hcete si otevřít vlastní internetový obchod? Řešením může být český nástroj na tvorbu e-shopů Webareal. Jaké nabídne funkce či šablony a na kolik vás jeho použití vyjde? To si prozradíme v dnešní podrobné recenzi!
Důvěryhodnost služby Webareal - 10/10
Pokud hledáte čistě české řešení, u kterého je samozřejmostí solidní jednání a především česká zákaznická podpora, Webareal v tomto ohledu nezklame. Společnost Bohemiasoft s.r.o., která Webareal provozuje, poskytuje e-shopařům své služby už od roku 2007, a má tak pěknou řádku zkušeností. V současné době navíc působí nejen na českém trhu, ale například také na Slovensku, v Maďarsku, Španělsku, Polsku, Německu, Rumunsku a dalších zemích.
Nástroj pro tvorbu e-shopu Webareal můžeme označit za důvěryhodnou a spolehlivou službu s dlouhou tradicí.
Uživatelské prostředí - 9/10
Přestože nepatří mezi nejmodernější, v uživatelském rozhraní Webareal se zorientujete snadno a rychle. Vše důležité pro nastavení vzhledu, obsahu či funkcí e-shopu najdete v hlavním menu po levé straně administrativního rozhraní. Čas vám ušetří rovněž Rychlé odkazy, kterými se rychle dostanete k objednávkám, produktům či dotazům od svých zákazníkům.
Nastavení vašeho profilu, zabezpečení a fakturaci či odhlášení naleznete v pravém horním rohu. Na horní liště se pak nachází tlačítko pro zobrazení náhledu e-shopu, autorizovaný dotaz, počet SMS kreditů a informace o předplatném. Pochválit musíme také vždypřítomný živý chat v pravém dolním rohu, který vám je k dispozici pro rychlé dotazy.
Jak vidíte na obrázku výše, hlavní menu je rozděleno do několika základních sekcí:
- Začínáme – Úvodní sekce, která pomáhá začínajícím uživatelům s prvními kroky při vytváření e-shopu.
- Úvodní přehled – Přehled základních informací o e-shopu a jeho stavu (objednávky, zisk, obrat…).
- Obsah webu – Správa textového a grafického obsahu vašeho webu, včetně úpravy stránek a článků.
- E-shop – Sekce pro správu produktů, kategorií a funkcí e-shopu.
- Pokladní systém – Funkce pro správu objednávek a transakcí (doklady, tržby, pokladní kniha, zboží, zákazníci, účetní systémy…).
- Aplikace – Místo pro instalaci a správu aplikací, které rozšiřují funkcionalitu vašeho e-shopu (blog, oznámení, formuláře, správce souborů, anketa, rotátor obrázků, sociální sítě, SMS brána, online chat, GDPR…).
- Statistiky – Přehled návštěvnosti, prodejů a dalších důležitých analytických dat pro e-shop.
- Design webu – Sekce umožňující upravit vzhled e-shopu a přizpůsobit design webu podle šablon.
- Další služby – Zde najdete ceník, školení, prémiové služby, API či doplňky.
- Nastavení – Sekce pro úpravu pokročilých nastavení e-shopu, jako jsou kontaktní údaje, doména, e-mailové adresy, chyba 404 nebo správa uživatelů.
Jednoduchost používání - 10/10
Jak vám možná napověděl pohled na uživatelské rozhraní, používání administrativního rozhraní Webareal je hračka. Ihned po prvním přihlášením do administrace vás navíc přivítá Průvodce nastavením e-shopu, který vás seznámí se všemi důležitými prvky administrace a provede základními kroky pro naplnění a zprovoznění vašeho nového internetového obchodu. Průvodce lze kdykoliv vypnout, v případě potřeby ho však najdete v horní části administrace. Pokud byste si s něčím přece jen nevěděli rady, obrátit se můžete na zákaznickou podporu, a to jak prostřednictvím autorizovaného dotazu, tak například živého chatu, který nechybí ani přímo v uživatelském rozhraní.
Funkce - 10/10
Nástroji Webareal nechybí žádné základní funkce, které byste mohli při vytváření svého e-shopu potřebovat. Nabízí intuitivní správu produktů, možnost přizpůsobení designu pomocí šablon, jednoduché propojení s doménou, statistiky pro sledování výkonu a řadu rozšíření prostřednictvím aplikací. Kromě toho poskytuje pokladní systém pro zpracování objednávek, a tím zajišťuje komplexní podporu pro efektivní provoz e-shopu. Jedná se o hotové řešení, a na vás je tak pouze přizpůsobení vzhledu podle svých představ a naplnění e-shopu produkty.
Nabídka šablon - 9/10
Teď se však pojďme podívat na jednotlivé funkce blíže. Začneme nabídkou šablon, které vám usnadní navrhování vzhledu e-shopu. Webareal v současné době nabízí celkem 26 responzivních šablon, které jsou rozděleny do několika kategorií na základě tematické oblasti (automobilový průmysl, hračky, elektronika, apod.), vzhledu menu (vertikální vs. horizontální) a samozřejmě tarifu. Zatímco dva nejvyšší tarify umožňují výběr ze všech dostupných šablon, tarif Standard zahrnuje pouze šablony Standard a Start a tarif Start pouze šablony Start. V praxi to znamená, že pro tarif Standard máme k dispozici celkem 17 šablon a pro tarif Start 11 šablon.
Celkově vzato je nabídka šablon více než dostačující, srovnatelná například s konkurenčním nástrojem E-shop rychle. FastCentrik nabízí dokonce pouze 18 šablon. Větší výběr šablon bychom našli například u nástroje Shoptet, který kromě svých vlastních 11 šablon nabízí také 21 šablon od externích partnerů.
Co se týká možnosti přizpůsobení šablon, v nástroji Webareal lze nastavit jen základní věci, jako jsou předpřipravené barevné varianty a jednoduchá změna loga. Pro výraznější úpravy designu bohužel budete potřebovat znalost CSS. Tím se omezuje snadné přizpůsobení šablon pro uživatele bez technických dovedností. Pro tyto případy si Webareal připravil nabídku externích grafiků, jejichž ceníky najdete přímo v administrativním rozhraní.
Správa produktů - 10/10
Pro rychlou a snadnou tvorbu e-shopu je klíčová především funkce správy produktů. Přidání i správa produktů v administrativním rozhraní Webareal je opravdu snadné a během pár kliknutí nastavíte všechny základní i pokročilé parametry a informace, včetně SEO.
SEO - 10/10
Aby byl váš e-shop viditelný ve vyhledávačích, je klíčové správně optimalizovat SEO, což zahrnuje výběr relevantních klíčových slov, tvorbu kvalitního obsahu a technické nastavení webu. SEO nastavíte přímo v uživatelském rozhraní Webareal, kde lze u jednotlivých produktů i článků upravit meta titulky a popisky, které pomáhají zlepšit jejich pozici ve výsledcích vyhledávání.
Nabídka doplňků - 8/10
Co se týká doplňků, nechybí propojení s dopravci, jako je Zásilkovna, WEDO, DPD, UPS, TOPTRANS či 123 kurýr, propojení s platebními bránami GOPAY, TrustPay, Stripe, Fio bankou či Českou spořitelnou a fakturačními systémy Fakturoid nebo FakturaOnline. Další doplňky zahrnují například Amazon, Allegro, eBay či Etsy. Většina doplňků je k dispozici zdarma. Výběr doplňků by však mohl být o něco větší.
Cena - 9/10
Jak již bylo řečeno, v současné době můžete vybírat z celkem čtyř placených tarifů. Ty se od sebe liší jak nabídkou šablon, tak prostorem na disku a některými funkcemi. Počet produktů je omezený pouze u nejlevnějšího tarifu.
Nejlevnější tarif Start vás vyjde na pouhých 291 Kč měsíčně při platbě na roční bázi, počítat však musíte s omezenou nabídkou šablon, pouze 100 produkty, 5 e-maily a 5 GB prostoru na disku. Tarif Standard nabídne za 499 Kč měsíčně trochu více šablon a neomezené množství produktů. Nejoblíbenější tarif Profi za 558 Kč měsíčně už se může pochlubit kompletní nabídkou šablon, neomezeným množstvím produktů, e-mailů i prostorem na disku. Navíc zahrnuje platební tlačítko.
Bezpochyby nejvíce funkcí pak nabízí tarif Exclusive. Ten nabídne vše, co Profi, avšak navíc také funkci společný sklad, společná správa produktů, parametrické kategorie, párování plateb, webhooky či propojení s fakturačním systémem Pohoda. Tento tarif vás při platbě na roční bázi vyjde na 833 Kč měsíčně.
Pokud nechcete platit větší částku najednou, u všech tarifů lze zvolit platbu na měsíční bází, vychází však o 17 % dráž. Kompromisem může být čtvrtletní platba s 6% slevou či pololetní platba s 13% slevou. V případě, že naopak zvolíte ještě delší časové období, ušetřit můžete až 51 % (při pětileté platbě). A pokud si nejste jistí, zda vám bude Webareal vyhovovat, můžete si ho zdarma vyzkoušet v rámci 15denního zkušebního trialu.
Zákaznická podpora - 10/10
Nespornou výhodou nástroje Webareal je kvalitní zákaznická podpora. Nejen, že je dostupná v češtině, ale navíc hned několika různými kanály. Využít můžete jak autorizovaný dotaz v rámci uživatelského rozhraní, který bude zpracován přednostně, ale také live chat, telefonní linku, e-mail nebo kontaktní formulář. V neposlední řadě můžete odpověď na svou otázku nalézt v obsáhlé nápovědě.
Pro koho je Webareal vhodný?
Webareal bude ideální volbou pro začínající e-shopaře a malé až střední firmy, které chtějí rychle a jednoduše vytvořit vlastní e-shop. Díky snadnému uživatelskému rozhraní a základním funkcím umožňuje tvorbu e-shopu bez hlubokých technických znalostí. Platforma je vhodná pro všechny, kteří nepotřebují komplexní a vysoce přizpůsobitelný systém, ale hledají dostupné a efektivní řešení pro svůj online obchod s možnostmi SEO optimalizace a přizpůsobení vzhledu pomocí jednoduchých šablon.
Závěrečné hodnocení - 9/10
Pokud hledáte nejlepší služby pro pronájem e-shopu, Webareal je dobrou volbou. Za příjemnou cenu nabídne dostatek funkcí a přehledné uživatelské rozhraní. Nechybí kvalitní a pohotová zákaznická podpora s rozsáhlou nápovědou. Vadou na kráse pak může být menší přizpůsobitelnost šablon a nabídka doplňků. Díky bezplatné zkušební verzi si však můžete zdarma vyzkoušet, zda vám bude Webareal vyhovovat.