ástrojů pro řízení vztahů se zákazníky neboli CRM jsme na našem webu hodnotili už několik. Pokud oceníte bezplatnou verzi či velké množství funkcí včetně AI nástrojů, za zvážení stojí platforma Zoho CRM, na kterou se podíváme v dnešní recenzi.
Důvěryhodnost služby Zoho - 9/10
Zoho Corporation, mezi jejíž nástroje Zoho CRM patří, je globální technologická společnost založená v 90. letech v indickém Chennai s vizí vytvářet chytré technologie pro zlepšení podnikání. V současné době má přes 15 000 zaměstnanců, působí ve 150 zemích a svým 100 milionům uživatelům nabízí široké portfolio 55+ produktů.
Recenze a zkušenosti uživatelů jsou převážně pozitivní. Objevují se sice ojedinělé stížnosti na pomalejší zákaznický servis či nejasnosti se zrušením předplatného a refundací, jedná se však o jednotky případů. Případným problémům se tak vyhnete především pečlivým pročtením podmínek. Před pořízením některého z placených tarifů si rovněž můžete systém vyzkoušet v rámci bezplatného 30denního trialu, případně začít bezplatným tarifem. Celkově vzato můžeme Zoho CRM označit za důvěryhodný nástroj.

Funkce - 9/10
Jednou z hlavních výhod CRM nástroje Zoho je široká nabídka funkcí a možnosti propojení s různými aplikacemi a nástroji třetích stran. Zahrnuté funkce se pochopitelně liší od zvoleného tarifu - pokud zvolíte nejvyšší tarif, či si nástroj zkoušíte ve free trialu, těšit se můžete na následující funkcionalitu:
- Automatizace prodeje: Automatizuje rutinní prodejní, marketingové a podpůrné funkce.
- Správa leadů: Zachytává a hodnotí leady a identifikuje nejperspektivnější příležitosti.
- Správa obchodů: Sleduje fáze obchodů a pomáhá zrychlit jejich uzavírání.
- Správa kontaktů: Poskytuje přehled o zákaznících v reálném čase napříč kanály.
- Workflow automatizace: Vytváří optimalizované pracovní postupy a eliminuje manuální práci.
- Přizpůsobení rozhraní: Umožňuje upravit vzhled CRM podle vašich potřeb.
- Správa procesů: Nastavuje a monitoruje prodejní procesy v týmu.
- Omnikanálová komunikace: Umožňuje komunikaci přes e-mail, telefon, sociální média a chat.
- Analytika a reporty: Nabízí detailní přehledy pro lepší rozhodování.
- Podpora prodeje: Nástroje pro tvorbu cenových nabídek a správu inventáře.
- Řízení výkonu: Prognózy příjmů a nástroje pro zlepšení produktivity týmu.
- AI funkce (Zia): Virtuální asistent pro správu CRM dat, který využívá umělou inteligenci k optimalizaci prodejních procesů, zlepšení komunikace se zákazníky a zvýšení celkové produktivity týmu.
- Marketingová automatizace: Integrace marketingových kampaní s prodejními aktivitami.
- Spolupráce v týmu: Interní komunikace a sdílení informací.
- Podpora práce na dálku: Přístup k CRM odkudkoliv.
- Mobilní aplikace: Přístup na cestách prostřednictvím mobilních zařízení.
- Zabezpečení: Pokročilé bezpečnostní funkce a správa přístupů.
- Vývojářská platforma: API a nástroje pro integraci a rozšíření funkcí.
Uživatelské prostředí - 8/10
Uživatelské prostředí Zoho CRM nabízí přehledný dashboard nabitý funkcemi, který vám umožní efektivně spravovat každodenní obchodní činnosti. Na horní navigační liště najdete přístup k základním modulům (Domů, Příležitosti, Kontakty, Zákazníci, Úkoly, Schůzky, Hovory), pro pokročilejší moduly stačí otevřít rozbalovací menu. Přes ikony v pravé části horní lišty se dostanete k nastavení, profilu, upozorněním, kalendáři a dalším aplikacím.
Další důležité funkce jsou dostupné na nenápadné spodní liště, která nabízí rychlý přístup k nástrojům, jako je Chat pro komunikaci v týmu, Kontakty pro správu záznamů a vyhledávací pole pro snadné nalezení informací. Obsahuje také zkratky pro rychlé akce, jako je vytváření úkolů nebo příležitostí. Minimalizujete tak přecházení mezi sekcemi a zvyšíte svou produktivitu.
Co se týká domovské stránky, zde najdete přehled vašich aktivit, například sekci Moje otevřené úkoly, kde najdete termíny splnění, prioritu a stav jednotlivých úkolů. Rozkliknutím tří teček v pravém horním rohu můžete domovskou stránku přeuspořádat či na ni přidat další komponenty, takže bude zobrazovat ty informace, které jsou pro vás nejdůležitější.

Jednoduchost používání - 8/10
Ať už začnete free trialem, či rovnou sáhnete po placeném tarifu, vše začíná registrací. Přestože se lze registrovat například prostřednictvím existujícího účtu Google, nevyhnete se zadání svého telefonního čísla, na které vám bude zaslán kód pro potvrzení jeho platnosti. Následně už se dostáváme do samotného uživatelského rozhraní popsaného výše.
Vzhledem k velkému množství funkcí je potřeba počítat s tím, že prvotní orientace v systému může být lehce náročnější. Zoho CRM nabízí spoustu možností přizpůsobení a pokročilých funkcí, což sice ocení zkušení uživatelé, ale může zahltit ty, kteří s podobnými nástroji teprve začínají. Naštěstí je k dispozici podrobná dokumentace, průvodce a návody, které vám pomohou rychle pochopit všechny základní i pokročilé funkce. Zároveň se můžete přihlásit na webináře, je však potřeba počítat s tím, že nejsou k dispozici v češtině.

Tím se dostáváme k dalšímu důležitému bodu - jak je to s českou lokalizací? Přestože samotný web lze z angličtiny přepnout pouze do dalších světových jazyků, mezi kterými čeština chybí, nenechte se zmást. Samotné uživatelské prostředí si lze bez problémů přepnout do češtiny, což výrazně usnadňuje použití i těm, kteří anglicky příliš neumí. Návody a nápověda jsou však už opět v angličtině.
Cena - 9/10
Jak již bylo řečeno, Zoho CRM nabízí možnost bezplatného vyzkoušení nejvyššího tarifu, díky čemuž si můžete na vlastní kůži vyzkoušet všechny nabízené funkce. K dispozici je také zcela bezplatná verze, u které je však nutné počítat s řadou omezení. Používat ji mohou maximálně 3 uživatelé a nabídne pouze základní funkce.
Pokud se rozhodnete sáhnout po placeném tarifu, vybírat můžete z celkem 4 variant. Jak můžete vidět na ceníku níže, placené tarify se od sebe liší zahrnutými funkcemi. Pokud chcete ušetřit, jednoznačně se vyplatí zvolit roční platbu, díky které oproti měsíční platbě (na ceníku níže) ušetříte až 34 %. Nejlevnější tarif Standard vás při platbě na roční bázi vyjde na příjemných 14 Eur za uživatele na měsíc.

Zákaznická podpora - 8/10
Jak již bylo řečeno, Zoho sice nabízí obsáhlé centrum nápovědy, je však dostupné pouze v angličtině. Pokud chcete podporu kontaktovat napřímo, pro uživatele placených verzí je dostupná podpora prostřednictvím e-mailu, telefonu a chatu, s možností naplánovat vzdálenou asistenci. Uživatelé bezplatné verze mohou využít e-mailovou podporu a chat.
Pro koho je nástroj Zoho vhodný?
Vzhledem k tomu, že Zoho CRM nabízí bohatý výběr tarifů i funkcí, od základní správy kontaktů až po pokročilou automatizaci, analytiku a integrace, doporučit ho můžeme malým i velkým firmám a týmům, ale také jednotlivcům, kteří chtějí efektivně řídit vztahy se zákazníky.
Závěrečné hodnocení - 8,5/10
Přestože můžete občas narazit na chybějící češtinu (například v nápovědě nebo některých částech rozhraní), Zoho CRM hodnotíme velmi kladně. Palec nahoru si zaslouží za opravdu obrovské množství funkcí, které pokryjí potřeby malých firem i velkých korporací, dostatek kanálů zákaznické podpory a širokou škálu tarifů, ze kterých si vybere každý. Potěší také nabídkou bezplatné verze a možností vyzkoušet zkušební trial bez nutnosti zadávání platebních údajů, díky čemuž si můžete systém bez rizika vyzkoušet.