podle obratu. Při měsíčním obratu do 100 000 Kč zaplatíte 0,99 % za transakci a 149 Kč měsíčně za vedení brány. Při obratu od 100 000 Kč do 300 000 Kč zaplatíte 0,89 % a 99 Kč měsíčně za vedení brány. A při obratu nad 300 000 Kč zaplatíte 0,79 % a neplatíte nic za vedení brány. Fixní poplatky a poplatky za převody na bankovní účet na ComGate nejsou.
- Platební gigant Stripe si za evropské platební karty účtuje 1,4 % a za neevropské karty 2,9 % z každé transakce + fixní poplatek 6,50 Kč za transakci.
Z tohoto srovnání vychází služba ThePay jako nejlevnější varianta, obzvlášť pokud máte obrat více než 50 000 Kč.
📧 Zákaznická podpora - 9/10
Pokud nenajdete v nápovědě ThePay to, co hledáte, zákaznický podpora je k dispozici od pondělí do pátku mezi 9. a 17. hodinou, a to na e-mailu a telefonu. Při testování podpory jsme dostali odpovědi na naše dotazy přibližně za 15 minut po jejich odeslání.
Ačkoli má firma ThePay facebookovou stránku, nemůžete ji přes ni kontaktovat zprávou. Firma také nenabízí chatovací okno na webových stránkách. Drží se tedy klasických komunikačních metod.
✏️ Pro koho je vhodná služba ThePay
Služba se hodí pro každého, kdo má e-shop, na který potřebuje umístit platební bránu. Vhodná je také pro kohokoliv, kdo nabízí služby bez e-shopu, a to díky funkci platby přes odkaz. ThePay pro vás bude nejvýhodnější, pokud máte měsíční obrat vyšší než 50 000 Kč, protože pak nebudete platit žádné poplatky za vedení brány. Služba je však i tak jedna z levnějších, takže je vhodná i pro e-shopy s menším obratem.
✅ Závěrečné hodnocení- 9/10
Výhodou této služby je zaručeně cena a množství podporovaných platebních metod. Mimo běžné platby kartou a online převodů nabízí také Apple Pay a Google Pay, platbu bitcoinem nebo přes QR kód. Také bychom chtěli vyzdvihnout, že lze službu zřídit online bez toho, abyste kamkoliv chodili. Nevýhodou této služby je poněkud nepřehledné uživatelské prostředí, ve kterém se ale můžete zorientovat pomocí rozsáhlé nápovědy.
U platební brány ThePay jsme jinak neobjevili žádné zásadní nedostatky a můžeme vám ji tedy upřímně doporučit.